Vad gör jag nu?

Sv: Vad gör jag nu?

Ärligt talat hade jag slagit en pling till djurskyddsinspektören och meddelat det du vet, så får de avgöra om de vill titta till lilla hästen. Det låter inte som något liv en häst ska behöva leva, som sällskap åt människa och get.

Ush, Jag önskar nästan att ägarna aldrig hade blivit "hittade". Det är många som köper en skettis till sina barn och ställer med kor, får, getter osv för att det tror att man inte behöver ha lika mycket ansvar för en liten häst. Det är hemskt. Jobbigt för dig att leka polis men jag tycker att du ska åka dit om en månad och kolla hur allt står till och hur ponnyn mår. Du har gjort ett kanon jobb med ponnyn och vi är många som har blivit rörda och skulle gärna vela se att ponnyn har det bra.

Jag tycker INTE man ska "kolla upp" sånt här själv. Jag tycker man ska överlåta det till den kategorin som har det som yrke: djurskyddsinspektörerna. De har nämligen befogenhet att göra något, lämna råd och varningar.

Finns ingen anledning att man som privatperson ska springa och skriva folk på näsan vad man tycker.

Håller med. En pling till djurskyddsinspektören hade jag nog slagit..låter inte helt ok, o hovarna var ju inte i nåt bra skick, med tanke på att han inte sprungit längre än så..var i behov av verkning..

Trist när det är så..
o 500 kr var futtigt tyckte jag, säjjer ju oxå en del om deras okunnighet, tyvärr..

i tisdags??

min syster hittade n häst på sin gräsmatta i somras, det tog inte mer än 2 timmar, så var ägaren där och hämtade. båda parter hade ringt till polisen som steg ett, vilket jag åxå tycker att man ska, så det gick supersnabbt att hitta rätt ägare till henne.
det var ett isabellfärgat, 2-årigt islandssto, knappt hanterat!
ägarna, eller fodervärdarna, som det var, blev mycket förvånade när vi hade fått på henne en grimma.... :crazy:

jaja, gött att du blev av med den lilla iallafall!! det är ju inte så kul att stå med extra utgifter ocg evetuella veterinärkostander pga hittehäst.
hur hittade dom dig? kanske skrivit det redan, måste missat det i så fall..

De ringde polisen till slut... Hade kört runt en del och letat själv, men inte så långt bort som hos oss.

Hade tänkt ringa djurskyddet på måndag, så får vi se vad de säger.

De ringde polisen till slut... Hade kört runt en del och letat själv, men inte så långt bort som hos oss.

Hade tänkt ringa djurskyddet på måndag, så får vi se vad de säger.

Bra att du ringer djurskyddet så att dom får ha koll på ponnyn ett tag det verkar ju som om ägarna behöver utbildning om hur man sköter en häst. Hoppas att dom fattar att hovarna måste verkas omgående, stackars ponny synd att han inte fick ett nytt bättre hem, det säger ju en hel del om ägarna när dom bara åker runt lite o letar iflera dgr innan dom kontaktar polisen mm.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 277
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 758
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 273
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar