Vad gör vi? Kids edition - del 4

”Du är min mamma”

Ja, och om du bara visste vad det betyder för mig. Jag gör allt jag kan för att vara så bra jag bara kan för dig, varje dag. Varje kväll planerar vi din morgondag. Varje morgon gör vi frukost, pratar, lägger pussel, packar. Planerar din mat och vila. Följer dig när du upptäcker världen med stora ögon. Blir överstimulerade och trötta, ibland arga, men lyckliga. Du får oss att skratta så mycket. Och ibland gråter jag och du säger ”Nu känns det bättre”. Varje kväll när du somnar tänker jag på hur jag kan vara bättre i morgon. Tänk vad lite du vet, min sköna böna. Men ja, jag är din mamma och varje dag ska jag vara den bästa jag bara kan.
Så fint du skriver 😍 Just de orden är något av det bästa jag vet när dottern säger. Det är magiskt att höra barnen förmedla sina känslor. ❤️
 
I dag tog 2,5-åringen och jag en eftermiddgsutflykt till ett kalhygge 10 min bort för att jag ville se om det gick att plocka hallon trots att han var med. Jag är så glad att vi drog iväg (det var nära att jag lämnade honom hemma med pappan istället för att vara effektiv), vi fick en så mysig stund i skogen. H var jättenöjd med att få en hallonbuske utpekad åt sig som han sen satte sig och åt av medan jag plockade i närheten. "Mer hallon!" Hörde man sen en röst gasta, och då fick jag bära honom (hopplöst svår terräng att gå i) till nästa buske och så var han nöjd en stund igen. När han tröttnade på att äta hallon lekte han med pinnar, klättrade på stenar och tittade på träd :p Jag, som lätt blir manisk när jag plockar, sa åt mig själv att jag måste komma ihåg att avsluta innan humöret tog slut på ungen, men det var inte lätt. Så fort jag sa att vi snart skulle åka hem svarade H "Inte hem! Vara i skogen!" Till slut fick jag muta hem honom men då var det en helnöjd unge som jag hade i bilen, och en lika nöjd mamma som hade fått ha 90 trevliga minutrar ihop med stora ungen och dessutom fått ihop en skål med hallon. Jag är så glad att han trivs så bra i skogen och att han dessutom kanske ärvt min maniska plockar-gen. Häromdagen föreslog jag att vi skulle gå ner på en av våra ängar och plocka blommor, men då sa han "Inte blommor! Plocka svamp!". Tror aldrig jag varit så stolt över honom :D
 
Jag och dottern var också där igår! Letade parkering i typ 40 min först och hängde sen mest vid smådjuren och lekparkerna. :D
Det är hopplöst med parkering där på sommaren 🙈 vi brukar åka buss dit men nu skulle vi iväg på andra ärenden också. Tror det tog 5 varv på parkeringen innan vi hittade något ledigt 😂
 
Det är hopplöst med parkering där på sommaren 🙈 vi brukar åka buss dit men nu skulle vi iväg på andra ärenden också. Tror det tog 5 varv på parkeringen innan vi hittade något ledigt 😂
Ja nu var det ju Lincon eller vad det heter också. Vi ville ju helst stå vid kolonilotterna men det var kört. På vanliga parkeringen gav jag upp efter 5 varv och ställde mig på sidan och väntade på att några skulle åka hem på den raden. Helt galet!
 
Behöver tips på lekmatta. Är pusselmatta bra, eller ska jag satsa på typ en sån här
1722006569814.png

Vill ha något mjukt som passar att leka på bara, ingen vidare tanke med det.
 
Så fint du skriver 😍 Just de orden är något av det bästa jag vet när dottern säger. Det är magiskt att höra barnen förmedla sina känslor. ❤️

Det är så oerhört härligt, hon har sagt det flera gånger senaste dagarna. Bara stannat upp mitt i sin lek, klappat lite på mig och sagt att jag är hennes mamma. Sen lägger hon till att jag är Hugos mamma också :D ”Han är min lillebrorsa!”
 
Sonen har svinkoppor, I hårbotten (yeeei). Så det håller vi på och tvätta ett par gånger dagligen. Och eftersom jag jobbar med värsta tänkbara utgång av sådant så försöker jag att sitta ned I båten och lägga locket på oroskastrullen som liksom bara stormkokar just nu 😅.
 
Bevittnar just nu sonen krypa genom vattenpölar utan regnkläder på. Bomullskläder. Jag tänkte att han inte skulle hitta den enda vattenpölen i hela parken men jo vars, där kryper de båda två. Varvat med sandlådan. Jag lovar att det absolut är varje dag som jag tänker.. äsch f it, vi ska ändå tvätta 😅
 
Bevittnar just nu sonen krypa genom vattenpölar utan regnkläder på. Bomullskläder. Jag tänkte att han inte skulle hitta den enda vattenpölen i hela parken men jo vars, där kryper de båda två. Varvat med sandlådan. Jag lovar att det absolut är varje dag som jag tänker.. äsch f it, vi ska ändå tvätta 😅
Skitiga ungar är lyckliga ungar har jag hört :D.
 
Min partner och jag är så fascinerade över vår 8-månadersbebis och det faktum att han äter. Liksom, vi räcker fram något ätbart och då stoppar han det i munnen. Eller om man räcker fram en sked så gapar han. Och han dricker välling! Heeelt fantastiskt :eek:

Det är nu vi på riktigt förstår hur tufft det var med storebror som var helt ointresserad av mat. Hur mycket tid vi varje dag la på att försöka få i honom något ätbart. Hur vi provade olika maträtter, konsistenser, temperaturer, färger, serveringsformer, platser, etc etc. Jag är väldigt tacksam att slippa det denna gång!
 
Min partner och jag är så fascinerade över vår 8-månadersbebis och det faktum att han äter. Liksom, vi räcker fram något ätbart och då stoppar han det i munnen. Eller om man räcker fram en sked så gapar han. Och han dricker välling! Heeelt fantastiskt :eek:

Det är nu vi på riktigt förstår hur tufft det var med storebror som var helt ointresserad av mat. Hur mycket tid vi varje dag la på att försöka få i honom något ätbart. Hur vi provade olika maträtter, konsistenser, temperaturer, färger, serveringsformer, platser, etc etc. Jag är väldigt tacksam att slippa det denna gång!
Hjälp vad jag känner igen mig!
Det är samma för oss. Stressen när ens barn inte är intresserad av mat är jättejobbig!
Lillebror kan förvisso behöva hålla ett smörgåsrån, men gör kan det är all mat god och slinker ner. Och han dricker också välling! Vilken grej det är 😍
 
Sitter och önskar att jag hade lika mycket energi på morgonen som vårt barn. Det är helt galet! Han far runt med sin briovagn som att fan var efter honom. (Det är så att Mallenutten ligger i lä.)

Tänker också att det var otroligt smart av oss att inte renovera mer än vad vi gjorde innan vi skaffade brukshund och barn på samma gång 😅.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 700
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
114 924
Senast: Nordthor
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 969
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 372
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp