Babysim (utbruten från Vad gör vi? Kids edition - del 4)

Jag tror varken det rä svårt eller omöjligt @gulakatten
Jag tycker bara om att veta innan att det finns allt som behövs och vad jag förväntas ha med mig.

Det är inte kallt i bassängen, nej. Men resten av badhuset är iskallt.
 
Du kan även ringa och fråga om de har "enskild dusch" som man kan boka, det finns i vårt badhus, då har man ett eget omklädningsrum, som även är handikappanpassat, där är det handdusch med möjlighet att ställa in temperatur själv. Inga krav på att man "måste" vara handikappad för att få använda dem; de används tex av familjer som vill duscha och byta om tillsammans (kvinnor/män/flickor/pojkar), folk som tycker det är jobbigt att duscha och byta om inför andra och så klart handikappade som behöver duschpallar, duschsängar, ha assistenter med sig o dyl.
Använde dem hela tiden när jag gick på kryckor, de var väldigt sällan bokade. Tyvärr finns det ingen bastu där och det var också kallare där än i vanliga omklädningsrummet, eftersom det användes mer sällan.
 
Jag får väl ringa och fråga vad de har. Lägga på golvet känns lite äckligt (jag vet ju hur städningen går till om man säger så..) och i duschen vill jag inte ha honom.
Varför ska man inte duscha barn under ett? Vet att man inte ska duscha/bada dem för oft pga torr hud, men varför inte specifikt duscha?

Hos oss fanns flera antilopstolar att ha i dusch och/eller i omklädningsrummet medan jag klädde mig. Alternativ skötbäddar på golvet :)

Jag brukade ha med en barnhandduk att svepa in bebis i i stolen medan jag fick på mig undekläder, sen la jag bebis på skötbädd, smörjde in och satte på blöja och kläder, så låg och och grejade lite, eller somnade medan jag tog på mig resten och torkade håret.
 
Inte ens i kallt vatten? För som sagt, här är det inte varmvatten i duscharna. Och någon slang finns inte. Bara takdusch med sån där "timer". Jag tänker att det finns andra sätt att tvätta av kloret. Typ badbalja. Men det är ju inte så smidigt på ett badhus.

Att lägga på golvet känns bara äckligt, det får verkligen vara sista utvägen.
Men vet du att det är samma omklädningsrum till babysim som till vanliga bassängerna? För hos oss är det en helt annan del, men andra omklädningsrum. Dvs större med skötbord på toaletterna, flera stolar och skötbord som sagt.
 
Men vet du att det är samma omklädningsrum till babysim som till vanliga bassängerna? För hos oss är det en helt annan del, men andra omklädningsrum. Dvs större med skötbord på toaletterna, flera stolar och skötbord som sagt.
Tja, i så fall har de dolt det väl.
 
De kyls ner lättare och kan inte reglera temperaturen som vi vuxna.

Det är ju lite anledningen till att babysim är i speciella bassänger och att bebisars badtemperatur inte ska vara för kall. Men att det generellt skulle avrådas från att dusch låter väldigt märkligt. En dusch kan ju vara precis lika varm som ett bad?

Även i en lite kallare dusch är nog risken att en bebis skulle bli nedkyld av någon minuts duschande inomhus med torkning med handduk efteråt extremt liten. Det är skillnad på att bli avduschad och att vara en längre stund i ett kallt bad.

Jag kan inte hitta någonstans att man avråder från att duscha bebisar under ett år. Var har du hört det?
 
Det är inte kallt i bassängen, nej. Men resten av badhuset är iskallt.
Då hade jag avstått. En sån liten bebis måste inte gå på babysim och ett babysim där lokalen är iskall och duscharna är iskalla hade jag inte velat gå på. Vårt babysim var i varm lokal, varm bassäng och varmt omklädningsrum där det givetvis fanns varmvatten. Hade det varit så dåligt som ert verkar vara hade jag nog väntat till barnet var lite större. Konstigt att de lyckas bedriva verksamhet under så dåliga former.
 
Då hade jag avstått. En sån liten bebis måste inte gå på babysim och ett babysim där lokalen är iskall och duscharna är iskalla hade jag inte velat gå på. Vårt babysim var i varm lokal, varm bassäng och varmt omklädningsrum där det givetvis fanns varmvatten. Hade det varit så dåligt som ert verkar vara hade jag nog väntat till barnet var lite större. Konstigt att de lyckas bedriva verksamhet under så dåliga former.
Badhuset ska rivas och ersättas av ett nytt, så det har inte prioriterats att underhålla det.
 
Fast blir de inte nerkylda av dusch? Det är inte direkt varmt vatten i duscharna här..

Det enda jag vet är att det börjar en tisdag och att man ska ha en byxa som sluter tätt runt benen. Det är all information jag har fått.

Min dotter hatade dusch och omklädning. Förmodligen för att det var kallt. Men ÄLSKADE själva badandet och babysimmet! Jag tyckte att att det var väldigt stressigt att ha med henne i omklädningsrummet och var alltid avundsjuk på det lesbiska paret som kunde hjälpas åt. Det kunde ju inte jag och min man göra. Blöt och hal bebis är inte rolig att bolla runt med i ett kallt duschrum. Jag spolade bara av mig snabbt och duschade sen hemma i lugn och ro. Men vi turades om så varannan vecka hade jag henne i omklädningsrummet och varannan vecka hade min man henne. Det var så skönt det veckor jag slapp det! Vi var båda två med i bassängen varje gång.
 
Min dotter hatade dusch och omklädning. Förmodligen för att det var kallt. Men ÄLSKADE själva badandet och babysimmet! Jag tyckte att att det var väldigt stressigt att ha med henne i omklädningsrummet och var alltid avundsjuk på det lesbiska paret som kunde hjälpas åt. Det kunde ju inte jag och min man göra. Blöt och hal bebis är inte rolig att bolla runt med i ett kallt duschrum. Jag spolade bara av mig snabbt och duschade sen hemma i lugn och ro. Men vi turades om så varannan vecka hade jag henne i omklädningsrummet och varannan vecka hade min man henne. Det var så skönt det veckor jag slapp det! Vi var båda två med i bassängen varje gång.
De gångerna som vi var med båda två i badhuset så hjälptes vi åt så gott det gick även om vi var i varsitt omklädningsrum.

En tog bebisen och duschade av och klädde på bebis, själv fortfarande i badkläder. Den andra duschade och bytte om snabbt i sitt omklädningsrum. Sen sågs vi vid ingångarna för överlämning av bebis, och då kunde föräldern som haft bebisen gå in igen och duscha och byta om.

Ensam är det ju lite trixigare. Men tycker att man fick in rutin och snits på hur man skulle göra rätt bra :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 026
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 406
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 348
Senast: Badger
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 709
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp