Babysim (utbruten från Vad gör vi? Kids edition - del 4)

Jag får väl ringa och fråga vad de har. Lägga på golvet känns lite äckligt (jag vet ju hur städningen går till om man säger så..) och i duschen vill jag inte ha honom.

Varför inte i duschen? Alltså med barnstol eller skötbädd då såklart. Ja hade bebisen liggandes på skötbädden precis framför mig när jag stod i duschen och sen tog duschslangen och ”duschade” dem när de låg på skötbädden. Det funkade fint :) Eller ja ett av mina barn skrek alltid när han duschade. Men det gick ju fort iaf 😜
 
Senast ändrad:
Fast blir de inte nerkylda av dusch? Det är inte direkt varmt vatten i duscharna här..

Det enda jag vet är att det börjar en tisdag och att man ska ha en byxa som sluter tätt runt benen. Det är all information jag har fått.

De blir inte nedkylda av en kort dusch om du sveper in i handduk och värmer och sen tar på kläder efter :)

Alternativet att inte duscha en bebis som badat i klorvatten låter betydligt sämre.
 
De blir inte nedkylda av en kort dusch om du sveper in i handduk och värmer och sen tar på kläder efter :)

Alternativet att inte duscha en bebis som badat i klorvatten låter betydligt sämre.
Inte ens i kallt vatten? För som sagt, här är det inte varmvatten i duscharna. Och någon slang finns inte. Bara takdusch med sån där "timer". Jag tänker att det finns andra sätt att tvätta av kloret. Typ badbalja. Men det är ju inte så smidigt på ett badhus.

Att lägga på golvet känns bara äckligt, det får verkligen vara sista utvägen.
 
Och nu läser jag på hemsidan att man ska ha badblöja. På bokningen står det inte badblöja bara byxa.
Suck. Jag blir knäpp på sånt här. Får ringa på måndag och fråga vad som gäller egenligen och hur det är tänkt att gå till.
 
Inte ens i kallt vatten? För som sagt, här är det inte varmvatten i duscharna. Och någon slang finns inte. Bara takdusch med sån där "timer". Jag tänker att det finns andra sätt att tvätta av kloret. Typ badbalja. Men det är ju inte så smidigt på ett badhus.

Att lägga på golvet känns bara äckligt, det får verkligen vara sista utvägen.

Fast kallt vatten är det väl knappast? Alltså kallt som i helt ouppvärmt?

Lägga bebisen direkt på golvet känns ju inte så lämpligt men det är väl inget allternativ. På
en skötbädd om sådan finns förstår jag inte varför det skulle vara äckligt?

Jag tänker att det löser sig. Ni är ju en hel grupp som ska på babysim och någon har säkert gjort det förr.

Ta med badbyxan du köpt. Fråga i entrén. Kräver de engångsbadblöja vågar jag nästan lova att de säljer sådana där :)
 
Och nu läser jag på hemsidan att man ska ha badblöja. På bokningen står det inte badblöja bara byxa.
Suck. Jag blir knäpp på sånt här. Får ringa på måndag och fråga vad som gäller egenligen och hur det är tänkt att gå till.
Är det i Falköping du ska gå på babysim? (fått för mig att du är ifrån däromkring, men jag kan ha helt fel).

I så fall finns det (eller åtminstone för ca 1,5 år sedan) många madrasser att lägga på och nån enstaka antiloopstol. Badblöja/byxa är sån med resår runt mage och ben (finns på t ex kappahl och lindex). Barnet behöver inte duscha före bad innan ett år, men bör ju duschas av efteråt. Du kan hålla i famnen om antiloopstolen är upptagen, men var försiktig om du tvålar in då bebis är hal. Jag brukade vänta på stolen eller ha i famnen och då sitta på huk när jag tvåla in.
 
Är det i Falköping du ska gå på babysim? (fått för mig att du är ifrån däromkring, men jag kan ha helt fel).

I så fall finns det (eller åtminstone för ca 1,5 år sedan) många madrasser att lägga på och nån enstaka antiloopstol. Badblöja/byxa är sån med resår runt mage och ben (finns på t ex kappahl och lindex). Barnet behöver inte duscha före bad innan ett år, men bör ju duschas av efteråt. Du kan hålla i famnen om antiloopstolen är upptagen, men var försiktig om du tvålar in då bebis är hal. Jag brukade vänta på stolen eller ha i famnen och då sitta på huk när jag tvåla in.
Nej, jag bor inte i Falköping längre.
Badblöja och badbyxa är väl knappast samma sak?
 
Fast kallt vatten är det väl knappast? Alltså kallt som i helt ouppvärmt?

Lägga bebisen direkt på golvet känns ju inte så lämpligt men det är väl inget allternativ. På
en skötbädd om sådan finns förstår jag inte varför det skulle vara äckligt?

Jag tänker att det löser sig. Ni är ju en hel grupp som ska på babysim och någon har säkert gjort det förr.

Ta med badbyxan du köpt. Fråga i entrén. Kräver de engångsbadblöja vågar jag nästan lova att de säljer sådana där :)
Med tanke på städningen i badhuset känns det inte speciellt fräscht att lägga på golvet nej. Jag vill ju inte åka dit och då finns ingenting, utan jag förväntas att ha med eget. Det hjälper ju inte om vi är en grupp, jag vet inte vilka de är och finns det inget så finns det inget.

Vattnet har då aldrig blivit varmt när jag varit där. Den där timergrejen håller någon halvminut sen stängs vattnet av och blir kallt igen när man startar. Jag kan inte tvätta håret där tex, det tar alldeles för lång tid. Och är kallt.
 
Nej, jag bor inte i Falköping längre.
Badblöja och badbyxa är väl knappast samma sak?
Det kan vara samma sak. En del använder ordet badblöja och en del badbyxa. Men det är ju bra att kolla upp vad de avser då en del vill att man ska använda engångs badblöja. Lindex använder ordet badblöja och kappahl badbyxa för samma sak.

Men du? Jag var också lite nervös hur det skulle gå första gången. Men det kommer att gå bra.
 
Ta med tvättlappar och tvätta av bebis med om det går att få varmvatten där. Eller duscha direkt när du kommer hem.

Lägg på golvet på en handduk i värsta fall. Eller ring dem och fråga vad som finns.
 
Då är det nog bäst att ringa helt enkelt. Men som andra redan skrivit - fler går ju på babysim där så du ska nog se att det ordnar sig ☺️. Så bökigt och omöjligt kan det inte vara (mer än det generellt är med babysim då :p).
Och som jag skrivit, jag ska ringa på måndag. Jag ville inte att tråden skulle brytas ut överhuvudtaget :meh:
 
Inte ens i kallt vatten? För som sagt, här är det inte varmvatten i duscharna. Och någon slang finns inte. Bara takdusch med sån där "timer". Jag tänker att det finns andra sätt att tvätta av kloret. Typ badbalja. Men det är ju inte så smidigt på ett badhus.

Att lägga på golvet känns bara äckligt, det får verkligen vara sista utvägen.

Sist jag var där fanns det ett bås med handhållen dusch och där var varmt och skönt vatten :)
 
Det lär ju vara kö i så fall. Blir kallt och mysigt att stå och vänta..
Men du, vänta och se om det blir så bedrövligt som du verkar tro. Du har ju inte ens testat än :). Vi har aldrig varit kalla efter babysimmet - det är så varmt i bassängen att man typ kommer upp svettig. Vi la snabbt en handduk om dottern, köade till duschen (gick alltid snabbt) och sen duschade vi och sen på med handduken igen.

Det är inte så omöjligt svårt och hemskt som du får det att låta ;).
 

Liknande trådar

Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 026
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 406
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 348
Senast: Badger
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 709
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp