Vad gör vi? Kids edition - del 4

En kompis till snart 14 aringen har varit här hos oss nästan all vaken tid den här veckan. Jag börjar känna att det räcker nu men framförallt funderar jag pa om hennes föräldrar verkligen tycker det är ok att hon är här hela tiden.
Jag skulle iaf inte lata mitt barn vara sa mycket hos ngn annan utan att kolla med föräldrarna att det är ok.
Hur tänker ni?

Imorgon har vi sista dagen innan skolan och alla aktiviteter börjar igen och jag tror att det blir en generell kompisfri dag för att ladda alla batterier innan skolstart och en antagligen ganska ansträngande vecka.
 
En kompis till snart 14 aringen har varit här hos oss nästan all vaken tid den här veckan. Jag börjar känna att det räcker nu men framförallt funderar jag pa om hennes föräldrar verkligen tycker det är ok att hon är här hela tiden.
Jag skulle iaf inte lata mitt barn vara sa mycket hos ngn annan utan att kolla med föräldrarna att det är ok.
Hur tänker ni?

Imorgon har vi sista dagen innan skolan och alla aktiviteter börjar igen och jag tror att det blir en generell kompisfri dag för att ladda alla batterier innan skolstart och en antagligen ganska ansträngande vecka.
Jag frågar alltid kompisens mamma om det är ok om dottern skall sova över där. Och vill ha svar från mamman. Deras dotter har sovit här säkert 10 ggr. Inte en gång har det frågat om det är okej.

I det här fallet har kompisen sagt saker att de skall äta på restaurang och dottern kan följa med sedan har det visat sig att fallet inte är så. Därför vill jag veta från mamman. Men ja jag förväntar mig nog en fråga när det är så mycket tid.
 
En kompis till snart 14 aringen har varit här hos oss nästan all vaken tid den här veckan. Jag börjar känna att det räcker nu men framförallt funderar jag pa om hennes föräldrar verkligen tycker det är ok att hon är här hela tiden.
Jag skulle iaf inte lata mitt barn vara sa mycket hos ngn annan utan att kolla med föräldrarna att det är ok.
Hur tänker ni?

Imorgon har vi sista dagen innan skolan och alla aktiviteter börjar igen och jag tror att det blir en generell kompisfri dag för att ladda alla batterier innan skolstart och en antagligen ganska ansträngande vecka.
Jag tolkar det som att hon sovit hemma hos sig?
Jag hade inte väntat mig att den andra föräldern frågat iaf. 14-år är ändå rätt stort.
Det har hänt att vi fått frågan, men det är inte standard.
 
Jag tolkar det som att hon sovit hemma hos sig?
Jag hade inte väntat mig att den andra föräldern frågat iaf. 14-år är ändå rätt stort.
Det har hänt att vi fått frågan, men det är inte standard.
Ja, hon har åkt hem när jag har sagt att det är dags att "göra kväll" men annars varit här hela dagarna. Jag hade som förälder varit lite obekväm med att mitt barn var så ofta hos samma person. Vi har sommarlov fortfarande så det har ju även inneburit att hon varit här över lunch och även vid kvällsmatstid.
 
Ja, hon har åkt hem när jag har sagt att det är dags att "göra kväll" men annars varit här hela dagarna. Jag hade som förälder varit lite obekväm med att mitt barn var så ofta hos samma person. Vi har sommarlov fortfarande så det har ju även inneburit att hon varit här över lunch och även vid kvällsmatstid.

Om ett barn var hemma hos mig såpass mycket utan att föräldrarna verkade bry sig eller höra av sig skulle jag nog börja fundera på hur det barnet har det hemma.
 
Om ett barn var hemma hos mig såpass mycket utan att föräldrarna verkade bry sig eller höra av sig skulle jag nog börja fundera på hur det barnet har det hemma.
Fast en 14-åring? Barnets kusiner på 12och 14 satt ihop med 1-2 kompisar hela sommaren när de var hemma, deras hem är mer fritidsgård än hem 😂. Så minns jag också att det var när jag var i den åldern, men vi hängde kanske inte så mycket hemma som runt i ”byn”, typ tågstationen eller skolgården. Vi var rätt beskedliga i ett väldigt litet samhälle men idag hade jag gärna sett att min 14-åring med kompisar var hemma istället för ute och hängde. Man lever ju typ som i symbios med kompisar i den åldern.
 
Ja, hon har åkt hem när jag har sagt att det är dags att "göra kväll" men annars varit här hela dagarna. Jag hade som förälder varit lite obekväm med att mitt barn var så ofta hos samma person. Vi har sommarlov fortfarande så det har ju även inneburit att hon varit här över lunch och även vid kvällsmatstid.
Kompisgänget här hade lätt kunnat göra så.

Jag har inget emot att laga mat till två ungdomar till. De är dessutom så stora att de kan laga en del måltider själva.
 
Om ett barn var hemma hos mig såpass mycket utan att föräldrarna verkade bry sig eller höra av sig skulle jag nog börja fundera på hur det barnet har det hemma.
Inte bry sig? Antar att ungdomen har en mobiltelefon. Jag känner att jag inte kan uttala mig om hemförhållandena enbart för att barnet är med kompisar mycket på sommarlovet!
 
Igår fick vi veta att det går kikhosta på förskolan 😨 och bestämde därför att hålla dottern hemma i några veckor pga ej fullt vaccinerad lillebror hemma. Vi ska resa till farmor och farfar snart ändå och tänker att hon får vara hemma tills dess helt enkelt.

Idag får vi ett meddelande om att det sprids löss på avdelningen 🙈. Helt plötsligt känns det ännu mer som rätt beslut att inte skicka dit dottern 😅.
 
Det är loppis i området och det känns ärligt talat helt overkligt att sälja bebiskläder och köpa sparkcyklar och hjälmar. Men snälla. Vad händer med tiden?
Säger samma sak. Vi håller på att städa och rensa i garaget och tänker sälja vagnar och bilstolar. Även en del leksaker som bara samlar damm. Senaste veckorna har vi även rensat i förråden och barnen har sorterat ut massor som ska säljas på en loppmarknad i oktober.

Min yngsta börjar sista året i förskolan imorgon. Var tar tiden vägen?
 
När man tror att alla inköp för hösten är klara så visar det sig att två av barnen trots allt behöver nya skor så mera inköp får det bli :meh::rofl:
 
När man tror att alla inköp för hösten är klara så visar det sig att två av barnen trots allt behöver nya skor så mera inköp får det bli :meh::rofl:

Haha som motpol så har vi inte köpt något inför hösten än 😆

Räknar iofs med att det mesta kommer finnas och ärvas mellan barnen. Men kan ju vara bra att dubbelkolla 🙈 Och den äldsta lär ju behöva någon sko eller så…
 
Haha som motpol så har vi inte köpt något inför hösten än 😆

Räknar iofs med att det mesta kommer finnas och ärvas mellan barnen. Men kan ju vara bra att dubbelkolla 🙈 Och den äldsta lär ju behöva någon sko eller så…

Jag ligger alltid en säsong före i backup för att se vad som behöver kompletteras. Det är perfekt när barn kan ärva men just dessa två barn har ingen att ärva efter. Den ena är äldst av min unga trio och den andre är yngst i ligan (som kom som en liten bubblare efter att vi bestämt oss att inte ha fler barn och rensat ut) :laugh:
 
Vi har haft så varmt så inga långbyxor har används på evigheter. 10åringen provade sina jeans hon vill ha på sig imorgon till skolan. Dom var minst 20 cm för korta. Tror hon har vuxit lite under sommaren.

Det är just såna situationer som jag gärna undviker, hoppas det löste sig för dottern med andra byxor.
 
Igår fick vi veta att det går kikhosta på förskolan 😨 och bestämde därför att hålla dottern hemma i några veckor pga ej fullt vaccinerad lillebror hemma. Vi ska resa till farmor och farfar snart ändå och tänker att hon får vara hemma tills dess helt enkelt.

Idag får vi ett meddelande om att det sprids löss på avdelningen 🙈. Helt plötsligt känns det ännu mer som rätt beslut att inte skicka dit dottern 😅.
Och nu meddelande om springmask också 😱.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 742
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 317
Senast: Nordthor
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 026
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 406
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp