Vad gör vi? Kids edition - del 4

Lilla E fyllde ju 3 för en vecka sedan och hoppsan hejsan så började "kan själv!"-åldern :o En skön kontrast till att hon alltid velat ha hjälp med ungefär allt utom att andas tidigare, men inte helt lätt att vänja sig. Så idag satt sagda 3åring med gaffel och skulle snurra pastan SJÄLV! Hon blev också så arg att hon bokstavligen skakade, över att spagettin satt ihop i för stor klump men hjälp skulle hon ICKE ha 😁🙈 Dock, hon löste det alldeles själv! Med både gaffel och snurr.

Sen deklarerade hon "jag är inte arg längre, jag är glad! Tack, det var jättegott mamma!" :love: Men var tog min bebis vägen, liksom? O_o:D
 
Rullar vagn med sjuk son. Vi har haft två hemska nätter, och nu skriker han om jag släpper ner honom på golvet men vägrar somna i vagnen eller sängen. Jag får flashbacks till hur det var med honom, alltid, när han var bebis och undrar i ärlighetens namn hur vi överlevde. Nu har jag försökt lägga ner honom sovande från famnen i sängen 5 gånger men han vaknar så fort han nuddar madrassen, och i vagnen ligger han bara och kisar.

Samtidigt jobbade jag 14 h igår och om en timme går vår lansering ut och allt är inte klart. Snälla somna, hjärtat.
 
Igår var vi på något som kallas skogslek som orienteringsklubben ordnar som prova på för mindre barn. Det var främst för storebror men lilla var ju tvungen att hänga på. Trodde hon skulle vilja knata lite själv i skogen men hon somnade i bilen påväg dit och sen vägrade hon släppa mig. Följaktligen gick/joggade jag 3-4 km med 3åring på ryggen. Träningsvärken idag är inte nådig 🙈😅
Storebror hade jättekul och sprang fram med nyfunnen kompis och läste karta och åt blåbär. Det här gör vi definitivt igen 😊 men då blir det bärsele eller vagn till lilla 😁
 
Sitter och väntar på att sonen ska vakna så att vi kan äta lunch och dra till badplatsen. Lite av ett lyxproblem faktiskt. Normalt är det full rulle med aktiviteter som är mindre barnvänliga när han sover. Idag är det bara väntan och kaffe på trappen för min del.
 
Förskolan ringde, sonen hade fått ett affektanfall och svimmat. Det är första gången på förskolan men tredje gången den här veckan. Vi lyfte det på hans 1-års kontroll på BVC och de sa att vi skulle återkomma om det blev ett återkommande problem. Vi lyfte det sedan med en läkare vi träffade i samband med utredning av hans förkylningsastma i början av sommaren men hon tyckte inte att det var någonting att oroa sig för. Nu hade vi tänkt att vänta till 1,5 års kontrollen i oktober men eftersom de duggat tätt den senaste veckan så ringde jag nu och bad dem höra av sig. Jag tror ju inte det är mycket att göra, han slutar andas när han hamnar i för stark affekt. Men det känns också rimligt att ha lite tätare kontakt med BVC som ens barn svimmar lite titt som tätt.
 
Förskolan ringde, sonen hade fått ett affektanfall och svimmat. Det är första gången på förskolan men tredje gången den här veckan. Vi lyfte det på hans 1-års kontroll på BVC och de sa att vi skulle återkomma om det blev ett återkommande problem. Vi lyfte det sedan med en läkare vi träffade i samband med utredning av hans förkylningsastma i början av sommaren men hon tyckte inte att det var någonting att oroa sig för. Nu hade vi tänkt att vänta till 1,5 års kontrollen i oktober men eftersom de duggat tätt den senaste veckan så ringde jag nu och bad dem höra av sig. Jag tror ju inte det är mycket att göra, han slutar andas när han hamnar i för stark affekt. Men det känns också rimligt att ha lite tätare kontakt med BVC som ens barn svimmar lite titt som tätt.
Låter klokt att ta upp det igen tycker jag! Antar att man vänjer sig vid det men det låter så läskigt ❤️.
 
Uppslitande lämningar på förskolan just nu. Den oftast litet mer robusta pojken är just nu skör och har det väldigt jobbigt med separationer. Och lillebror har sovit uselt två nätter, vaknat ungefär varje kvart. Och båda äter rätt dåligt. Men det blir säkert bättre.
Ni som äntligen skulle få bättre nätter nu! Hoppas det är snabbt övergående!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 742
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 317
Senast: Nordthor
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 026
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 406
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp