Matkostnader för en månad?

AbsolutEnsam

Trådstartare
Hej igen! Tänkte kolla med er om hur era matkostnader ser ut i genomsnitt per månad? Gärna ni som är ensamstående. Men ni andra får också gärna svara på det!

Vad betalar du/ni i matkostnader i månaden?
 
Ligger också runt 3-4000 inklusive allt jag handlar i matbutik (t ex ljus, hygienartiklar, spolarvätska, tvätt/diskmedel, toa/hushållspapper, hundgodis m m).
Skulle kunna minska någon tusenlapp om jag ville, men det skulle innebära mer matlagning och mindre äta på jobbets lunchrestaurang. Och just nu vill jag inte det.
 
I snitt 5000 kronor per månad för två personer. Då är det alltså allt vi handlar i matbutik med mat och de saker som @Silver Girl räknar upp med hygienartiklaro.s.v. . Därutöver lyxar vi till det till och handlar på saluhallen vissa veckor. Det har jag räknat in i de 5000 kronorna.
 
Brukar handla för 3 - 4 k men då är det allt från affären, förbrukningsartiklar som dasspapper, tvättmedel, hästgodis, kattsand till tre katter och våtfoder till en katt.
Ah, ok! 3-4 tusen i månaden låter ju rimligt. Men ändå tycker jag att det är en låg kostnad ändå men tanke på allt ingår i ett hem också. Vilken affär handlar du i?
 
Ligger också runt 3-4000 inklusive allt jag handlar i matbutik (t ex ljus, hygienartiklar, spolarvätska, tvätt/diskmedel, toa/hushållspapper, hundgodis m m).
Skulle kunna minska någon tusenlapp om jag ville, men det skulle innebära mer matlagning och mindre äta på jobbets lunchrestaurang. Och just nu vill jag inte det.
Men det är bra gjort ändå! Tycker det låter som en låg kostnad om man tänker på allt som ingår o så.
 
Vi är två vuxna och ett barn och brukar ligga på 5 000 - 6 000 kr/mån. Men då har jag inte räknat in hämtmat som vi äter till och från.
 
Hej igen! Tänkte kolla med er om hur era matkostnader ser ut i genomsnitt per månad? Gärna ni som är ensamstående. Men ni andra får också gärna svara på det!

Vad betalar du/ni i matkostnader i månaden?
Ca 4500-5000/månad nu för tiden. 2 vuxna och 2 barn runt 10 bast. Barnen äter skolmat på dagarna men mellis hemma. En vuxen äter alla mål hemma och en vuxen äter lunch ute 3 dagar i veckan (ej medräknat i summan). Räknat in hygienprodukter, diskmedel osv i det.

Allt utom pasta och knäckebröd lagas från grunden, vilket trycker ner kostnaderna lite.
 

Liknande trådar

  • Låst
Juridik & Ekonomi Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här. Ja jag har haft skuldsanering Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 857
Senast: Bubbla
·
Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
800
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 946
Senast: gul_zebra
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
885
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • WE-tråden
  • Föl 2020

Omröstningar

Tillbaka
Upp