Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Jag känner absolut igen mig i att man kan känna sig ensam om sina upplevelser, när vi hade det som tuffast kände jag att jag bara orkade prata med andra som också hade tvillingar för det var bara de som förstod.
Nu när de är äldre är det däremot hur bra som helst att ha tvillingar, nu hade det känts mycket tuffare med barn i olika ålder 😅

Kan verkligen förstå det! Vi har två tvillingpar i vänkretsen, ena är samma ålder som dottern och de andra samma ålder som sonen, och vi har pratat mycket om utmaningar i olika faser. Vi har nog alla samma uppfattning om att det är en tuff första tid med tvillingar men enklare ju äldre de blir, och svårare med olika ålder och faser när de blir större som vi haft med våra senaste året. Men eftersom vi har ”pseudo” så tror jag vi kommer hamna i samma läge inom kort, där de är synkade i tider, rutiner, intressen osv.

Ena tvillingparet bor 5 min bort och snart flyttar de andra till kommunen också. Då blir våra familjer 6 barn födda 2022 och 2023 som kan leka ihop :love: 3 pojkar och 3 flickor (tvillingarna är en av varje)
 
Sitter brevid dottern framför Greta Gris med en kaffekopp. Underbar start på dagen :love:

På tal om utmaningar så tror jag att vi ser det olika just för att vi är olika. Jag var på guidad bussresa med mestadels pensionärer där jag var yngst så mina barns åldrar kom ofta på tal i olika sammanhang (de är 20,11,8 och 3 i år). En del personer såg bara fördelar med mina spridda åldrar och en del såg bara tuffa utmaningar just att för barnen är ständigt i olika faser i livet samt har olika behov av stöd i livet (då pratade vi mer helhetsperspektiv utan att gå ner på individnivå ). Såna givande samtal med den äldre generationen som jag haft om allt och inget känns det som :heart
 
vi är påväg på en helg med husvagnen!

De stora barnen kom upp vid 5 och frågade om vi skulle åka snart då de packat klart, de har lugnat sig och sitter vid tvn men nu är Lilleman redo istället sen dryga halvtimmen 😁 han tog brorsans färdigpackade väska med.
IMG_9633.jpeg
 
På tal om ålder är våra födda 16,18,22 och så kommer en 24. Det har än så länge varit helt perfekt stora som blev 8 har stenkoll på läget och tar mycket hand om blivande 2 åringen. Han hämtar gärna honom på förskolan, förstår inte varför sambon och jag inte kan gå på bio eller så medans han tar hand om huset och syskonen 🤪 Mellan barnet är stor och självgående och rycker även han in när de är något.
Vi har inte haft ngn svartsjuka alls mellan barnen utan de har bara roligt med varandra.

Vi har IVF barn och de små är hoppsan barn så absolut inte självvalt med åldersskillnaden men det blev helt perfekt! Vi får väll se när vår super bortskrämda lillebror blir storebror om ett par veckor misstänker att de blir tuffast för honom med omställningen medans de stora räknar ner, kollar bebis i appen och börjar förbereda
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 233
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 006
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 220
Senast: Praefatio
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp