Vad gör vi? Kids edition - del 4

Idag är jag så sanslöst trött. Natten var katastrof - jag somnade tidigt med sonen men väcktes strax efter 21 av att han hade andningsuppehåll. Vid 22 eller så lyckas jag slappna av tillräckligt för att somna om. Vaknar vid 23 när sonen behövde äta. Somnar om nån gång efter det. Vaknar vid midnatt av att dottern hostar så jag hör det på monitorn. Ligger vaken till 02 och lyssnar på host. 03 äter sonen igen. Vid 05 pratar dottern i sömnen så jag vaknar.

Och så vaknade sonen för dagen vid 05:45.

Ikväll nattar maken båda barnen ❤️. Så nu ligger jag i sängen och äter choklad bredvid en sovande bebis ❤️.
 
Det är mycket humör hemma just nu, i morse skulle ingen sitta på pottan och det var fel med T-shirt, men inte heller bra med långärmad tröja och ingen övertröja med dinosaurier eller med bilar, tillslut kom både H och S fram till att det egentligen var så att de inte ville ha någonting på överkroppen alls. När de väl hade kissat och ändå accepterat kläder var det problem med skorna, inga kändes riktigt bra och sen ger jag mig på att säga ”undrar om ni eller fröknarna kommer först till förskolan idag” och på en sekund är de ute från huset och springer mot förskolan medan de ropar ”hejdå mammapäron, vi ses en annan dag!” och pappan får kasta sig iväg efter dem 😅. Det svänger fort!
 
Ska strax hämta lilleman på förskolan. Sen hoppas jag på att vi kan få en rolig eftermiddag! Imorse när jag skulle lämna blev han så ledsen att jag fick avbryta efter ett par meter och lämna över jobbet till pappan. Annars hade jag också storbölat när vi kom fram... (Hade en riktigt tung dag på jobbet igår och jag tror att jag var lite extra känslig pga det.)

Njut av era barn! :heart
 
Är bara jag och dottern hemma nu, vi har haft en lugn och skön myskväll utan måsten. Hon har badat medan jag städat av i köket, matat katter och fiskar och vattnat blommorna. Hjälpte dottern att tvätta håret, smötja in sig och få på pyjamasen. Nu sover hon och jag slöar i soffan. Var lite orolig för var ena katten hade tagit vägen, men hon har varit in och ätit nu ❤️
 
Barnen är här tills imorgon, vi har haft en riktigt mysig kväll med trädgårdsmys, smoothiemiddag ute och sen bad och läggdags. Sonen hade haft en riktigt bra dag i skolan och höll med mig om att det är en omställning mot förskolan men att han såklart kommer klara sig bra 😊❤️

Supervarmt ikväll dock så dom fick gå och lägga sig med vidöppet fönster. Jag pysslade lite på nedervåningen och från ingenstans kom det åska, ösregn och halv storm indragandes över huset. Kom knappt in i sovrummet pga korsdraget 🙈 men nu är det stängt och lite tryggare sovförhållanden 😁
 
Så blev dottern frisk och sen sjuk igen. Hon var på förskolan idag, det hade gått alldeles utmärkt sa de när jag hämtade. Hon var glad. Vi åt mellis. Sen började känslor smyga sig fram. Allt blev fel. Arg på lillebror. Arg på mamma. Ögonen blev blanka och temperaturen började sakta ticka uppåt. Någon halv grad för varje gång jag tog tempen. Hon sjönk ihop i famnen, höll sig knappt vaken sista timmen. Så ja, då kom febern tillbaks igen då. Intressant ändå att följa händelseförloppet så tydligt. ”Det oskar” sa hon när hon kröp ner i sängen och somnade sedan på två röda.
 
Idag blir det Liseberg och eventuellt Slottskogen. Eller tvärtom. Det är lite oklart än i vilken ordning det blir :rofl:

Igår var vi på badhuset eftersom ena sonen hade simskola. Jag har kämpat hela sommaren med att han ska lära sig simma och han knäckte simningen genom att simma under vattnet. Igår simmade han bröstsim ett flertal korta sträckor och ett så stort leende var det länge sen jag såg på honom :love:
 
Idag blir det Liseberg och eventuellt Slottskogen. Eller tvärtom. Det är lite oklart än i vilken ordning det blir :rofl:

Igår var vi på badhuset eftersom ena sonen hade simskola. Jag har kämpat hela sommaren med att han ska lära sig simma och han knäckte simningen genom att simma under vattnet. Igår simmade han bröstsim ett flertal korta sträckor och ett så stort leende var det länge sen jag såg på honom :love:
Lite sent kanske men det är kulturkalas i Göteborg och barnområdet ligger på Slottskogsvallen, vi spenderade förmiddagen där, trevligt med lite annat och en del att göra för barn i alla åldrar. Men åandra sidan bor vi ju 5-7 min med cykel från Slottsskogen så det kanske är roligare för oss att göra något annat än för dig/dina barn som jag uppfattat bor en bit bort..
Annars är min regel att aldrig gå till plikta på helgeftermiddagar 🙈
 
Lite sent kanske men det är kulturkalas i Göteborg och barnområdet ligger på Slottskogsvallen, vi spenderade förmiddagen där, trevligt med lite annat och en del att göra för barn i alla åldrar. Men åandra sidan bor vi ju 5-7 min med cykel från Slottsskogen så det kanske är roligare för oss att göra något annat än för dig/dina barn som jag uppfattat bor en bit bort..
Annars är min regel att aldrig gå till plikta på helgeftermiddagar 🙈

Ja vi bor cirka två timmar bort med bil och en timme med tåg. Vi är på Liseberg med typ hela landets befolkning :laugh: Just nu vilar min dotter medan hennes bröder åker karuseller på egen hand så jag fick lite tid över.
 
Äntligen hemma.
Pojkarna tröttnade på att köa så vi tog sista tiden inne på Universeum. Barnen uppskattade Universum mer än vad jag trodde så 1,5 timme räckte inte alls så långt som jag tänkt.

En dag helt utan bråk och två pojkar som glatt utforskade en del av Kaninlandet själva eftersom de hade sina mobiler med sig. Jag själv är trött för även om de numera kan tåg och spårvagn med bravur så är det inte helt enkelt att åka själv med en snart 3 åring, 8 åring och snart 11 åring. Mycket att hålla koll på själv.
 
Varför ska barn vakna tidigt när man själv skulle behöva sovmorgon för att klara dagen ?
Dottern har haft mardrömmar hela natten bland annat "nej ta inte mina strumpor!" Och sen väckte ett barn mig 06.20 för att han inte hittade några rena kalsonger i garderoben. Så nyvaken fick jag plocka i den jättestora högen med ren tvätt för att hitta kalsonger. Vi har bestämt en vilodag inne efter en intensiv vecka men det gäller såklart inte mig som förälder. Har redan hunnit vika och lägga in all tvätt, ändrat två tavlor eftersom mina print låg i brevlådan i fredags och två kaffekoppar sen frukost. Nu väntar resten av min lista...
 
Ska snart stoppa lilla bus i säng.
Hon sade att hon hade ont i halsen nu ikväll så jag hoppas att hon inte blir sjuk
 
Griniga barn idag på grund av sjukdom så efter middagen försökte jag rädda upp kvällen med att rota fram en gammal badbomb i form av en doughnut med chokladglasyr, och hoppa ner i badet med båda barnen. Det blev antiklimax. Den färgade vattnet gult och den bruna glasyren flöt runt i små bitar. Jag skämtade med maken och sa att det såg ut som att någon kissat och bajsat i vattnet. Dottern fick panik och började skrika och jag sa att jag bara skojade, det är inte kiss och bajs i vattnet men hon bara skrek att hon ville upp. Så maken tog upp henne och då började sonen såklart också skrika och klänga på badkarskanten. Så jag lyfte över honom och han halkar på badrumsgolvet och blir ännu mer ledsen. Maken lyfter ut båda i varsin handduk och jag sitter kvar i mitt bajsbad som luktar stark parfym. Aja. A for effort.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 767
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 488
Senast: Nordthor
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 037
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 419
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp