Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev jättelyckat! Mina barn vägrade ens gå ut på sanden förra året men idag var de i sjön och plaskade runt i en halvtimme, fick tvinga upp dem tillslut. Så nästa gång ska jag vara mindre hård med tiden, nu är det ju snart sommarlov ändå! De åt väldigt lite pannkaka men desto fler jordgubbar och sen kom min sambo och hämtade oss med bilen och på vägen hem köpte vi pizza. De somnade så gott sedan ❤️.
Såna utflykter är de bästa! 🤩 Tipsar om pinnglass i termos också (mattermos brukar funka bäst), man blir superpopulär när man kan plocka fram glass till efterrätt på stekhet strand 😁
 
Väntar på att dagens första Omeprazol ska kicka in, och ser fram mot fyra(!) nätter vettig sömn. Resten av familjen åker till föräldrar över helgen.
Visserligen finns en backlog på säkert femtio punkter att försöka hinna beta av medan man kan vara effektiv hemma... men jag har sett fram mot det. Fast man inte får säga så. Och fast jag kommer att sakna dem från första timmen hemma. Eller okej, andra timmen kanske. :)

(Eventuellt hakar jag på en efterlängtad och helt säkert grymt trevlig AW i morgon... men det är också kluvet eftersom det oundvikligen stökar till nattsömnen och reducerar tillgänglig arbetstid hemma. Behöver isf sova över i människobyn, hos kollega.)
 
Sitter och funderar på hur mycket våra små har att lära om livet, stort som smått. Härom dagen var det mycket nya lärdomar; första kontakten med brännässlor (herregud vilken kalabalik där ett tag!), hällde ut svartpeppar på golvet och innan jag hann fram tog hon en hel näve och stoppade i munnen (ungefär samma kalabalik som med brännässlan) och en stund senare gick hon helnaken in i några thuja-buskar på tomten och fick panik att de stack henne överallt och vågade inte gå ut själv (kalabalik nr 3). :nailbiting:

Man vill ju skydda dem mot allt, men sånt här måste de ju ändå få uppleva för att någon gång lära sig vad som är en bra idé? 🥹
 
Väntar på att dagens första Omeprazol ska kicka in, och ser fram mot fyra(!) nätter vettig sömn. Resten av familjen åker till föräldrar över helgen.
Visserligen finns en backlog på säkert femtio punkter att försöka hinna beta av medan man kan vara effektiv hemma... men jag har sett fram mot det. Fast man inte får säga så. Och fast jag kommer att sakna dem från första timmen hemma. Eller okej, andra timmen kanske. :)

(Eventuellt hakar jag på en efterlängtad och helt säkert grymt trevlig AW i morgon... men det är också kluvet eftersom det oundvikligen stökar till nattsömnen och reducerar tillgänglig arbetstid hemma. Behöver isf sova över i människobyn,

Sitter och funderar på hur mycket våra små har att lära om livet, stort som smått. Härom dagen var det mycket nya lärdomar; första kontakten med brännässlor (herregud vilken kalabalik där ett tag!), hällde ut svartpeppar på golvet och innan jag hann fram tog hon en hel näve och stoppade i munnen (ungefär samma kalabalik som med brännässlan) och en stund senare gick hon helnaken in i några thuja-buskar på tomten och fick panik att de stack henne överallt och vågade inte gå ut själv (kalabalik nr 3). :nailbiting:

Man vill ju skydda dem mot allt, men sånt här måste de ju ändå få uppleva för att någon gång lära sig vad som är en bra idé? 🥹
Haha, ja, jag tänker också att de väl behöver lära sig en del ofarliga men jobbiga saker den hårda vägen! Förra sommaren stoppade H i sig en chili min mamma odlade i tron att det var en paprika, det pratar han fortfarande om 😅. ”Nästa gång mormor odlar paprika ska jag säga det där är INGEN paprika!” 😅
 
Ursäkta @Snubbelfot, tänkte svara på ditt inlägg och glömde ta bort citatet 😅. Men jag känner verkligen igen det där att man vill gå på aw men det är så hopplöst att jag typ alltid dricker alkohol när jag är utan barn och därför alltid sover dåligt ändå 😅. Så inte värt det.
 
Var glad att det är små hundar. Vi hade 2 nallephu modell väldigt stora som när de var med i bilen givetvis satt med bälte....
1000011933.jpg

Dessa två...
 
Idag har vi rensat och tagit hem sonens grejer från fsk. Andra barn hade pyssel och teckningar. Mitt barn hade... en stubbe 😂
Han har grävt upp den för hand på förskolegården med hjälp av en leksakskratta. Känner att det åtminstone är tur att vi har en stor trädgård och inte bor i lägenhet 😁
PXL_20240628_132015123.jpg
 
Idag har vi rensat och tagit hem sonens grejer från fsk. Andra barn hade pyssel och teckningar. Mitt barn hade... en stubbe 😂
Han har grävt upp den för hand på förskolegården med hjälp av en leksakskratta. Känner att det åtminstone är tur att vi har en stor trädgård och inte bor i lägenhet 😁
Visa bifogad fil 148278
Min unge ska tyvärr byta förskola till hösten(vi har flyttat). Avslutningspresenten till 3-åringen var en hammare och en pannlampa 🤩 de vet vad barnen gillar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 062
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 147
Senast: Humla
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 406
Senast: Krålus
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 371
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • HJÄLP
  • Ridskoleryttare
  • Hjälmar

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp