Vad gör vi? Kids edition - del 4

Jag fick sms igår av sonens lärare, att vi missat utvecklingssamtalet. Så sjukt pinsamt, jag har typ aldrig missat ett möte/läkartid eller liknande. Gillar att vara i tid och vill inte att folk ska behöva vänta på mig. Har blivit kallad både för flis-polis och Sickan genom åren. Är dessutom lärare själv 🫣 Nu är jag ju också människa (och mannen visste också om tiden, och glömde) och kan göra fel. Men det känns inte så roligt 🫣
Hänt mig också med tandläkartider och även ett utvecklingssamtal. Pinsamt men jag hoppas(och tror) att dom har förståelse för förvirrade föräldrar.
 
Sitter i skogen och ska första gången laga mat medan de leker. Mac'n'cheese med bacon står på menyn. Detta var mitt mål förra året men hade inte möjlighet att köpa ett triangakök. Men jag hade visst glömt att exmannen hade ett sen han var scoutledare, och som jag nu fått :D


IMG_20240914_124408072_HDR.jpg
 
Klippte sonen. Det gick bra första gången men den här gången ryckte han till när jag skulle klippa luggen och.. ja 😅 Nej herregud, det här kliar i kroppen på mig så in i Norden. Då var det bestämt. Det blir frisör framöver!

Kan erkänna att dottern fortfarande har ojämnt hår i bak för hon vill inte klippa sig mera så jag kan jämna till det :cool:
 
Vilken vecka det har varit med diverse aktiviteter och utflykter. Men också väldigt upp och ner i energi och humör på alla inblandade. Nu ska dom väckas för att sen lämnas på förskola och fritids, där pappan hämtar i eftermiddag för sin vecka.
 
Mina barn som aldrig har velat samsova och sovit i egna sängar sedan de föddes har plötsligt börjat komma in till oss varje natt. Vet inte om det är någon fas eller vad det kan vara. Det är himla mysigt att äntligen få sova lite tillsammans med dem men inte helt toppen för sömnkvaliteten 😅. H kommer in varje natt och S någon gång då och då, men det är helt hopplöst att få plats alla fyra i sängen eftersom S helst ligger på tvären så numera har vi alltid sängen i gästrummet bäddad så en förälder och ett barn kan gå över dit.
I natt satte sig H upp och skrek att han drömde om en jätteläskig björn, ”det var en gunga som sa att han var en björn!!”.
 
”MIN MAMMA KOMMER NU!!!” skriker A högt och glatt varje gång han ser mig komma mot grinden på förskolan 🥰 Sen fortsätter han ropa ”Min mamma! Min mamma!” så att alla verkligen ska höra :D Lilla gullunge. Samma gullunge la sig fem minuter senare platt på mage och vägrade följa med till bilen 🤷🏼‍♀️
 
”MIN MAMMA KOMMER NU!!!” skriker A högt och glatt varje gång han ser mig komma mot grinden på förskolan 🥰 Sen fortsätter han ropa ”Min mamma! Min mamma!” så att alla verkligen ska höra :D Lilla gullunge. Samma gullunge la sig fem minuter senare platt på mage och vägrade följa med till bilen 🤷🏼‍♀️
Så brukar det vara här med, förutom att istället för att lägga sig ner så springer hon iväg med ett retsamt "nanana nana na" (du kan inte ta mig) :p. Det är roligare nu i skrift än när det händer :p.
 
Sitter i sängen och ammar bebis. Lyssnar på två av de andra barnen som rosslar och hostar. Borde byta blöja på den här lilla men vet inte om jag ska väcka mannen och skicka ner honom eller om jag ska orka själv.

Tycker de är så drygt att vi ska vakna för mat sådär dags när klockan sen ringer om en timme
 
Fortsätter att klippa sonens hår med begränsad framgång 😆 (stackars barn). Lovar dock mig själv att lägga alla pengar jag sparar på att klippa honom själv nu på hans framtida frisyrer som ska klippas av frisör... Gjorde som vanligt ett försök att jaga honom med saxen utan att blanda in någon skärm som distraktion. Tog inte lång tid förrän jag fick ge mig. Finliret fick bli med hjälp av Youtube och en video med utryckningsfordon (förlåt folkhälsomyndigheten). Nu är han iaf klippt :up:
 
Fortsätter att klippa sonens hår med begränsad framgång 😆 (stackars barn). Lovar dock mig själv att lägga alla pengar jag sparar på att klippa honom själv nu på hans framtida frisyrer som ska klippas av frisör... Gjorde som vanligt ett försök att jaga honom med saxen utan att blanda in någon skärm som distraktion. Tog inte lång tid förrän jag fick ge mig. Finliret fick bli med hjälp av Youtube och en video med utryckningsfordon (förlåt folkhälsomyndigheten). Nu är han iaf klippt :up:
Ah, youtube med utryckningsfordon är även vår räddning vid klippning 😅
 

Liknande trådar

Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 767
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 488
Senast: Nordthor
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 037
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 419
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp