Vad gör vi? Kids edition - del 4

Just nu är jag så trött på situationer som jag tampats med i flera år men inte hittar någon lösning på. Så trött att jag just nu kämpar med att hålla mig flytande. För mycket privata saker men som delvis rör min fråga om ohållbar skolsituation.

Idag är det dock vab med ett sjukt barn med enorm energi. Å ena sidan är jag glad att han är så frisk han kan vara men å andra sidan önskar jag att han skulle vara ett barn som är stilla när han är sjuk.
 
Dagens föräldraminuspoäng går till mig.

Var helt säker på att dottern slutade skolan 11:45. Vid 12 ringer hennes lärarare och frågar om jag hämtar henne eller om hon får gå hem själv. Dom slutade 10:50 vilket jag också skrivit upp men hade en annan tid i huvudet.
Dottern sa att imorgon går hon hem själv, det är bäst så 😅

Jag längtar till den här veckan är över. Första skolveckan är tuff, alla barn har olika tider varje dag, ska vara på olika platser, den ena behöver pengar till bussbiljett, app för ngn aktivitet, pengar till ngt inträde osv. I helgen har vi dessutom 2 dagars voltigetävling och två fotbosmatcher.

Nästa vecka börjar skolan med normalt schema så då blir det lättare att ha en överblick.

I våran var jag väldigt nära gränsen för vad jag klarade/orkade och min kropp är extremt känslig märker jag redan nu så måste hitta strategier för att få allt att fungera ihöst.
 
Det här med heltid och småbarn, dagarna går konstant i ett, hur hinner folk med allt? 😅
Nej det är en omöjlig ekvation. Jag jobbar 95% och går konstant back på flexen under barnveckorna. När vi var två föräldrar som levde ihop jobbade vi båda typ 80-88% ett tag innan lillasyster föddes och sen igen efter att hon börjat på fsk, det var toppen. Nu kan jag inte gå ner mer i tid pga ekonomin så jag får ta igen min tid när barnen är hos sin pappa.

Tillägg: de jag känner som klarar heltid har extremt kort resväg till jobb/skola/fritidsaktiviteter och ofta mycket hjälp av familj.
 
BD870D35-E9E4-477D-8C3B-11FB27D35ACC.jpeg


Mockat ligghall, fyllt vatten i badkaren och! Lagat sin egen middag. Säg något som denna goa unge inte klarar
 
Det här med heltid och småbarn, dagarna går konstant i ett, hur hinner folk med allt? 😅

Som de andra säger, det gör man inte!

Vi jobbar bägge heltid, tre barn, två av dem har ett antal olika aktiviteter. Jag och min man är med som ledare i varsin av dem. Läxor är det också ett gäng varje vecka.

Men måndagar och onsdagar har iaf inget schemalagt 😅 förutom jobb/skola då…

Det finns VÄLDIGT mycket vi inte gör eller inte hinner om man säger så 🤪
 
Har noll och inget av det där tyvärr! Men däremot väldigt flexibla jobb, inga direkta arbetstider och generösa möjligheter att jobba hemifrån. Annars vore det HELT omöjligt.
Hemifrånjobb kan ju ersätta den korta resvägen till jobbet förstås :) Jag kan sitta hemma två dagar i veckan vanligtvis, det räddar lite av min vardag. Guld värt att kunna slänga in en tvätt eller röja köket på en hemmadag.
 
Jag är ju hemmafru (vill egentligen inte använda det ordet, känns så negativt laddat) men om jag hade jobbat hade jag nog varit deltidsjukskriven, min kropp hade nog klarat max 50% jobb tror jag.
Min man jobbar heltid och har ganska lång resväg. Trots det är det svårt att få ihop det.
 
Jag jobbar 70% och då är det delvis helg då sambon är hemma. Hade aldrig orkat jobba mer (inte kunnat jobba heltid på många år även innan barn, då kraschar jag i väggen).
Sambon jobbar 100% men på 4 dagar borta.
 
Håller än en gång på att tappa det helt på förskolan och den jävla schema-hetsen. Nu är det sambons studietakt som ifrågasätts trots att han lämnat in intyg. Och så ringer det till MIG (ja, de har bådas nummer). Alltså jag orkar inte. Det kommer ju att lösa sig men så onödig stress. Jag är tydligen schemaansvarig för familjen också :meh:. Inte frivilligt.
 
Jag har blivit helt frälst på Vinted shopping 😁🙃

Först tänkte jag det var bra för att köpa slit och släng, typ de jag lägger som extra på förskolan.
Sen insåg jag storheten att köp superfina kläder, i bra skick och för typ inga pengar. Sånt jag är för snål för att köpa nytt….
Fick just hem en plysch kavaj från POP som kommer vara helt galet gullig på 3-åringen 🤩
Klickade oxå hem en en villervalla regnoverall till babyn.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 767
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 486
Senast: Nordthor
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 037
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 419
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp