Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är nog så att jag behöver röntga axeln trots allt, då något inte står rätt till där :down: Tänkte dock försöka härda ut tills i morgon bitti i stället för att åka in en fredag kväll.
Usch då! Hoppas det är något de kan hjälpa dig med.
Jag drog axeln ur led för ett gäng år sedan. Det var ingen rolig historia. Hoppas du får bra hjälp!
 
Har under gårdagen varit på kort bäversafari med lyckad utgång. Vi fick syn på en som simmade med en stor björkgren 😁.
Idag gör det orimligt ont efter den lilla ansträngningen, så bara att vackert vila. Men fick åtminstone en liten naturupplevelse denna sommar (ska ju mest hålla mig stilla och måste använda kryckor ett bra tag till)
 
Hemma från trevlig promenad men en kompis. Men nu mår jag sådär illa igen, ont i huvudet och det snurrar lite. Misstänker att jag inte druckit tillräckligt mycket - några klunkar i samband med intagande av medicin och en 33 cl pepsi max. Så bälgar nu i mig vatten. Åt iofs en nektarin till lunch och bs ligger stadigt, 6.6
 
Hemma från trevlig promenad men en kompis. Men nu mår jag sådär illa igen, ont i huvudet och det snurrar lite. Misstänker att jag inte druckit tillräckligt mycket - några klunkar i samband med intagande av medicin och en 33 cl pepsi max. Så bälgar nu i mig vatten. Åt iofs en nektarin till lunch och bs ligger stadigt, 6.6
Har du ätit, förutom nektarinen då?
 
Det slår aldrig fel, så fort jag köper en enstaka sak, ffa på ICA så blir jag avstämd. Som i går när det var en duschkräm och idag en pepsi burk.
 
Har du ätit, förutom nektarinen då?

Näh, men nu sitter jag i skuggan framför datorn och har kycklingben i ugnen. Men det blir lite av en ond cirkel. Eftersom jag mår illa vill jag inte äta något. Men jag kan inte leva på nektariner, knipplök och körsbärstomater.

Iofs gick jag upp sent. Så, så många timmar har jag inte varit vaken.
 
Näh, men nu sitter jag i skuggan framför datorn och har kycklingben i ugnen. Men det blir lite av en ond cirkel. Eftersom jag mår illa vill jag inte äta något. Men jag kan inte leva på nektariner, knipplök och körsbärstomater.

Iofs gick jag upp sent. Så, så många timmar har jag inte varit vaken.
Det låter som om du behöver få lite mer struktur på både sov- och mattider för att må bra?
 
Igår var det kvavt; änna svettigt för både häst och mig med en halvtimmes ritt i skritt och trav 🙃. Red ut på fältet men var ju så blött efter regnet så vände halvvägs runt ungefär vilket inte pållan tyckte om men när hon fick trava blev hon mer positiv igen 😄.
På vägen tillbaka såg vi på håll en bil med folk mellan hagarna vilket hästen blev skeptisk över; giraffhals för att se och ett steg i taget och tvärnit mellan mina skänklingar 😅. När de kom joggade mot oss gick jag be dem prata med oss och dååå insåg ju pållan att det ju var en grupp människor 🤣.

Idag blev det upp till stallet mitt på dagen i värmen efter att ha klippt mig: håret lite kortare igen och framförallt inget slitet- alltid lika skönt! 😊. Hästapållen hade gjort om samma rullning igen 😅 och eftersom mankammen inte hade blivit stabbig alls av gräset jag öppnade till igår envisades vi inte med motion i värmen utan pysslade lite istället 🥰.

Nu en dusch och sen slänga ihop tacos och en brownie på ägg, kakao och banan :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
64 65 66
Svar
1 315
· Visningar
39 323
Senast: Lilla
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 972
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 265
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Igelkott
  • Byta försäkringsbolag
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

  • Ridbana i sand, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp