Vad gör vi? Del CCII

Intagit soffan. Sambon vinkade jag åt när jag åkte hem. Han åkte till jobbet. Dottern slutar 17.00 . Själv lutade jag mig tillbaka fortfarande mätt efter bästa frukost sultans smörgåstårta.

Med hem från affären följde magnum Wonder golden toffe glass de hade halva priset på styckglass så den sorten hamnade i min kasse allihopa.
 
Fixat åt kaninerna, rensat kattlåda, pluggat och skickat in veckans uppgifter, vikt tvätt och skiftat gardiner i v-rummet; köpte ljusgrå fina på ullared i somras men upptäckte ju att de släppte in för mycket av solen så fick sätta upp de mörkblå som dämpar igen då 😄. Men nu fick dessa grå komma upp lagom när det börjar snart bli lite mörkare och då istället få det lite ljusare :). Precis som de blå blev de grå fina mot de mörkare grå väggarna och grå divansoffan 😊.

Lunchat och dricker cappuccino. Ska till stallet; får bli vilodag för pållan (de är intagna av stallkompis för stödfodring); passade på att skritta lite på banan barbacka en kort stund i förrgår och igår en stund på ridbanan på volt över cavalettikryss, dags att komma igång igen 😊. På vägen ska jag förbi närbutiken och posta två böcker jag fick sålt på tradera igår 😊.
 
Ligger och kollar Lilla huset ...
Har hittat ett läge där det inte gör ont, fick sätta en dubbelvikt kudde mellan knäna.
Vill hämta sallad från kylen men då måste jag byta position och kanske inte hittar rätt igen.
 
Pratade med en läkare efter provtagning. Jag har dåliga blodvärden och har haft det iaf sedan 2022, järn, d-vitamin, b-12 osv är helt normala. Jag har gått igenom klimakteriet så ingen riklig mens. Enligt honom kan det bero på att jag blöder någonstans invärtes. Han ska skicka en remiss så jag kan sövas och göra en endoskopi för att se om jag blöder i magen/tarmarna. Är det inte så, så får vi gå vidare. Suck.
 
Jag undrar om det verkligen tar så lång tid dock? Har aldrig varit med om att det tagit så lång tid alls. Förvisso var det - tack och lov - ca 3 år sedan som jag använde försäkringen senast, tror jag.
Det verkar som att handläggningstiderna blivit längre, hör det från kunder och även när vi som klinik skickar in direktreglering så blir vi ”straffade” för att vi skickar in utanför direktregleringstid och handläggningstiden blir då 3 dagar istället för direkt. En gång skickade vi en direktreglering 07.59 och då fick kunden minsann vänta upp till tre dagar för att det var utanför direktregleringstiden som börjar 08 🙃
 
Trött, trött, trött efter en händelserik dag i värmen :sleep: 23 grader i september känns sådär. På väg hem såg jag hur folk drog sig in i skuggan under ekarna bara för att bli pepprade med ekollon som föll ned :eek: Aj! Nu måste jag hålla mig vaken tills ett telefonsamtal är avklarat innan jag kan ta en power nap
 
Det verkar som att handläggningstiderna blivit längre, hör det från kunder och även när vi som klinik skickar in direktreglering så blir vi ”straffade” för att vi skickar in utanför direktregleringstid och handläggningstiden blir då 3 dagar istället för direkt. En gång skickade vi en direktreglering 07.59 och då fick kunden minsann vänta upp till tre dagar för att det var utanför direktregleringstiden som börjar 08 🙃
Men 30 arbetsdagar??? Har den blivit såpass mycket längre på sistone? Det är ju 6 veckor (förutsatt att de räknar mån-fre alltså) :eek:!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 111
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 388
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 202
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 750
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp