Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom ryggen gör ont sedan promenaden i morse så har jag mest legat i soffan samt rensar sönernas gemensamma rum emellanåt. Jösses vad skräp de samlar på sig med trasiga leksaker, godispapper och trasiga teckningar :cautious:
 
26FDAD62-6855-4C63-AB74-0329131EC997.jpeg
Lång dags färd mot hem. Läst Jävla Karlar typ hela resan.
 
Har jobbat i dag, och sedan åkt hem och blev uppringd av sjukgymnasten som undrade om jag var på väg. Eh... nej? I morgon väl, på torsdag den 11? Som svar fick jag att det är torsdag, den 11 i dag.:eek: Jag har gått hela dagen och trott det var onsdag, jag kollade i min kalender i går och tänkte "sjukgymnast på torsdag, då kan jag passa på att kolla i affären då ifall de har sparris, och behöver inte gå till affären i morgon (som i dag då)". Vilken vecka!

Spionen fick följa med i kväll när jag gick till återvinningen med plastburkar, glasburkar, kartonger och metall. Han har tidigare gått fint i sin "nya" sele men i dag betedde han sig som en tolle och skrek och slängde sig och skällde och drog, så till slut blev jag arg och röt nej och fy varje gång och han lugnade sig ganska fort. Han brukar bete sig så här i sele, men inte i nosgrimma, tror han vet utmärkt hur han ska bete sig, han skötte sig finemang sedan, får beröm varje dag dessutom när vi går, så även i dag. Men jag antar att försöka duger. ;)

Såg nu i kväll att gruslådan är borttagen, tack och lov, tänker att de kanske istället ska sätta hänglås på, men borttagning funkar ju det också. Att låsa fast sopborstarna/snöskyflarna är ju också en tanke. En list bakom gruslådan är sönder och står lutad mot väggen, vet inte om det är ungarna eller om det skedde när lådan togs bort, men gissar på det första alternativet....

Har sett färdigt på filmen Tillbaka till Framtiden, och såg att den nya Twister kommer på bio i morgon, förhoppningsvis snart på en streamingstjänst så jag kan se den!

Har även hunnit äta potatisbullar, stekt svamp och vegoschnitzel. Inte särskilt god vegoschnitzel. potatisbullar går alltid hem dock.
 
Att det regnade betydligt mer än det påstått göra märktes i hagen; plaskblött på sina ställen vilket min pålla hade dragit fördel av och rullat sig ordentligt 😅. Lite slirigt så nu får gärna regnet ge sig ett tag även om det ändå varit jättebra att hästarna tack vare det lyckats jämna till en del av knögglet nu👍.

Sagt god natt till sambon, fått in honkatten så nu ska jag och katterna sova 😴
 
Ledsen och trött ännu en dag jag vaknat med ryggsmärtor :cry: avskyr mitt liv känns ibland som jag inte har något liv efter diskbråcket eller iallafall inget liv som är kul att leva
Sambon hade ett tufft halvår efter sitt diskbråck. Nu, två år senare lever han precis som vanligt och har inga problem alls. Det tar tid men jag hoppas det läker bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
64 65 66
Svar
1 319
· Visningar
39 573
Senast: Enya
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 973
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 267
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp