Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hämtade ut paket från Apotea, den skulle skickas tillbaka den 13 så det var på tiden. Passade på att köpa nektariner. Jag lever nästan på frukt och tomater, men relativt lite protein och fiber. Man får passa på att njuta nu när de är i säsong.
 
Senast ändrad:
Hemma från läkarbesök. Hen misstänkte ingen fraktur och tyckte inte att röntgen var nödvändigt, men om jag blir sämre i armen/axeln/handen så ska jag återkomma. Annars är jag "bara" mörbultad. Tur i oturen att vi blev färdiga med röjandet inför flytten i går, och att det nu är några lite lugnare veckor innan det ska flyttpackas "på riktigt". Jag får nämligen inte upp armen alls över axel-höjd, och kan inte bära något tungt med den handen, så jag skulle nog inte kunna göra särskilt mycket nytta ändå.
 
Jag är hastigt inkallad kattvakt. Då det bara är för något dygn då jag ska iväg ikväll kom vi överens om att katterna inte bör släppas ut eftersom inga metoder i världen fungerar för att locka in dem igen, men ”du kan låta dem vara lite i (det gamla) stallet för där finns ingen väg ut” … :meh:

Känslan när jag öppnade dörren och det inte fanns ett levande väsen kvar där inne. Hittade dem slutligen på den intilliggande logen, varav en av dem längst in på det gamla höloftet vars gamla skrangliga plankgolv framkallar känslan av att man går ut på ett mindre minfält (efter att man först lyckats med bedriften att klättra upp). Inte helt enkelt att få ner oss båda helskinnade men nu har vi precis kommit in i alla fall, alla tre lika skitiga. Och jag tänker åka hem.

Noterar förvånade och ledsna reaktioner på mitt inlägg. :D

Ungefär vad jag kände på min kattjakt utöver lätt panik när katterna inte behagat stanna där de skulle - och inte skulle kunna ta sig ifrån - och jag hade en tid att passa därifrån, men att jag åkte var alltså helt enligt plan. Och katterna låg, fast de inte fått vara ute-ute, nöjda och belåtna på varsin plats i solen när jag åkte. I tryggt förvar inomhus.
 
Känner att dagarna bara flyger förbi när man har semester... Känns som att jag inte fått något alls gjort, men som vanligt när jag tänker efter så har jag ändå fått liiite gjort. Har läst ut en bok, diskat, lagat lunch + 4 matlådor, sytt lite, försökt reklamera ett par stumpor, försökt luska ut vad som hänt gällande en tjänst jag sökt och varit i kontakt med en annan gällande några extra-timmar. Strax blir jag upphämtad för lite träning med två halvgalna goldens ^^
Målet är att sy klart plagget jag håller på med därefter, sen blir jag (förhoppningsvis) nöjd med dagsverket!
 
Hemma från läkarbesök. Hen misstänkte ingen fraktur och tyckte inte att röntgen var nödvändigt, men om jag blir sämre i armen/axeln/handen så ska jag återkomma. Annars är jag "bara" mörbultad. Tur i oturen att vi blev färdiga med röjandet inför flytten i går, och att det nu är några lite lugnare veckor innan det ska flyttpackas "på riktigt". Jag får nämligen inte upp armen alls över axel-höjd, och kan inte bära något tungt med den handen, så jag skulle nog inte kunna göra särskilt mycket nytta ändå.

Tur det! När vi flyttade för fullt hade sambon skadat foten precis innan 😆
 
Ätit ännu en egenkomponerad middag, bestående av löksill på knäckebröd, nektariner och körsbärstomater med knipplök. Samt bigarråer.
 
Vaknade jätterisig idag. Har slarvat med att sova och ta det lugnt. Det verkar straffat sig. Har viktiga saker som man bara inte kan missa inplanerat inom kort. Så jag har bara sovit och sovit idag. Känner mig iaf mkt bättre och hoppas jag kan sova bort det genom att sova vidare nu.
Var ner och skulle mocka och ta in. Men mötte en av ungarna som skickade hem mig och skulle mocka klart idag, fixa mat och ta in. Även imorgon. Gullunge! 😍
 
En tinker, superfin!
Han har fått mig att vilja ha en tinker i framtiden, fast i b/c-ponnyformat att köra. Denna är väl runt 155 cm typ.
Jasså? Hade inte gissat Tinker av det lilla man såg på bilden.
De Tinkers jag jobbat med har varit rätt trevliga generellt. Men de har samtliga haft körkropp och oftast lite svårt för galopp. Good for you men inte för dressyrtanten här. 😅
Himla gölliga! 😍
 
Messenger_creation_c53a6587-2bfc-4ad9-aa22-e9fc6c17ab7e.jpg

Kom äntligen iväg till Parksnäckan ikväll
Har haft biljetter till hela juni men har missat dem pga magsjuka, Ibs och ångest =(
 
Jasså? Hade inte gissat Tinker av det lilla man såg på bilden.
De Tinkers jag jobbat med har varit rätt trevliga generellt. Men de har samtliga haft körkropp och oftast lite svårt för galopp. Good for you men inte för dressyrtanten här. 😅
Himla gölliga! 😍
Han ser ut som en tinker egentligen.

Screenshot_20240711_184943_Instagram.jpg


Vi håller på att lära honom tömkörning nu med sikte att köra in honom framöver. Tror han skulle passa fint till det. Men är en process då han enbart tränas med positiv förstärkning. Men han är en riktig rolig häst. 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
64 65 66
Svar
1 319
· Visningar
39 573
Senast: Enya
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 973
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 267
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp