Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär. Hundarna morgonrastade och matade, jag har även passat på att diska efter matlagningen igår och satte igång diskmaskinen. Nu har jag frukost och ute regnar det. Jag sitter i soffan med alla tre hundarna och är glad åt att slippa vara ute i det här vädret.
 
Jag reagerar alltid rätt häftigt på bromsbett och igår när jag målade lyckades jag med bravaden att få två stycken med ca 5 centimeters mellanrum. Betten har nu förenats och jag har ett JÄTTESTORT varmt, rött och svullet området på ena benet... :meh: Har kletat på lite kortisonsalva med förhoppning om att det ska lindra!
 
Ska hyra släp och köra bort allt ris idag. Blev rejält mycket efter att ha klippt ner både häckar, rhododendron och en tall.
Ska dessutom försöka hinna hämta ett lass grus till den nya gången på baksidan innan det börjar regna.
Min mamma brukar också köra släplass efter släplass med grenar och ris till tippen. Jag knör ner allt i en begagnad tyst kompostkvarn för en tusenlapp (Stiga Bio Quiet) och öser ut klippet i trädgården under buskar och i ett de facto komposthörn. Har köpt en likadan till henne också men hon verkar gilla att köra till tippen. 😄
 
Nattens drömmar tog nog priset. Jösses, helt slut.
Njuter av kaffet.
Ska åka 10 mil för att shoppa. Behöver framförallt nya löparskor.
Jag är inte som många och tycker att det är kul att åka och shoppa utan precis tvärtom så jag försöker peppa mig själv.
 
Min mamma brukar också köra släplass efter släplass med grenar och ris till tippen. Jag knör ner allt i en begagnad tyst kompostkvarn för en tusenlapp (Stiga Bio Quiet) och öser ut klippet i trädgården under buskar och i ett de facto komposthörn. Har köpt en likadan till henne också men hon verkar gilla att köra till tippen. 😄
Det var nån sjukdom på vissa av grenarna, så det vill jag inte ha kvar hemma. Småklippet från häckarna skulle väl funka som gröngödsling men de är så stickiga att jag inte vill ha dem heller :angel:

Har en kvarn från Biltema som fått jobba ner en hel del äppelgrenar bland annat.
 
Har nästan nyss kommit hem från stallet, och en jättefin ridtur med min lilla häst :love:

Det slutade dock mindre mysigt. Jag blev påsprungen av en häst och for i backen, slog upp ett knä och mer eller mindre hela armen. Inga djupa sår, men inte så roligt ändå. Jag börjar få rätt ont i ena axeln också, och är lite bortdomnad i handen, så jag misstänker att jag behöver få det kollat. Säkert initialt adrenalinpåslag som gjorde att jag inte kände av det förrän nu när jag landat här hemma.

Som tur är gick det i alla fall bra med både hästen som sprang på mig, och med tjejen som han kastade av!
 
Kört bort allt trädgårdsavfall. Hämtat en kärra småsten till gången. Men givetvis sa maken fel till han som lastade. Han sa att det skulle bli en grusgång, men det ska ju vara plattor och det vet han mycket väl (det är ju han som köpt markstenen).
Nåja, om inte annat behövs det till växthuset. Går säkert lägga under gången med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
39 711
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 974
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 267
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp