Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men livet ändå! Så glad att jag släpade mig upp ur sängen och tog tag i saker. 😍
Lille häst var helt fantastiskt idag! Tog bara och slängde på träns och jobbade för hand. Han gjorde toppen piaffpiruetter och jag kunde göra typ arbetspiruetter i galopp på en hand och dutta med spöet på bakdelen med andra. Han är ett sånt lyckopiller! 😍
Sen åt vi vildhallon och firade. Sambon puttrar runt i traktorn med betesputsen och jag och småkrypen gick till sjön. 😍
Visa bifogad fil 148921
Småkrypen :D
 
Funderar fortfarande på vad jag ska göra idag. Hittills har dagen bestått av online- shopping ( böcker) samt läsning av deckare och så har jag lagt klart pusslet jag påbörjade igår. Har nu hunnit med 3 1000-bitars pussel sen i lördags.
Grått och duggregn ute så är inte lockad att gå ut heller.
 
Hoff, så har jag varit i lite radioskugga igen. Försöker få ordning i kaos.

Fick ju tillgång till mitt nya hus 28 juni. Första vi inser är att säljaren inte bara struntat i att tömma källaren på bråte (bifogar bild på rummet utanför bastun) utan även typ struntat i att städa. Så Barrets taggar blev väldigt vassa. Har tjafsat med dem sedan dess. Nu har de tagit bort bråten och "städat" en gång till, med högst tveksam ton på ordet inom citattecken...

Utöver det så strulade flyttfirma med både tider, så dagen de skulle komma satt vi i tre timmar och väntade på dem, tills de ringde kl 12 och sa att de hämtar nästa dag istället... och sedan skrapade de min autentiska bokhylla från 50-talet, och hade dessutom inte plats för allt jag fått offert på, så jag fick klämma in en 120 sängram i ett redan överfullt släp.

Nu har jag gett upp om att säljaren någonsin ska lyckas städa ordentligt, och de vägrar betala för att en firma gör det, så nu städar jag själv så jag kan börja packa in grejer och komma i ordning.

Ovanpå allt det så ramlade min mamma och slog axeln ur led första dagen vi kom till mitt nya hus, så blev typ 7 timmar på akuten också...

Jag ska aldrig mer flytta!
 

Bifogade filer

  • 20240628_150322.jpg
    20240628_150322.jpg
    332,5 KB · Visningar: 121
Vi gjorde pinsa (nåja, köpte botten och la på topping) igår. Åt just resterna, och sällar mig till den frälsta skaran :D
SÅ GOTT herrejösses.

Har varit och ridit medryttarhästen, nu slökollar jag lite gammal hoppning på SVT. Ska strax packa, efter jobbet åker vi till landet igen 😍
Har börjat köpa pinsa som vitlöksbröd i tillbehör också. Den där semifoccaccia-konsistensen är väldigt mumsig.
 
Jag är hastigt inkallad kattvakt. Då det bara är för något dygn då jag ska iväg ikväll kom vi överens om att katterna inte bör släppas ut eftersom inga metoder i världen fungerar för att locka in dem igen, men ”du kan låta dem vara lite i (det gamla) stallet för där finns ingen väg ut” … :meh:

Känslan när jag öppnade dörren och det inte fanns ett levande väsen kvar där inne. Hittade dem slutligen på den intilliggande logen, varav en av dem längst in på det gamla höloftet vars gamla skrangliga plankgolv framkallar känslan av att man går ut på ett mindre minfält (efter att man först lyckats med bedriften att klättra upp). Inte helt enkelt att få ner oss båda helskinnade men nu har vi precis kommit in i alla fall, alla tre lika skitiga. Och jag tänker åka hem.
 
Full fart. Sen vi kom hem från norrland hann jag vara hemma två dagar innan jag och grannen igår for till Ullared och det blev ju nästan en heldag borta pga ovädret och sambon hemma tre dagar för nu har han börjat köra mot härliga västkusten 🥰.
 
Är i full gång med bakningen, småkakor och tarteletter står på schemat idag. Bullar och frallor bakar jag först på lördag så att de är färska på söndag. 😁

Har lagat lunch, sonen önskade pasta och köttbullar så det passade fint för min att kasta ihop en enkel pastasås till mig, med smak av kantareller, persilja och parmesan. Herregud så gott. :d
 
Vilken vilddjursafari igår 😄😍. På vägen ner fick vi gira för en ekorre och på vägen hem såg vi en rejäl, ståtlig älgkko nära motorvägen och nära hemma bromsa för ett rådjur 😆.
 
Sov som en stock i 10 timmar, skönt 🥰. Innan sambon for satte han upp vår nya fina klocka i köket; nästan väl stor 😄 men så fin med romerska siffror, något sådant jag velat hitta bra länge nu 😍.
 

Bifogade filer

  • 20240711_111223.jpg
    20240711_111223.jpg
    221,5 KB · Visningar: 89
Har akut hopp- och (rid)träningsbrist känner jag. Vill så mycket!
För att råda bot på det värsta har jag nu rotat fram "Träna hästen för hoppning" av Anthony Paalman i bokhyllan.
Oldie but goodie. Alldeles för längesedan jag läste, har nog mycket matnyttigt att hämta där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
65 66 67
Svar
1 325
· Visningar
39 596
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 973
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 267
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp