Utan vatten i tre veckor…

ufot

Trådstartare
Min brunn är tom och jag blir utan vatten i minst tre veckor.
Brunnsborrning är beställd och jag prioriteras, men det kommer ändå att ta ett tag…

Tvätta kläder kan jag göra på jobbet. Dricksvatten tar jag också från jobbet. Jag kommer att få en tank för disk och tvätt som jag tappar ur allt eftersom.

Nu behöver jag era bästa tips hur man bäst tvättar sig med hink, diskar med så lite vatten som möjligt och överlag klarar sig utan rinnande vatten.
 
Min brunn är tom och jag blir utan vatten i minst tre veckor.
Brunnsborrning är beställd och jag prioriteras, men det kommer ändå att ta ett tag…

Tvätta kläder kan jag göra på jobbet. Dricksvatten tar jag också från jobbet. Jag kommer att få en tank för disk och tvätt som jag tappar ur allt eftersom.

Nu behöver jag era bästa tips hur man bäst tvättar sig med hink, diskar med så lite vatten som möjligt och överlag klarar sig utan rinnande vatten.
Tycker gymmedlemskap är toppen när man inte har rinnande vatten. Billig peng för att kunna duscha ordentligt och så får man en extra push att träna också :D
 
Min brunn är tom och jag blir utan vatten i minst tre veckor.
Brunnsborrning är beställd och jag prioriteras, men det kommer ändå att ta ett tag…

Tvätta kläder kan jag göra på jobbet. Dricksvatten tar jag också från jobbet. Jag kommer att få en tank för disk och tvätt som jag tappar ur allt eftersom.

Nu behöver jag era bästa tips hur man bäst tvättar sig med hink, diskar med så lite vatten som möjligt och överlag klarar sig utan rinnande vatten.
När det gäller disk så kan det vara en bra idé att börja med att torka av tallrik/kastrull osv med hushållspapper innan man diskar. Tänka efter i vilken ordning man diskar, och använda sig av sköljvatten i flera omgångar. Vid matlagning, tänka allt i en panna matlagning för att minimera disken.

Jag skulle också titta på möjligheterna att duscha på jobbet/gymmet/simhall och kunna minimera till att bara behöva punkttvätta kroppen vid behov.

Hur löser du toalett situationen? Det skulle nog stressa mig mest, men vi har utedass som går att använda vid behov och där finns det ju också en del enkla lösningar att ta till.
 
Jag har haft sinad brunn några gånger i livet. En 20-liters dunk.med tappkran på diskbänken för dryck matlagning och disk. Vatten i hink till toaletten. Jag häntade vatten på närmaste mack eller kompisen stall.
Dusch på badhus eller gym. Eller på jobbet.
Annars kan man tvätta sig skapligt bra med ett fat varmt vatten på pall i badrummet. En skopa att hälla med :D

Om man måste funkar det mesta bättre än väntat.
Tvätt kunde jag fixa hos släkt o vänner.
 
Min brunn är tom och jag blir utan vatten i minst tre veckor.
Brunnsborrning är beställd och jag prioriteras, men det kommer ändå att ta ett tag…

Tvätta kläder kan jag göra på jobbet. Dricksvatten tar jag också från jobbet. Jag kommer att få en tank för disk och tvätt som jag tappar ur allt eftersom.

Nu behöver jag era bästa tips hur man bäst tvättar sig med hink, diskar med så lite vatten som möjligt och överlag klarar sig utan rinnande vatten.
Jag skulle använt engångsartiklar så långt det går så att man slapp diska så mycket.
 
Tack för svar!
Toalett är inga problem (har mulltoa).
Jag har duschkabin och min plan är att ta hinkar med vatten och tvätta mig på så sätt (avloppet fungerar utmärkt).

Jag lagar all min mat i airfryer (har ingen spis), så det är bara de byttorna jag behöver diska. Djurens matskålar är enkla att diska.
 
Tack för svar!
Toalett är inga problem (har mulltoa).
Jag har duschkabin och min plan är att ta hinkar med vatten och tvätta mig på så sätt (avloppet fungerar utmärkt).

Jag lagar all min mat i airfryer (har ingen spis), så det är bara de byttorna jag behöver diska. Djurens matskålar är enkla att diska.
Jag har använt en sådan här för att duscha när brunnen har lagt av.
https://www.biltema.se/fritid/husva...YYTlGbBPeZvhNtefIQRI_XpyJsPO7wiAaAp_3EALw_wcB
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 275
  • Artikel
Dagbok Ibland går det himla fort för mig att normalisera och finna mig i situationer… Snart tre veckor sedan mitt vatten blev dåligt så fick...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: Albatross
·
  • Artikel
Dagbok Jo, jag ville ju öva på problemlösning när jag flyttade hit. Jag vet att jag sa det. Men jag tänkte mig nog mer problemlösning genom att...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: svea
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 271
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp