Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Obeskrivligt trött hela dagen. Ja egentligen sedan flera veckor tillbaka. Kroppen är egentligen inte trött, men hjärnan. Konstant hjärndimma och hela tiden så trött att jag skulle kunna somna rakt upp och ned. Blörk!

Myst med sonen och skördat lite potatis idag iaf, så sinnessjukt gott! :d
 
Blev med chihuahua och katt i dag redan :D
Har både katt och chihuahua i knät, en kopp te, och korsord. Det står en häger i viken och fångar fisk och det tassar lite lätt av regn på taket.

Blir bara vi tre till i morgon, undrar om chihuahuan gillar att sova i sängen, det vore mys :love:

Jobbar stenhårt på min hundfobi i år, en svart (den läskigaste) liten hund som är så go, väluppfostrad och enkel som den här kan nog få det att släppa ännu mer. Han charmade mig visserligen direkt när jag fick fågelbajs, den bästa presenten.
Känner mig redan väldigt avslappnad med honom :)
 
Blev med chihuahua och katt i dag redan :D
Har både katt och chihuahua i knät, en kopp te, och korsord. Det står en häger i viken och fångar fisk och det tassar lite lätt av regn på taket.

Blir bara vi tre till i morgon, undrar om chihuahuan gillar att sova i sängen, det vore mys :love:

Jobbar stenhårt på min hundfobi i år, en svart (den läskigaste) liten hund som är så go, väluppfostrad och enkel som den här kan nog få det att släppa ännu mer. Han charmade mig visserligen direkt när jag fick fågelbajs, den bästa presenten.
Känner mig redan väldigt avslappnad med honom :)
Du fick… vadå? O_o
 
Tog en promenad tidigare för att spana in Myrornas utbud av pocketböcker. Har tänkt försökt läsa lite på semestern, men hittar verkligen inget inspirerande här hemma på hyllorna.. Så två "nya" böcker fick följa med hem, och förhoppningsvis kommer det leda till lite mer läsning för läsandets skull här hemma. Ska nog ta tag i det redan nu, men läsa en bok som jag påbörjade för nästan ett år sedan O_o
 
Idag blev vi påminda om hur snabbt livet kan vända/förändras 💔 En nära vän till hela familjen ligger på IVA efter en olycka. Personen var vid medvetande när hens partner hittade hen och med tanke på skadorna så är det mycket troligt att någon typ av fall varit inblandat (bland annat spräckt skallben och en bruten arm). Men hen visste inte vart hen var och kunde inte redogöra för vad som hänt, så ingen vet exakt vad som hände.

Usch, så hemskt alltihop. Och vilket fruktansvärt vidrigt sätt att "fira in" sin semester på 😣 🥺 😭
 
Fick för mig att lyssna på Depeche Mode för första gången på läääänge. Så när hundarna skulle få kvällsrastning tog jag på mig hörlurarna, satte igång mitt favoritalbum och lyssnade igenom hela innan vi gick in igen. Verkligen musik som förtjänar att lyssnas på med bra hörlurar :love: Det var SÅ mentalt avkopplande allting.
 
Gissa om jag är trött efter ynka 1,5 timme sömn på ett dygn 🙃. Åkte mot Ullared vid 3 i ottan, var klara runt 13.00 och började åka hemåt men jag och grannen lyckades hamna i rejält åskoväder som drog fram över landet; åskade nära precis runt oss och skyfall så tog 2,5 timme ens till Gislaved. Satt fast bra länge i kö pga allt jäkla regn i Jönköping så till slut hemna 22!! Sååå skönt att komma hem till tända kök och karlar som väntade på oss därhemma ❤️.
Sambon och jag hade ju tänkt tacos ikväll meeeen det var ju bara att glömma efter den här dagen men nöjd med mina köp och älsklingen tyckte inte något var onödigt (årets första julklapp med) 😁 mest nöjd blev han nog med den smala stekspaden till gjutjärnspannan ☺️.
Köpte såklart en del till djuren; ungkatten (även honkatten lite) lekte direkt med de nya leksakerna; en plingboll och en mus och honan höll på att klänga sig upp i husses famn när han skulle ge henne hennes älsklingssticks jag köpte med hem 😂.
Nu är det verkligen God natt!!! 🥱😴
 
Jag köpte stora kvisttomater för första gången på år och dar i går, och är sugen på just tomat, så jag tror jag ska ta en macka med bara smör och tomat. och salt. kanske behöver salt.
Och sova igen, klockan är sängdags på riktigt. Ska jobba i morgon och hoppas jag kan sova trots många timmars sömn det här dygnet. Så pass många att kroppen var helt ledbruten när jag vaknade....
 
Blev med chihuahua och katt i dag redan :D
Har både katt och chihuahua i knät, en kopp te, och korsord. Det står en häger i viken och fångar fisk och det tassar lite lätt av regn på taket.

Blir bara vi tre till i morgon, undrar om chihuahuan gillar att sova i sängen, det vore mys :love:

Jobbar stenhårt på min hundfobi i år, en svart (den läskigaste) liten hund som är så go, väluppfostrad och enkel som den här kan nog få det att släppa ännu mer. Han charmade mig visserligen direkt när jag fick fågelbajs, den bästa presenten.
Känner mig redan väldigt avslappnad med honom :)
Chihuahuor är för mysiga! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
65 66 67
Svar
1 329
· Visningar
39 817
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 046
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 974
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 267
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp