Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller med. Har enorm respekt för lärare.

Jag skäms supermycket nu i efterhand när jag inser vad min klass gjorde med våra lärare. Årskurs 3-6 gick jag i en så stökig klass att jag en gång hörde någon form av skolinspektör? Säga att vi var "värsta problemklassen i stockholm, kanske i landet". Då tänkte jag att hen överdrev.
Sen inser jag:
I 3an hade vi 5! olika lärare. De försvann för att de blev utbrända.
I 4an hade vi 7! olika lärare, de sista två hade en "stödlärare" med sig, så två lärare till 27 barn, ändå blev de utbrända.
I 5an hade vi 4! lärare. Varav den sista läraren hade med sig en "stödlärare" som faktiskt kunde lugna oss. Vi blev även av med killen som gillade att sätta eld på saker (inklusive tjejers hår) någonstans vid jul. Den killen var det definitivt något fel på, hans raseriutbrott var inte att leka med. Han hade ingen empati alls utan var mest ute efter att skada folk så mycket som möjligt.
I 6an hade vi bara 2 lärare. Den första blev utbränd, sedan tog de tillbaka "stödläraren" som hade funkat tidigare och tillsammans med en blond jävlarannamma lärare blev de ett dream team. Den blonda läraren introducerade sig i princip med "Hej, jag är er nya lärare. Jag tolererar NOLL skit. Jag har blivit sparkad av en häst och fick frakturer i både ryggraden och nacken, min skalle spräcktes. Jag är inte rädd för någon av er. Ni sitter i en usel sits för ni har bara kunskap upp till möjligen 4an, ni kommer att få djurjävla svårt i högstadiet om vi inte fixar det. Vi ska nu läsa ikapp 2 års studier. Det här är er chans" och följde sedan upp det med råge. Den läraren och "stödläraren" räddade mig där. Annars hade jag haft det superkämpigt.

Jag var snäll och foglig, så jag orsakade 0 problem. Men ändå skäms jag. Det är 18 lärare på 4 år. Barn kan vara vidriga.
Eloge till alla lärare som orkar :bow:
Men fy fan på ren svenska! Sätta eld på tjejers hår?! Vad arg jag hade blivit!!

Min klass i 4-6 åt samma håll. Tror vi hade 20 musiklärare. Ingen pallade med oss... klassen fick en lärare att börja gråta och gå till rektorn. Det var noll respekt i den klassen och ingen ville ha med oss att göra... vi hade en lärare, på hans lektioner fungerade allt. Han behövde bara titta på en elev så skärpte den sig.
Men så fort det var någon annan så gick det, milt sagt, åt helvete.

Jag var nog ingen drömelev, blev frustrerad och kastade matteboken i golvet en gång när jag inte fick skriva talen som jag ville (lodrätt efter varandra i stället för vågrätt). Kastade engelskaboken i bordet när jag blev kallas för nationella prov istället för läxförhör. Men det var nog de två enda "mindre" utbrotten jag hade, annars var jag precis som dig, snäll och ställde inte till med problem.

Min bror går i 6an nu och jag märker ju att jag saknar kunskap om vissa saker han lär sig. Saker gick inte in, det var för stökigt i klassrummet och lärarna fick fokusera på att lugna elever istället för att undervisa :/

Edit: klasslärare hade vi ett antal. I högstadiet med, men där var det en annan skola med annat sätt att arbeta. Efter ett tag bytte dock en elev skola och klassen blev en drömklass! Det är helt sjukt hur mycket en endaste människa kan förstöra för sååå många andra!
 
Jag ar hemma igen efter att ha levererat mat till 130 elever ... Det ar verkligen "rewarding" nar alla barn kommer for att hamta frukost och Lunch.

Sedan akte jag forbi en tradgard och kopte en massa krydd vaxter ... allt fran persilja till thyme, det ar sa himla harligt att ha farska kryddor nar man behover dem. Det var inte manga ute pa vagar eller pa tradgarden, men alla var noga med att halla 6 foot "social distance". Det var riktigt lustigt hur alla pratade om det. :p
 
Man vet att man är blandar språk när man utan att tänka skriver: "It takes ca 5 timmar för koffeinet till halveras i kroppen". Det blev inte grammatiskt rätt för fem öre! :crazy:

Vad jag egentligen skulle skriva var svaret på en mattefråga om hur lång tid det tar för koffein att halveras i kroppen. Dvs typ "det tar fem timmar för koffeinet att halveras i kroppen" :laugh:

Observera: jag tar INTE något som helst ansvar för om det faktiskt tar fem timmar. Frågan kan lika väl vara uppgjord "bara för att"! :D
 
Dags att gå upp och fixa frukost. I dag springer jag till jobbet för att slippa åka kollektivtrafik.
Obs att jag inte är rädd för corona, men jag känner att min mamma möjligtvis är lite i riskzonen och hennes pojkvän är definitivt jättemycket i riskzonen, så jag känner att det är onödigt att chansa.
Dessutom är det ett ganska trevligt inslag i vardagen :up:
 
Jag sitter på jobbet och lääängtar tills dagpersonalen kommer så jag får gå hem. En av dörrarna på avdelningen är trasig och när jag skulle låsa den under natten lyckades jag få in en stor plastbit/färgbit in i lillfingrets utsida så illa att jag inte kunde dra ut den själv, utan min kollega fick dra ut den med pincetten. Det blödde därefter ska tilläggas. Så nu vill jag och mitt plåster åka hem!

Tack och lov är jag ledig tills på måndag kväll.
 
Kom just hem efter en kaosnatt på jobbet. Alla på min avdelning utom jag var hemma och sjuka (nej, inte Corona). Jättebra att folk är hemma om dom inte mår bra men fortfarande arbete för fem personer plus att jag smygstartat med min nya tjänst och har massor med administrativt att göra utöver vanliga jobbet. Dock stannade en av mina dagkollegor kvar och hjälpte till trots att det innebar ett arbetspass på 20 timmar för honom. Överväger starkt om jag ska försöka gifta mig med den människan :love:
 
Alltså, har drömt det sjukaste inatt! Vaknade 100 gånger och somnade om och fortsatte drömma samma dröm. SÅ verkligt!

Började med att jag och min familj var på vårt lantställe utanför Uppsala. Jag cyklade genom skog och byar för att ta mig till tågstationen 2,5 mil bort för att att ta tåget till Uppsala. Där träffade jag en person jag följer på insta, som är självförsörjande. Hon höll på att baka gigantiska knäckebröd på en grill utomhus. Fick lära mig massor om hur man bakar detta historiska bröd! Hon hade även två väldigt gulliga hundar som jag gosade med.
Sen hoppade jag på tåget igen och åkte till Stockholm för att träffa @tornblomma :love: Vi skulle träffa en gammal "flirt" till mig, som jag känner genom twitter. Törnis kände honom sedan innan också. Så vi åkte hem till honom och skulle.. hänga med honom? Men Törnis började med att klämma hans hand i ytterdörren och icke-trevliga känslor uppstod. Jag minns även tydligt att jag tittade ut genom hans sovrumsfönster (där jag och Törnis nu var instängda) och folk hade helt enorma svärmorstungor på balkongerna! Dom var säkert 2m höga!
Morgonen efter fick jag och Törnis ett bryskt uppvaknande och fick veta att vi skulle packa våra väskor och dra. Vi hade stökat till det ordentligt så jag kröp runt under sängen för att leta efter min (finaste) tjocktröja, men det var bara att lämna den åt sitt öde. Jag och Törnis sprang ut på gatan men kom ifrån varandra i myllret av människor. Då upptäckte jag att jag hade glömt min mobil och istället hade min gamla iPhone 4, som inte fungerade.

Jag smet upp på taket av ett lägenhetshus för att komma undan allt folk (?) och klättrade in i en lägenhet. Personerna som bodde där var visst hemma - dvs panik uppstod, så jag gömde mig upp på loftet(?).
Där somnade jag (dvs vaknade på riktigt och somnade sedan om). När jag vaknade såg jag att en stor svart man (eventuellt Idris Elba) tittade upp på loftet och såg mig. Han var rädd för mig. Han och två andra personer slet ner mig från loftet och band fast mig. Jag fick då veta att jag blivit besatt av en demon och en exorcist skulle komma och ta bort den. Tydligen så hade jag suttit på loftet i över 10 år och demonen hade hållit min kropp vid liv. Jag fick se mig i spegeln och min kropp var helt förruttnad och såg ut som att den var brännskadad.

Sen vaknade jag.
Nu är jag på jobbet och är så sjukt trött pga min hjärna har uppenbarligen inte sovit inatt! :rofl: Har därför sminkat mig asmycket så jag känner mig som 100% euro dollar.
 
Alltså, har drömt det sjukaste inatt! Vaknade 100 gånger och somnade om och fortsatte drömma samma dröm. SÅ verkligt!

Började med att jag och min familj var på vårt lantställe utanför Uppsala. Jag cyklade genom skog och byar för att ta mig till tågstationen 2,5 mil bort för att att ta taget till Uppsala. Där träffade jag en person jag bföljer på insta, som är självförsörjande. Hon höll på att baka gigantiska knäckebröd på en grill utomhus. Fick lära mig massor om hur man bakar detta historiska bröd! Hon hade även två väldigt gulliga hundar som jag gosade med.
Sen hoppade jag på tåget igen och åkte till Stockholm för att träffa @tornblomma :love: Vi skulle träffa en gammal "flirt" till mig, som jag känner genom twitter. Törnis kände honom sedan innan också. Så vi åkte hem till honom och skulle.. hänga med honom? Men Törnis började med att klämma hans hand i ytterdörren och icke-trevliga känslor uppstod. Jag minns även tydligt att jag tittade ut genom hans sovrumsfönster (där jag och Törnis nu var instängda) och folk hade helt enorma svärmorstungor på balkongerna! Dom var säkert 2m höga!
Morgonen efter fick jag och Törnis ett bryskt uppvaknande och fick veta att vi skulle packa våra väskor och dra. Vi hade stökat till det ordentligt så jag kröp runt under sängen för att leta efter min (finaste) tjocktröja, men det var bara att lämna den åt sitt öde. Jag och Törnis sprang ut på gatan men kom ifrån varandra i myllret av människor. Då upptäckte jag att jag hade glömt min mobil och istället hade min gamla iPhone 4, som inte fungerade.

Jag smet upp på taket av ett lägenhetshus för att komma undan allt folk (?) och klättrade in i en lägenhet. Personerna som bodde där var visst hemma - dvs panik uppstod, så jag gömde mig upp på loftet(?).
Där somnade jag (dvs vaknade på riktigt och somnade sedan om). När jag vaknade såg jag att en stor svart man (eventuellt Idris Elba) tittade upp på loftet och såg mig. Han var rädd för mig. Han och två andra personer slet ner mig från loftet och band fast mig. Jag fick då veta att jag blivit besatt av en demon och en exorcist skulle komma och ta bort den. Tydligen så hade jag suttit på loftet i över 10 år och demonen hade hållit min kropp vid liv. Jag fick se mig i spegeln och min kropp var helt förruttnad och såg ut som att den var brännskadad.

Sen vaknade jag.
Nu är jag på jobbet och är så sjukt trött pga min hjärna har uppenbarligen inte sovit inatt! :rofl: Har därför sminkat min asmycket så jag känner mig som 100% euro dollar.

För mycket Buke och Netflix? :rofl:
 
Vab idag som sagt, helt tappat lusten för mitt jobb så lika bra att vara hemma! Själv mår jag iaf helt okej så väntar på att klockan blir 9, tänkte att det är okej att dammsuga då :D
 
Alltså, har drömt det sjukaste inatt! Vaknade 100 gånger och somnade om och fortsatte drömma samma dröm. SÅ verkligt!

Började med att jag och min familj var på vårt lantställe utanför Uppsala. Jag cyklade genom skog och byar för att ta mig till tågstationen 2,5 mil bort för att att ta tåget till Uppsala. Där träffade jag en person jag följer på insta, som är självförsörjande. Hon höll på att baka gigantiska knäckebröd på en grill utomhus. Fick lära mig massor om hur man bakar detta historiska bröd! Hon hade även två väldigt gulliga hundar som jag gosade med.
Sen hoppade jag på tåget igen och åkte till Stockholm för att träffa @tornblomma :love: Vi skulle träffa en gammal "flirt" till mig, som jag känner genom twitter. Törnis kände honom sedan innan också. Så vi åkte hem till honom och skulle.. hänga med honom? Men Törnis började med att klämma hans hand i ytterdörren och icke-trevliga känslor uppstod. Jag minns även tydligt att jag tittade ut genom hans sovrumsfönster (där jag och Törnis nu var instängda) och folk hade helt enorma svärmorstungor på balkongerna! Dom var säkert 2m höga!
Morgonen efter fick jag och Törnis ett bryskt uppvaknande och fick veta att vi skulle packa våra väskor och dra. Vi hade stökat till det ordentligt så jag kröp runt under sängen för att leta efter min (finaste) tjocktröja, men det var bara att lämna den åt sitt öde. Jag och Törnis sprang ut på gatan men kom ifrån varandra i myllret av människor. Då upptäckte jag att jag hade glömt min mobil och istället hade min gamla iPhone 4, som inte fungerade.

Jag smet upp på taket av ett lägenhetshus för att komma undan allt folk (?) och klättrade in i en lägenhet. Personerna som bodde där var visst hemma - dvs panik uppstod, så jag gömde mig upp på loftet(?).
Där somnade jag (dvs vaknade på riktigt och somnade sedan om). När jag vaknade såg jag att en stor svart man (eventuellt Idris Elba) tittade upp på loftet och såg mig. Han var rädd för mig. Han och två andra personer slet ner mig från loftet och band fast mig. Jag fick då veta att jag blivit besatt av en demon och en exorcist skulle komma och ta bort den. Tydligen så hade jag suttit på loftet i över 10 år och demonen hade hållit min kropp vid liv. Jag fick se mig i spegeln och min kropp var helt förruttnad och såg ut som att den var brännskadad.

Sen vaknade jag.
Nu är jag på jobbet och är så sjukt trött pga min hjärna har uppenbarligen inte sovit inatt! :rofl: Har därför sminkat mig asmycket så jag känner mig som 100% euro dollar.

Jag hade också sjuka drömmar inatt, och mina är alltid så hemskt våldsamma 😅 Drömde att någon försökte mörda mig uppe i stugan, någon främmande kvinna, och hur mycket jag än försökte få bort henne från mig så gick det inte. Alltså det var världens mest långgdragna dröm och hon var bara ALLTID DÄR. Tillslut lyckades jag få död på henne och det blev äntligen helt lugnt och tyst. Så då funderade jag på hur tusan jag skulle lösa det här nu då. Ska jag göra mig av med henne? Det kommer man ju aldrig undan med, har ju kollat alldeles för mycket på krim för att veta att man kan hitta blodspår även när man städat osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 379
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 108
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp