Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit hos svärföräldrarna på den vanliga torsdagsmiddagen. När vi kom hem igen började vi köra bort skit på den grusade ytan hon hästarna. Jag har inte orkar hålla efter den som jag vill pga ryggen så vi gjorde ett gemensamt ryck nu när det äntligen börjar torka upp lite :) Nu blir det dusch och nattning va barn, sen ut och slänga till hästarna hö och sen dusch för mig.
 
😫 jag är student som får online undervisning av ett universitetet som inte förstår sig på online undervisning, är förälder till en gymnasieunge som får online undervisning vilket fungerar relativt bra, är förälder till högstadieunge som blev hemskickad pga att han fick en hostattack, han har inte hostat sen dess, men får begränsad online undervisning och undervisar själv på gymnasiet med hjälp av online undervisning, vilket fungerar men är energikrävande. 😂 provar alltså alla varianter av online undervisning
 
Surar över att vi inte lyckas hitta ett bröllop vi vill ha så jag sa till sambon att "Vi kanske skiter i det här. Jag behöver en ny garderob så jag kanske shoppar upp alla pengar i stället" och han sa "Gör det!" och stack sen iväg på träning.

Så nu dricker jag rödtjut och nätshoppar.
 
😫 jag är student som får online undervisning av ett universitetet som inte förstår sig på online undervisning, är förälder till en gymnasieunge som får online undervisning vilket fungerar relativt bra, är förälder till högstadieunge som blev hemskickad pga att han fick en hostattack, han har inte hostat sen dess, men får begränsad online undervisning och undervisar själv på gymnasiet med hjälp av online undervisning, vilket fungerar men är energikrävande. 😂 provar alltså alla varianter av online undervisning
Angående ditt universitet...
12C176A7-D340-4AFC-8759-D0F3B4C870DF.jpeg


För övrigt är det här med online undervisning rätt spännande. Jag blev ombedd idag av att stänga av min web-cam för att en annan elev tittade och kommenterade mina katter i chatten istället för att fokusera på lärarens presentation. Någon fick in mute för lärarens mikrofon igår, samma elev lyckades idag att kicka läraren från videokonferensen idag :rofl:
En elev tog med sig datorn till toaletten mitt under genomgången (med mikrofonen på mute).
Vi tittade på lärarens recept i iPaden också idag, hen råkade visa sina mappar i en antecknings-app och några blev nyfikna :D

Men bäst av allt: ÄNTLIGEN är det lugn och ro i "klassrummet"! :love:
 
Angående ditt universitet...
Visa bifogad fil 47208

För övrigt är det här med online undervisning rätt spännande. Jag blev ombedd idag av att stänga av min web-cam för att en annan elev tittade och kommenterade mina katter i chatten istället för att fokusera på lärarens presentation. Någon fick in mute för lärarens mikrofon igår, samma elev lyckades idag att kicka läraren från videokonferensen idag :rofl:
En elev tog med sig datorn till toaletten mitt under genomgången (med mikrofonen på mute).
Vi tittade på lärarens recept i iPaden också idag, hen råkade visa sina mappar i en antecknings-app och några blev nyfikna :D

Men bäst av allt: ÄNTLIGEN är det lugn och ro i "klassrummet"! :love:

Min bästa vän är lärare. Jag är väldigt glad över att jag inte är det :D
 
I kväll kl 19 ska jag på miniopera! :banana: Orimligt kulturpepp pga alla begränsningar. Funderar på att skaffa lite nötter och tilltugg och bubbel för att skoja till det på hemmaplan, eftersom det är en webbföreställning så jag kommer att vara kvar i vardagsrummets säkerhet. "Makten och härligheten", en direktsänd föreställning från Helsingborgs stadsteater om skandalerna i Svenska Akademien.

Den kan ses av Helsingborgs Dagblads prenumeranter på hd.se, men är någon annan tillräckligt svältfödd på kultur så kanske det finns något tillfälligt erbjudande att ta del av?
Åh, den här jag tänkt se!
 
Åh, den här jag tänkt se!

Gör det, klart se- och hörvärd!

Många godbitar, såsom en operatext med lydelsen: "Jag röker, ni kommer att dö!" :laugh:
Eller Grabbarna Grus Horace och Stig Larsson. :wtf:

Ett annat fenomenalt textutdrag:

Stig Larsson:
Jag är här för att accentuera
Ja, lyriskt aktualisera
Ja, lyriskt aktualisera
Inseminera!
Nej!
Ja, för att prata om kvinnor och män.
Har ni tänkt på att
Goethe rimmar på Sköte!
Goethe rimmar på Sköte!
Goethe rimmar på Sköte!

Horace Engdahl:
Oh my God.
Han är ett geni.
Ett av de centrala
Författarskapen
I sin generation.

Stig:
Ja, jag är ett stort geni
Spelar ingen roll
Hur jag beter mig
Jag kan sitta i teve med en öl
Och berätta om mitt system
Pengarna kommer ändå
Pengarna trillar in ändå

:laugh:
 
Gör det, klart se- och hörvärd!

Många godbitar, såsom en operatext med lydelsen: "Jag röker, ni kommer att dö!" :laugh:
Eller Grabbarna Grus Horace och Stig Larsson. :wtf:

Ett annat fenomenalt textutdrag:

Stig Larsson:
Jag är här för att accentuera
Ja, lyriskt aktualisera
Ja, lyriskt aktualisera
Inseminera!
Nej!
Ja, för att prata om kvinnor och män.
Har ni tänkt på att
Goethe rimmar på Sköte!
Goethe rimmar på Sköte!
Goethe rimmar på Sköte!

Horace Engdahl:
Oh my God.
Han är ett geni.
Ett av de centrala
Författarskapen
I sin generation.

Stig:
Ja, jag är ett stort geni
Spelar ingen roll
Hur jag beter mig
Jag kan sitta i teve med en öl
Och berätta om mitt system
Pengarna kommer ändå
Pengarna trillar in ändå

:laugh:
Måste se! 😁
 
Har varit hos kompis. Hen blev glad. Hen har så ont att hen inte kan gå och jag kom med toapapper, glass och blandfärs (supernormal grej ju).
Berättade att jag ville ha piroger, tack :D och räckte över offergåvorna. Gick rätt in i hens garderob och stal myströja och byxor.

Vi fixade piroger, jag smakade på hens jättekonstiga kakor (citron och peppar), vi åt glass och tittade på kinesisk film. Jag fattar noll men hen får berätta för mig vad de säger och vad som händer. Kinesiska filmer är jättekul :D
Sådan här vänskap kan man inte köpa eller tvinga fram, håller hårt i min fina kompis.
 
Min bästa vän är lärare. Jag är väldigt glad över att jag inte är det :D
Jag ville bli lärare när jag var mindre. Men efter att ha vittnat hur bland annat vissa av mina klasskompisar behandlar lärare, har jag ändrat mig.

Arbetet verkar jätteroligt, men jag tror tyvärr inte att jag skulle fixa det. Även om det (förhoppningsvis!) är en minoritet som beter sig så. Men det tillsammans med arbetsbelastningen för lärare gör att jag tyvärr inte känner att det passar mig.

Men, all heder till de som orkar arbeta som lärare och fortsätter kämpa för att utbilda oss elever. Ni är grymma, även om vi elever ibland klagar för glatta livet ;)
 
Nej, men till råga på allt börjar sonen bli sjuk, och jag känner mig lite vissen också så stannar hemma med honom imorgon. Börjar inse nu att jag inte ens kommer kunna gå och handla själv om jag nu blir sjuk, vad händer?! Det ska ju bara drabba andra :cautious:

Sambon än så länge pigg, hon fick med sig en (ganska kort) lista att handla imorgon som hon suckade över, den var rätt detaljerad men annars köper hon alltid fel! Blev lite gnabb ikväll redan och ser inte fram emot om vi alla blir sjuka...ser med skräck tillbaka på när vi låg hemma med magsjuka allihop i två veckor:nailbiting:
 
Jag ville bli lärare när jag var mindre. Men efter att ha vittnat hur bland annat vissa av mina klasskompisar behandlar lärare, har jag ändrat mig.

Arbetet verkar jätteroligt, men jag tror tyvärr inte att jag skulle fixa det. Även om det (förhoppningsvis!) är en minoritet som beter sig så. Men det tillsammans med arbetsbelastningen för lärare gör att jag tyvärr inte känner att det passar mig.

Men, all heder till de som orkar arbeta som lärare och fortsätter kämpa för att utbilda oss elever. Ni är grymma, även om vi elever ibland klagar för glatta livet ;)
Håller med. Har enorm respekt för lärare.

Jag skäms supermycket nu i efterhand när jag inser vad min klass gjorde med våra lärare. Årskurs 3-6 gick jag i en så stökig klass att jag en gång hörde någon form av skolinspektör? Säga att vi var "värsta problemklassen i stockholm, kanske i landet". Då tänkte jag att hen överdrev.
Sen inser jag:
I 3an hade vi 5! olika lärare. De försvann för att de blev utbrända.
I 4an hade vi 7! olika lärare, de sista två hade en "stödlärare" med sig, så två lärare till 27 barn, ändå blev de utbrända.
I 5an hade vi 4! lärare. Varav den sista läraren hade med sig en "stödlärare" som faktiskt kunde lugna oss. Vi blev även av med killen som gillade att sätta eld på saker (inklusive tjejers hår) någonstans vid jul. Den killen var det definitivt något fel på, hans raseriutbrott var inte att leka med. Han hade ingen empati alls utan var mest ute efter att skada folk så mycket som möjligt.
I 6an hade vi bara 2 lärare. Den första blev utbränd, sedan tog de tillbaka "stödläraren" som hade funkat tidigare och tillsammans med en blond jävlarannamma lärare blev de ett dream team. Den blonda läraren introducerade sig i princip med "Hej, jag är er nya lärare. Jag tolererar NOLL skit. Jag har blivit sparkad av en häst och fick frakturer i både ryggraden och nacken, min skalle spräcktes. Jag är inte rädd för någon av er. Ni sitter i en usel sits för ni har bara kunskap upp till möjligen 4an, ni kommer att få djurjävla svårt i högstadiet om vi inte fixar det. Vi ska nu läsa ikapp 2 års studier. Det här är er chans" och följde sedan upp det med råge. Den läraren och "stödläraren" räddade mig där. Annars hade jag haft det superkämpigt.

Jag var snäll och foglig, så jag orsakade 0 problem. Men ändå skäms jag. Det är 18 lärare på 4 år. Barn kan vara vidriga.
Eloge till alla lärare som orkar :bow:
 
Håller med. Har enorm respekt för lärare.

Jag skäms supermycket nu i efterhand när jag inser vad min klass gjorde med våra lärare. Årskurs 3-6 gick jag i en så stökig klass att jag en gång hörde någon form av skolinspektör? Säga att vi var "värsta problemklassen i stockholm, kanske i landet". Då tänkte jag att hen överdrev.
Sen inser jag:
I 3an hade vi 5! olika lärare. De försvann för att de blev utbrända.
I 4an hade vi 7! olika lärare, de sista två hade en "stödlärare" med sig, så två lärare till 27 barn, ändå blev de utbrända.
I 5an hade vi 4! lärare. Varav den sista läraren hade med sig en "stödlärare" som faktiskt kunde lugna oss. Vi blev även av med killen som gillade att sätta eld på saker (inklusive tjejers hår) någonstans vid jul. Den killen var det definitivt något fel på, hans raseriutbrott var inte att leka med. Han hade ingen empati alls utan var mest ute efter att skada folk så mycket som möjligt.
I 6an hade vi bara 2 lärare. Den första blev utbränd, sedan tog de tillbaka "stödläraren" som hade funkat tidigare och tillsammans med en blond jävlarannamma lärare blev de ett dream team. Den blonda läraren introducerade sig i princip med "Hej, jag är er nya lärare. Jag tolererar NOLL skit. Jag har blivit sparkad av en häst och fick frakturer i både ryggraden och nacken, min skalle spräcktes. Jag är inte rädd för någon av er. Ni sitter i en usel sits för ni har bara kunskap upp till möjligen 4an, ni kommer att få djurjävla svårt i högstadiet om vi inte fixar det. Vi ska nu läsa ikapp 2 års studier. Det här är er chans" och följde sedan upp det med råge. Den läraren och "stödläraren" räddade mig där. Annars hade jag haft det superkämpigt.

Jag var snäll och foglig, så jag orsakade 0 problem. Men ändå skäms jag. Det är 18 lärare på 4 år. Barn kan vara vidriga.
Eloge till alla lärare som orkar :bow:
Våran klass nötte också ut några lärare i högstadiet. Sen plockades en elev ur klassen och det blev sjukt mycket bättre. Helt sjukt vad EN person kan förstöra för så många andra i flera år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 361
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 108
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp