Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker kaffe och äter godis, hemmet börjar lukta en blandning av klor och virkon. Mannen fortsätter att sanera ovanvåningen och flertal rum här nere är låsta då de är klara
För vi fick svar idag att det är bekräftat giardia på hunden. Hejja behandling på alla 4 djur och ett hus på ca 200 kvm :arghh::arghh:
Jag är inte ett dugg avundsjuk,fy fan vilket jobb ni har framför er, glöm inte bada hundarna och för att underlätt, förvara dom i ett rum så slipper ni städa hela huset igen, tips hyr eller köp en ångmopp.
Någon som undrar om även jag har haft giardia här? Japp
 
Snodde fd grannens kapselmaskin pga har för lite kaffe kvar och vill helst inte åka och handla. Förvisso ganska äckligt kaffe men trevligt att sitta i soffan med nåt varmt iaf. Städat lgh under eftermiddagen och nu ser den faktiskt ganska trevlig ut, kommer dock inte hålla länge pga extremt stökig av mig. Disken blundar jag fortfarande för dock.
 
Jag är inte ett dugg avundsjuk,fy fan vilket jobb ni har framför er, glöm inte bada hundarna och för att underlätt, förvara dom i ett rum så slipper ni städa hela huset igen, tips hyr eller köp en ångmopp.
Någon som undrar om även jag har haft giardia här? Japp

Ja, bästa rådet är att ha hundarna instängda i ett rum. Dock är alla 3 barnen hemma från skolan pga restriktionerna att de ska vara hemma vid minsta symptom och kommunen förbereder sig för att stänga skolor och förskolor. Vi har inget val än att köra hela huset flera gånger om för det är inte hållbart att stänga in hundarna i ett rum :cry: Ska kika ångmopp, vi fick tips om klorin på golvet.
Strider dessutom med att få häva köpet, men de bara slingrar sig. Vi får se vad som händer, för vi har helt olika syn på vad jag köpt och vad de sålt.

Har sedan tidigare läst din tråd, och tagit till oss att spruta virkon vid bajsplockning samt tvätta baken flera gånger om dagen.
 
Nu sitter jag på ett tomt café och dricker kaffe 😅

Inser att vi snart måste ta tag i det där med att gå ut och äta här hemma! Vi är löjligt dåliga på det annars, men vill ju gärna att ställena ska finnas kvar när detta blåst över så vi får väl passa på att bättra oss nu! :idea:

Sett sååå många goda take away-alternativ som ploppat upp också. Hade vi bott närmare stan hade jag lätt köpt med varje dag! :d Lite jobbigt att pallra sig iväg och hämta när man mest bara vill slänga sig i soffan bara :cautious:
 
Inser att vi snart måste ta tag i det där med att gå ut och äta här hemma! Vi är löjligt dåliga på det annars, men vill ju gärna att ställena ska finnas kvar när detta blåst över så vi får väl passa på att bättra oss nu! :idea:

Sett sååå många goda take away-alternativ som ploppat upp också. Hade vi bott närmare stan hade jag lätt köpt med varje dag! :d Lite jobbigt att pallra sig iväg och hämta när man mest bara vill slänga sig i soffan bara :cautious:

Gilla på att det finns människor som förstår vitsen att stötta företag i denna tid, då vi vill ha kvar dom sen :love:
 
Sjukstugan fortsätter här. Sambon är bortrest och jag pallar inte göra mat. Så frukost åt jag nyss. Mkt avancerat med kesomacka och några skivor italiensk salami. Och en spetspaprika som jag åt som den är. Fine dining liksom..
Tur att Vovvi är den modellen som tycker livet är en fest bara hon får gosa med matte hela dagen och kan ut och göra sina behov själv. Hon har legat på mitt huvud hela dagen. Mysgrodan! :heart
 
Var och handlade tidigare idag. Inte mycket folk. Går in på City Gross som att vem fan bryr sig. Och hvad sker? Står lite folk i närheten. Någon dom plockar upp varor mm

Ska iaf ta ta en en vitkål som ser bra ut och nånstans runt 10-15 vitkålar ramlar ner då (.........) och inte EN KOTTE säger ett skit.

.... alltså jag vet inte vad som är mest irriterande att jag är så jävla klantig eller att INGEN reagerar :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 361
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 108
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp