Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har vi ställt in vår Åreresa nästa vecka. Inte för att man inte kan åka skidor, men för att vi egentligen åker skidor som en ursäkt för att få gå på after ski och festa 🤷‍♀️ Som en vän sa "Alltså, ska vi åka bil 8 h för att bara åka skidor?" :rofl:
 
Nu ska jag gå på lunch! Har varit sysselsatt under förmiddagen och har under eftermiddagen åtminstone en nöjdförklaring med därpåföljande strafftidsbeslut och placeringsunderlag.
Ja, det är fredag så givetvis sjutusen omhäktningar och femhundra nyhäktningar också. (Eventuellt något överdrivna siffror.)
 
Pratade lite kort med chefen om att jag funderar på att gå ned i arbetstid för att börja plugga innan hösten så att jag hinner läsa allt.
Och hen var rätt motvillig att släppa mig 50% 🤔 Pga situationen som den är men också att det ska sluta två personer snart (konsulter) och ingen ny anställd är klar ännu tror jag. Samtidigt som budgeten är stram, så de får inte riktigt anställa någon.

Men det är AF som betalar min lön, inte min AG alls. Skickade ett mail till AF för att höra vad de säger om min möjliga plan.
Jag förstår deras situation men samtidigt känner jag också att det är inte mitt problem då de inte vill/kan anställa mig, kanske taskigt dock 😅
 
Pratade lite kort med chefen om att jag funderar på att gå ned i arbetstid för att börja plugga innan hösten så att jag hinner läsa allt.
Och hen var rätt motvillig att släppa mig 50% 🤔 Pga situationen som den är men också att det ska sluta två personer snart (konsulter) och ingen ny anställd är klar ännu tror jag. Samtidigt som budgeten är stram, så de får inte riktigt anställa någon.

Men det är AF som betalar min lön, inte min AG alls. Skickade ett mail till AF för att höra vad de säger om min möjliga plan.
Jag förstår deras situation men samtidigt känner jag också att det är inte mitt problem då de inte vill/kan anställa mig, kanske taskigt dock 😅
Men nu har jag iallafall varnat dem i förväg att jag funderar på detta och har gett det till början på april. Får se om något ändras fram tills dess.
 
Överdrivet tycker jag och det är inte ofta jag tycker att folk överlag är det snarare tvärtom innan Coronan kom.
Vara hemma vid sjukdom och bra handhygien och inte hosta rätt ut eller i handen är rimligt och bra. Men denna rädsla och oro förstör mer än den hjälper.
Kan inte annat än att hålla med, som jag och flera kunder pratat om att den hygienen vi håller på med nu borde man även hålla på med annars också. Är några som dör av influensan också, men den är man inte så rädd för. Misstänker att det är så nytt med corona viruset och folk blir rädda för de har antagligen hört mest negativt om det och media hjälper inte direkt till att lugna oron snarare spä på den.

Tror även sopberget kommer öka till följd av detta. Hörde idag om ett företag som slänger pennor när en chaufför använt en. Är väl bättre i så fall att skicka med pennan me chauffören.

En annan kund jag pratade med för en liten stund sedan var mer orolig för arbetslösheten som kommer komma som ett brev på posten, då fler och fler företag stänger alternativt drar ner.

Så återstår att se vart det tar vägen.

Själv har jag min lunch nu och njuter av solen - den värmer. 😍☀️❤️
 
Gick en promenad på lunchen, köpte Faktum och tänkte slänga mig i saccosäcken på mitt kontor och läsa lite. Är misstänksamt tyst i inkorgen, inväntar svar från diverse krisledningar. Lugnet före stormen? :angel:
Det är väldigt tyst här på vårt kontor också. Många borta och jobbar hemifrån, man kanske passar på särskilt när det är fredag också.
Samtidigt som vi har krisledningsgrupper redo :cautious::D
 
:D:nailbiting: Nu har vi haft besiktning på vårt hus, köparen verkar fortfarande vara mycket intresserad, det besiktningsmannen slog ner på var sånt köparen ändå hade tänkt riva ut och göra om. Åh vad jag hoppas att vi kan få det här att gå igenom smidigt! :love:
 
Är helt ensam på jobbet. Jag har roat mig med att spionera in i olika rum jag vanligtvis inte är i. Har även satt i mig snabbmat pga vansinnigt sugen på halloumiburgare. Dessutom springer jag till och från jobbet i dag (11km dit, 9 ish tillbaka) - det kändes motiverat att smälla i sig massa snabbmat då :D
Nästa vecka ska jag in på onsdagen.
Jag är jättesugen på att hoppa upp på det gigantiska långa bordet i en av salarna och gå runt på det, undrar om jag ska göra det kanske 🤔:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 388
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 112
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp