Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller hur, jobbar på stadshuset för kommunen plus fyra andra kommuner så det är ju inget som stängs alls för min del så länge jag är frisk 😅
Jag jobbar i vaktmästeriet, vi har mindre att göra pga det är mindre folk men måste samtidigt finnas på plats :cautious::grin:

För tänk om krisledningsgrupperna får slut på vatten! :nailbiting::p (och de kan inte ta sig till närmsta kran ;))
 
Corona drar in. Mitt sjukhus kommer att hålla alla dörrar låsta de närmsta två veckorna. Endast de med kallelse får komma in. All icke-akut verksamhet stängs ner för att kunna omplacera resurser.

Som logoped är man alltid en udda fågel men nu är det mer än vanligt. Ingen vet riktigt vad de ska göra av oss. Vi bedriver ingen akut verksamhet, samtidigt använder vi inte upp några förråd av skyddsutrustning och vi saknar kompetens för att vara till hjälp någon annanstans. Så lösningen just nu, den här timmen iallafall, är att vi tuffar på så gott vi kan med de patienter som vill komma.
 
received_201930361221215.jpeg


Sambon skickade jobba-hemifrån-bild. Vill också hem och mysa i solen nu 🥺
 
Fick lite ångest för känner mig sjuk, men att prata med mamma hjälper alltid. Jag är ung och frisk!

Sonen somnade på golvet, lyckades få under en filt vid huvudet men annars brukar han vakna bara man petar på honom :nailbiting:

Bjuder på en bild :D:heart
395E49FD-265F-410A-8B5A-AF99D56A0384.jpeg
 
Vaknade vid 11 och ställde mig i duschen. DÅ försvann vattnet?! Tydligen en frisörsalong i huset som lite godtyckligt drog av vattnet för hela huset pga att de bygger om.
TURLIGT nog kan man ju dricka vin ;) så drog ihop en redig vinlunch och bjöd in en polare 😬🥂

016042A3-88E6-4266-BB33-BBBD75AF54D6.jpeg
 
Senast ändrad av en moderator:
Är fortsatt sjuk och orkar typ ingenting så har roat med med att färga tyg med te-påsar.

Har insett att jag skulle behöva en hink då mina skålar inte kan innehålla rätt mängd vatten i förhållande till hur mycket en te-påse färgar av sig.

Och gärna en hamburgare med pga hungrig men orkar inte laga mat. :cautious:
 
Är fortsatt sjuk och orkar typ ingenting så har roat med med att färga tyg med te-påsar.

Har insett att jag skulle behöva en hink då mina skålar inte kan innehålla rätt mängd vatten i förhållande till hur mycket en te-påse färgar av sig.

Och gärna en hamburgare med pga hungrig men orkar inte laga mat. :cautious:
Åh låter intressant att färga tyg med te-påsar, ser tygen äldre ut på det viset?
 
Åh låter intressant att färga tyg med te-påsar, ser tygen äldre ut på det viset?

Beroende på vad för te man använder så kan man få lite olika nyanser och färger. Men jag gillar inte när tyg är kritvitt och bländande. Så jag försöker få till en mindre bländande vit. Men du kan få massor med olika nyanser beroende på hur mycket te du använder. :)
 

Bifogade filer

  • 8D64895E-596C-41AA-A603-0628EC270DDD.jpeg
    8D64895E-596C-41AA-A603-0628EC270DDD.jpeg
    507,1 KB · Visningar: 38
Varit och tagit blodprov på sjukhuset. Jag var den enda som skulle ta prov öht. Var helt öde så undrar om alla sjuka är så rädda för corona att de inte vågar gå till sjukhus. Sedan till ICA på vägen hem för chips och lite tråkiga saker som toarenare. Kollade runt lite och det är fortfarande utplockat på pasta, mjöl och liknande. Fick dock tag på ett paket snabbisar så det var väl positivt. Bröd och annat är mycket välfyllt. Gissar att de gör sig redo för den sedvanliga fredagshandlandet.
Det är barnbidrag i dag
Så mycket handlande
 
Beroende på vad för te man använder så kan man få lite olika nyanser och färger. Men jag gillar inte när tyg är kritvitt och bländande. Så jag försöker få till en mindre bländande vit. Men du kan få massor med olika nyanser beroende på hur mycket te du använder. :)
Blir det en sådan jämn och fin färg för dig? :eek: Jag är imponerad! :D
 
Dumpade en stor hög papper på kollegornas skrivbord och sen gick jag hem.
Nu är vi snart redo för ev stängning
Ska "bara" sammanställa de webportaler vi vill använda för de som kan.
Ont i fötterna och på söndag ska jag städa gamla lägenheten
 
Är nyfiken på vad för blommor som mamma ska få, hon frågade mig igår om jag hade beställt några åt henne som i blommogram men nej :confused: Jag brukar bara köpa blommor på vägen hem åt henne ibland, inte beställa.
Och de har fortfarande inte kommit! :arghh::cautious:
Man hinner ju dö av nyfikenhet först :mad:
Min misstanke ligger hos mina kusiner (som hon är faster till), det är inget speciellt tillfälle men jag misstänker dem ändå.
Får se dock...

Om budet bara kommer någon gång :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 386
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 112
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp