Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fyfan! Dock värre med typ hårfärg? Haha.
Tack! HM Home är den från om jag minns rätt! :)

Hände en av mina kompisar när vi gick i mellan eller högstadie. Vi var ett gäng som färgade håret och alla andra hade hunnit skölja ur. Ingen förälder var hemma iom att det var på em. Så vi fick cykla till närmsta kompis-boende när vi väl fattat att det inte skulle komma tillbaks, dvs det tog tid. Hennes hår blev som sockervadd och gick av etc. Katastrof! :nailbiting:

Några år senare då vi också var ett par st som färgade håret skulle hon för första gången testa försiktig blondering i sitt mörka hår. Färgen räckte inte riktigt till hennes långa hår. Så hon tog från en annan kompis som skulle ljusa upp. Tyvärr hade den tjejen köpt de starkaste och mest blekande slingmedel som fanns. Det satte vi en klick av närmast hårbotten och ut ca i pottfrisyr.
Hon fick som en ljusgul hjälm och sen mörkare råttfärgat. Kaos! :laugh:
Hon lånade en mössa. Cyklade hem och grät tills hennes mamma åkte och köpte mörkare hårfärg. 😅
 
Det är inte taskigt, dom är taskiga som har dig gratis utan att anställa.
Eftersom det är AF som betalar din lön så är det dom som måste godkänna upplägget, din AG kan endast gilla läget ;)
Precis vad jag tänkte! Bra att veta att jag inte är den enda som tänker så :up:
Fick lite intryck som att de inte har råd med att skaffa en till 50%-are så får jag hellre gå så att de kan skaffa en till heltidsarbetare. Problemet är bara att 1. Jag har varit helt gratis, de hittar nog ingen mera billig. 2. De har redan problem med att hitta mera folk, pga de inte kan anställa och anlitar bara konsulter :grin:
Inte ett ord om någon morot så att jag stannar, typ anställning eller något. Så då får det verkligen vara.
 
Familjen åkte till en kompis till maken och jag tog med hunden till skogen! 40 minuters lugn och tystnad :love: Nu sitter jag här:D Laddar för att gå och packa hö.

03B6AF73-C8EA-4F95-BBB0-18D5F4A0D8D2.jpeg
 
Äter ost. Borde kanske äta pirogen som väntar i kylen i stället för att sitta här och hyvla ost 🙄

Är dock inte jättehungrig. Hade glömt hur mätt man blir på snabbmat :eek:
 
.. aj. Jag känner att det svider i ett sår där kattklanten försökte hålla i sig när hon hoppade klumpigt upp i mitt knä :cautious:
Det är inte ens en halvmeter högt! :cautious:
 
Ska fixa lite akvarium nu ikväll.
I morgon bitti ska jag upp och jobba. Har jobbhelg
Sedan åka och handla. Får göra det själv eftersom päronen är ju i riskgruppen...
 
Snöade när jag var ute och gick med hundarna tidigare. Vinkat till en bybo ca 100 m bort som också var ute med hundarna, annars har jag sett ett par bilister och i övrigt inte en käft på hela dan. Två skypemöten varav det andra var en skypefika med fem andra kollegor, något vi kommer införa nu så vi får lite lättare information om vad som händer hos oss annat än de officiella mailen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 391
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 112
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp