Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förskoleklass och första klass (dottern går i första klass) är lediga en dag i veckan på vår skola. Är inte säker men tror det är så i hela kommunen. På vår skola går dom alltså 8.35-14.00 mån-tis och tors-fre :) Det har att göra med antal timmar dom ska ha och för att det ska synka med busstider mm om jag inte är helt ute och cyklar.

Det låter väldigt konstigt :confused: Min dotter hade i ettan tiderna 8.15-13.30 varje dag och då blir ju din dotters tider färre. (Med reservation för rasterna, även om det låter märkligt.)
 
I Spanien får de inte rida nu pga skaderisken och att de då skall belasta sjukvården. Men tydligen var det okej att tömköra och longera :rofl: Skaderisken känns som den är lika stor då.

Å herregud, KUL när detta blåst över och alla hästar ska sättas igång igen :nailbiting:

Här är skaderisken definitivt större vid longering (Det vågar jag mig överhuvudtaget inte alls på) och tömkörning (det gör jag helst när hästen är riden under några dagar innan och inte så på tårna) än vid ridning.
Edit: och då har jag verkligen världens snällaste häst som jag kan slänga upp vem som helst på och som jag ridit både höggravid och nyopererad utan problem, så det är inget vilddjur så.

Hoppas det inte går så långt här, det känns definitivt som att livsstilen med häst är väldigt förenlig med att leva i karantän, hinner ju aldrig träffa folk ändå :p
 
I Spanien får de inte rida nu pga skaderisken och att de då skall belasta sjukvården. Men tydligen var det okej att tömköra och longera :rofl: Skaderisken känns som den är lika stor då.
Bättre än i Italien, där får de ju varken rida, longera eller tömköra sina egna hästar. Tydligen räknar de med att alla har dem inackorderade och då är det stallägarens ansvar att sköta hästarna. :(
 
Det låter väldigt konstigt :confused: Min dotter hade i ettan tiderna 8.15-13.30 varje dag och då blir ju din dotters tider färre. (Med reservation för rasterna, även om det låter märkligt.)
När jag gick i förskoleklass gick vi 8.20-14.00 varje dag, dock hade vi alltid "fri lek" efter lunchen. Inring var väl typ 11.50. Så timmarna med skola blev samma, men för att inte störa elever som fortfarande hade skola så fick vi ha fri lek några timmar medan de fortfarande hade lektion. Det kanske var något liknande för din dotter? :)
 
Bättre än i Italien, där får de ju varken rida, longera eller tömköra sina egna hästar. Tydligen räknar de med att alla har dem inackorderade och då är det stallägarens ansvar att sköta hästarna. :(
Har också tänkt på Italiens regler och hur det skulle bli här, stallägare som risker att få väldigt många hästar att sköta om samtidigt som jobb, barn osv. I Italien känns det som att anställd personal kanske är vanligare?
 
Tack och lov uppmuntras folk till utomhusaktiviteter och motion i friska luften här i UK, det måste ju vara bästa självisoleringen av alla?

Vi lyckades pricka in ett par timmar mellan allt regn och hagel efter förmiddagsjobbet idag och fick beskåda lite vårtecken. Romantiska ting som fasantuppar i slagsmål och ett gäng vårkåta grodor! :D
 
Vad är grejen med att man ska kunna räkna ut en massa variabler på enkäter? Jag vägrar genomföra enkät som undersökning, jag borde inte behöva hålla på med eländet! Ville jag räkna matte hade jag blivit mattelärare :arghh::arghh: Mvh sitter med seminarieuppgift som får mig att grina, dessutom vill lärare att vi ska läsa minst en annans uppgift och kommentera den. Min kommentar kommer att bli "hur kom du fram till det? Jag fattar inte"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 334
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 107
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp