Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att ge er direktiv borde väl vara en av de viktigare uppgifterna för hen...
Tänker samma men hen svarade irriterat att hen svarade på mail och det och det och det och därför inte hade tid och att vi skulle komma med förslag på lösningar :banghead:
En av våra allra viktigaste uppdrag som myndighet är att vara tillgängliga, det är delvis därför det måste vara någon där som öppnar post, men det verkar hen glömt bort 🤦‍♀️
 
Tänker samma men hen svarade irriterat att hen svarade på mail och det och det och det och därför inte hade tid och att vi skulle komma med förslag på lösningar :banghead:
En av våra allra viktigaste uppdrag som myndighet är att vara tillgängliga, det är delvis därför det måste vara någon där som öppnar post, men det verkar hen glömt bort 🤦‍♀️

Har hen någon högre chef? Det där är inte hållbart någonstans, det är exakt sådana här situationer hen har sin feta lön för att hantera.
 
Stått och petat med detta idag. Snart klart (tror jag)

5EC6C340-4BED-4E25-B708-9E1A8A70A4B8.jpeg


Umgicks lite med dokusåpa-grannen i brist på annat 😅 men goda nyheter är att ett gäng kids kommer på middag ikväll! 🥳 Kommer således inte avlida av social uttråkning! ✊🏼
 
Har hen någon högre chef? Det där är inte hållbart någonstans, det är exakt sådana här situationer hen har sin feta lön för att hantera.
Ja. Rektor. Funderar allvarligt på att kontakta rektor och fråga efter direktiv men då lär jag ju vara extremt opopulär hos chefen. Kan nog glömma lönehöjningar och sådant också.
Jobbig sits att sitta i. Damned if I do damned if I don't. 🤷‍♀️
 
Ja. Rektor. Funderar allvarligt på att kontakta rektor och fråga efter direktiv men då lär jag ju vara extremt opopulär hos chefen. Kan nog glömma lönehöjningar och sådant också.
Jobbig sits att sitta i. Damned if I do damned if I don't. 🤷‍♀️

Fast det är ju ohållbart som det är. Kan ens närmaste chef inte göra sitt jobb får man ta det högre. Hittar ni på någon lösning som inte passar hen kommer ni att få kopiösa mängder skit för det.
 
🙈 Fick telefonsamtal från ett bilförsäkrings bolag, fattade efter en stund att det handlade om när Ville sprang in i en bil. Killen blev väldigt snäll när jag frågade hur mycket vi skulle betala för skador på bilen, de ville veta hur mycket ersättning vi ville ha. Jag försäkrade mig om att damen som körde inte skulle behöva betala något åtminstone. Hon hade ju inte en chans att stanna.
Jag hade inte ens fattat att vi skulle få någon mer ersättning. 🙄🙈
 
Jag klättrar snart på väggarna efter varit hemma två dagar :angel: Får se när jag vågar mig till jobbet igen!
Word! När man kollar läget med kollegor på videochatten (vi har dagliga möten för att hålla stämningen uppe) klättrar alla på väggarna redan...

Har haft maken jobbandes hemma på dagarna senaste veckan eller så. Han brukar köra någon dag och halvdag i veckan hemma annars... Och herregud, han börjar bli värre än dottern som rent bokstavligt klättrar på väggarna! :banghead::laugh:
 
🙈 Fick telefonsamtal från ett bilförsäkrings bolag, fattade efter en stund att det handlade om när Ville sprang in i en bil. Killen blev väldigt snäll när jag frågade hur mycket vi skulle betala för skador på bilen, de ville veta hur mycket ersättning vi ville ha. Jag försäkrade mig om att damen som körde inte skulle behöva betala något åtminstone. Hon hade ju inte en chans att stanna.
Jag hade inte ens fattat att vi skulle få någon mer ersättning. 🙄🙈
Härligt! :up:

Min vovve sprang in i sidan på grannens bil. Den grannen försökte lura mig på att betala diverse andra skador på bilen men nix. Jag betalade direkt till firman de angett. Några veckor senare hörde de av sig och frågade när jag tänkt betala. Lite snopet när jag redan betalat firman. De hade tänkt stoppa pengarna i egen ficka utan att fixa bucklorna på bilen. :meh:
 
Härligt! :up:

Min vovve sprang in i sidan på grannens bil. Den grannen försökte lura mig på att betala diverse andra skador på bilen men nix. Jag betalade direkt till firman de angett. Några veckor senare hörde de av sig och frågade när jag tänkt betala. Lite snopet när jag redan betalat firman. De hade tänkt stoppa pengarna i egen ficka utan att fixa bucklorna på bilen. :meh:
Om de körde bilen så var det tydligen bilförarens ansvar förklarade försäkringskillen för mig idag, även om de inte kunde ha agerat annorlunda. Så rent krasst hade du kunnat krävt dem på ersättning. ;)
Men ja mycket positivt med lite pengar tillbaka! Jag har mest varit lycklig över att jag hade hundförsäkring! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 320
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 107
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp