Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske behöver gå ut och ta av/byta täcke på den helklippta hästen? 🤔

Eller nä, alla tre står läääängst ner i hagen så han får överleva med det han har tills dom ska ha middag sen :p
 
BDC93C2B-C993-4042-B9DA-030251DCF825.png


😂
 
Det lär inte vara lagligt... skolan är avgiftsfri. Något att driva vidare tycker jag.
Ja men precis! Väldigt avgiftsfritt när alla som inte redan har internet måste betala för det :banghead: Jag nämnde att det kan vara värt att driva vidare frågan, men att jag inte tänker göra det själv.

Det kanske är egoistiskt, men just nu känner jag att jag inte orkar driva en fråga vidare när den inte ens berör mig. En person som är "utsatt" är personen jag gjorde det senaste grupparbetet med, hen har internet där hen bor men valde att åka iväg. Dit hen åkte finns inget internet, så i hens fall är det ju lite hens egna fel. Resterande elever som inte har oändligt med internet går inte i min klass.
Detta kommer så tydligt visa vilka som inte har råd eller möjlighet att ha datorer och internet hemma, både bland anställda och skolungdomar. Blev faktiskt lite irriterad på SVT idag då de hade live-sändning från Östra Real och igår rapporterade de från Lidingö. Varför inte åka till typ Rinkeby eller liknande och fråga hur de ungdomarna ska lösa hemundervisningen, eller valfritt yrkesförberedande program hur de ska lösa distansundervisningen...
Datorer är inget problem på "min" skola, alla elever och lärare har en dator som de lånat av skolan. Sen väljer många att använda privata datorer nu när vi pluggar hemifrån, men alla har ändå tillgång till i alla fall en dator.
 
Sjukt dåligt för er båda!
Jag har erfarenhet numera av att både vara lärare på gymnasium som stänger ner och som förälder till elev på gymnasium som stänger ner, båda skolorna har gått ut med att om man inte har tillgång till dator och internet så ska man höra av sig till skolan så löser de det. Spännande nog båda friskolor. ;)
På jobbet är vi lärare varmt välkomna att jobba på skolan om vi vill, eller jobba hemifrån om det passar oss bättre. På dotterns skola är ambitionen att eleverna ska arbeta hemifrån men om det inte fungerar av någon anledning så kan de få arbeta i skolans lokaler, på samma sätt när det gäller lunch. De som behöver lunch ska höra av sig till skolan så löser de det. Alltså inte samma dag man behöver lunch utan för perioden fram till påsklovet nu i första hand. :D
Vad bra att din skola/skolor i alla fall tagit fullt ansvar för att vilja lösa problemet, verkligen! :)

Jag är lyckligt lottad och är van att studera på distans samt har internet hemma. Så detta påverkar mig inte jättemycket så sett, men visst, det är ju krångligare ändå. Min skola är halvt en friskola, det är lite oklart och vill inte gå in på mer detaljer för att inte outa den helt :D

Denna veckan sitter lärarna i skolan, vi elever ska vara hemma och får endast komma dit för att hämta grejer som vi glömt. Dock bara denna veckan, från och med nästa vecka är skolan helt stängd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 307
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 107
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp