Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänker sitta här och sura en stund till. Sen åker jag in till jobbet för att fixa alla förberedelser som mina fina chefer totalt förbisett.
Tycker det är rätt underhållande att de bara: "Vi stänger skolan kl 18:00 den 18e, Heeejdåååå" och att vi som arbetar typ "? Men... alltså, det kanske behövs lite åtgärder innan man bara stänger en skola?"

Har i alla fall fått 30 Gig surf på jobbmobilen, efter lite påtryckningar, så förhoppningsvis klarar jag mig med det.:up: Kan inte fixa wifi hemma.
 
Inser att skolan i allmänhet inte har tänkt så mycket när det gäller nedstängningen.
Post, Leveranser, Kontroller i skolan (tänk om det till exempel blir en läcka eller liknande...) Städare, Att vi som ska låsa dörrarna kl 18:00 i kväll överhuvudtaget vet hur man gör (vi har absolut ingen aning...), mat som blir dålig i kylen, att medarbetare faktiskt har tillgång till internet hemma (Jag kommer inte kunna arbeta med jobbdatorn om jag inte får mer mobildata pga inget wifi hemma till exempel) med mera.
Det är som vanligt när mitt jobb ska göra något.

De bestämmer, jag tänker, och jag fixar så att det de bestämmer sig för flyter på utan problem :banghead:
Jag borde få mer lön. Mycket mer lön.
Vi har precis samma problem. Alla har inte oändligt med internet (wifi) hemma men vi ska sitta online i videosamtal 11h per vecka (endast inräknat mina 4 av 10 kurser).

En elev frågade hur skolan tycker att hen ska lösa det och läraren bara "köp mer internet". Jaha, men om man inte har pengar till mer internet då? Ja men så klart, skaffa mer pengar! :banghead:
 
Har hela klassen lediga onsdagar, eller är det något specialupplägg för dottern? Blev nyfiken, för jag har aldrig stött på det upplägget förut!

Förskoleklass och första klass (dottern går i första klass) är lediga en dag i veckan på vår skola. Är inte säker men tror det är så i hela kommunen. På vår skola går dom alltså 8.35-14.00 mån-tis och tors-fre :) Det har att göra med antal timmar dom ska ha och för att det ska synka med busstider mm om jag inte är helt ute och cyklar.
 
Vi har precis samma problem. Alla har inte oändligt med internet (wifi) hemma men vi ska sitta online i videosamtal 11h per vecka (endast inräknat mina 4 av 10 kurser).

En elev frågade hur skolan tycker att hen ska lösa det och läraren bara "köp mer internet". Jaha, men om man inte har pengar till mer internet då? Ja men så klart, skaffa mer pengar! :banghead:

Det lär inte vara lagligt... skolan är avgiftsfri. Något att driva vidare tycker jag.
 
... Nu säger en kollega att vi visst ska in och jobba för vi ska vänta på leveranser och ta emot leveranser?
Nu får de faktiskt skärpa sig och skicka ordentlig information. :banghead:

Sätt dig ner och kräv skriftliga instruktioner från chefen vad som gäller. Vilka jävla puckon rent ut sagt. Men visst, på ditt jobb är ju det business as usual :grin:

Dock har din kollega ingen rätt att beordra dig att göra något. Din chef är ansvarig för arbetsmiljön och där ingår smittskydd. Dvs se till att följa chain of command slaviskt.
 
Sätt dig ner och kräv skriftliga instruktioner från chefen vad som gäller. Vilka jävla puckon rent ut sagt. Men visst, på ditt jobb är ju det business as usual :grin:

Dock har din kollega ingen rätt att beordra dig att göra något. Din chef är ansvarig för arbetsmiljön och där ingår smittskydd. Dvs se till att följa chain of command slaviskt.
Är precis det jag gjort. Sa till kollegan att tack för info men jag gör inget om det inte kommer från chefen. Jag följer just nu order från rektor som ju står över min chef - och den ordern är att stanna hemma. Jag avvaktar instruktioner helt enkelt.

Får se om chefen eller rektorn kan ta sig tid att skriva ett mail med instruktioner till oss som tydligen (kanske möjligen) blir uteslutna av de senaste instruktionerna 🙄

För övrigt känns det som att Buke har hjälpt mig att ha lite mer... balls, när det gäller jobbet :D Det känns bra!
 
Är precis det jag gjort. Sa till kollegan att tack för info men jag gör inget om det inte kommer från chefen. Jag följer just nu order från rektor som ju står över min chef - och den ordern är att stanna hemma. Jag avvaktar instruktioner helt enkelt.

Får se om chefen eller rektorn kan ta sig tid att skriva ett mail med instruktioner till oss som tydligen (kanske möjligen) blir uteslutna av de senaste instruktionerna 🙄

För övrigt känns det som att Buke har hjälpt mig att ha lite mer... balls, när det gäller jobbet :D Det känns bra!

Man kommer långt med att vara VÄLDIGT fyrkantig och begära saker skriftligt... jag har använt det i några lägen och det har varit tur. De har inte kunnat beskylla mig för något som de själva orsakat... och jag varnat för kan komma att hända.
 
Är precis det jag gjort. Sa till kollegan att tack för info men jag gör inget om det inte kommer från chefen. Jag följer just nu order från rektor som ju står över min chef - och den ordern är att stanna hemma. Jag avvaktar instruktioner helt enkelt.

Får se om chefen eller rektorn kan ta sig tid att skriva ett mail med instruktioner till oss som tydligen (kanske möjligen) blir uteslutna av de senaste instruktionerna 🙄

För övrigt känns det som att Buke har hjälpt mig att ha lite mer... balls, när det gäller jobbet :D Det känns bra!
Lite mer jävlar anamma menar du! Inte balls
 
Jag har suttit och väntat på att min praktik ska ställas in pga Corona. Ska börja nästa vecka, har ordnat boende och betalat hyra osv. En kompis har samma praktikplats men i ett annat län, hennes är inställd.
Fick ett mail nu från praktikplatsen: "vi behöver ditt fulla personnummer"

Än så länge verkar det ju lovande! :D
 
Vi har precis samma problem. Alla har inte oändligt med internet (wifi) hemma men vi ska sitta online i videosamtal 11h per vecka (endast inräknat mina 4 av 10 kurser).

En elev frågade hur skolan tycker att hen ska lösa det och läraren bara "köp mer internet". Jaha, men om man inte har pengar till mer internet då? Ja men så klart, skaffa mer pengar! :banghead:
Detta kommer så tydligt visa vilka som inte har råd eller möjlighet att ha datorer och internet hemma, både bland anställda och skolungdomar. Blev faktiskt lite irriterad på SVT idag då de hade live-sändning från Östra Real och igår rapporterade de från Lidingö. Varför inte åka till typ Rinkeby eller liknande och fråga hur de ungdomarna ska lösa hemundervisningen, eller valfritt yrkesförberedande program hur de ska lösa distansundervisningen...
 
11 dagen som pestsmittad. Huvudet känns som om det vill sprängas. Har varit på kontoret och fakturerat och sedan servat hönsen. Nu lägger jag mig raklång tills det är dags att hämta barnet som älskar föris lite extra nu när det nästan är tomt och alla hans favoritfröknar är friska :D
 
Vaknade precis med ett ryck. Drömde att jag satt i ett störtande flygplan. Värt att notera är att eftersom planet störtade i havet så förvandlades det då till Titanic. Sjukt oklart. Tyvärr hann jag inte få reda på om jag överlevde eftersom att jag vaknade 🤷🏼‍♀️🎻
 
Vaknade precis med ett ryck. Drömde att jag satt i ett störtande flygplan. Värt att notera är att eftersom planet störtade i havet så förvandlades det då till Titanic. Sjukt oklart. Tyvärr hann jag inte få reda på om jag överlevde eftersom att jag vaknade 🤷🏼‍♀️🎻
Skulle gissa på att det handlar om att du känner dig som det störtande planet och sjunkande titanic nu när du är ofrivilligt isolerad :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 282
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 107
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp