Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej så tycker jag inte det ska kännas.
För mig kändes det som en lättad och att jag ville prata mer. Även att när jag berättade hur jag tänker i vissa situationer att hen ställde en fråga tillbaka som gjorde att jag fick svar på en massa saker!
Tack :) det kändes lite bättre efter att jag hade fått fundera lite så jag tror det var rätt beslut att testa en gång till.
 
I dag åker jag in till jobbet vid 12 någon gång. Jag och en kollega ska hjälpas åt att låsa alla skaldörrar (ingen av oss vet hur man gör dock, så det lär bli spännande) och sätta upp nya skyltar om läget.
Måste dessutom hämta min laptop laddare och en internetsladd.
Efter 18:00 i dag får ingen komma in på skolan.
 
Vaknade samma tid som jag brukar när jag har 1.5-2h pendling på morgonen. Var för trött igår kväll, så jag lät alarmen stå kvar som de brukar men till imorgon ska jag fixa nya alarm.
Det är väldigt skönt att inte behöva gå upp och äta frukost och åka iväg. Nu kan jag till och med ligga i sängen under första lektionen. Börjar 10.15 så är ju ute i väldigt god tid också (äter frukost på 10min) :)
 
Köpte för 3 veckor sen en hund som visade sig vara sjuk vid köpet.
Så igår var jag i kontakt med Hallå Konsument som sa att jag har rätt att häva köpet eller begära tillbaka ersättning. Vi väljer det sistnämnda, då vi har samma merjobb oavsett om hon stannar eller ej.. Skrev därför till hundorganisationen att jag kräver tillbaka pengarna veterinären då försäkringen givetvis inte täcker en redan befintlig sjukdom. Hundorganisationen slår sig helt fria med en massa dåliga bortförklaringar, så idag har jag varit i kontakt med både veterinären och försäkringsbolaget för att samla in deras utlåtande.

Jag kommer inte ge mig, speciellt då veterinären starkt misstänker giardia. Alltså samma anledning som från början gjort mig skeptiskt till utländska organisationer men då jag vet flera som plockat in hundar så valde jag också att göra det :banghead::banghead:
 
Inser att skolan i allmänhet inte har tänkt så mycket när det gäller nedstängningen.
Post, Leveranser, Kontroller i skolan (tänk om det till exempel blir en läcka eller liknande...) Städare, Att vi som ska låsa dörrarna kl 18:00 i kväll överhuvudtaget vet hur man gör (vi har absolut ingen aning...), mat som blir dålig i kylen, att medarbetare faktiskt har tillgång till internet hemma (Jag kommer inte kunna arbeta med jobbdatorn om jag inte får mer mobildata pga inget wifi hemma till exempel) med mera.
Det är som vanligt när mitt jobb ska göra något.

De bestämmer, jag tänker, och jag fixar så att det de bestämmer sig för flyter på utan problem :banghead:
Jag borde få mer lön. Mycket mer lön.
 
Inser att skolan i allmänhet inte har tänkt så mycket när det gäller nedstängningen.
Post, Leveranser, Kontroller i skolan (tänk om det till exempel blir en läcka eller liknande...) Städare, Att vi som ska låsa dörrarna kl 18:00 i kväll överhuvudtaget vet hur man gör (vi har absolut ingen aning...), mat som blir dålig i kylen, att medarbetare faktiskt har tillgång till internet hemma (Jag kommer inte kunna arbeta med jobbdatorn om jag inte får mer mobildata pga inget wifi hemma till exempel) med mera.
Det är som vanligt när mitt jobb ska göra något.

De bestämmer, jag tänker, och jag fixar så att det de bestämmer sig för flyter på utan problem :banghead:
Jag borde få mer lön. Mycket mer lön.

Ditt jobb i ett nötskal! :rofl:
 
Helt otroligt. Jag la beställning hos zooplus den 11 (mars) fick meddelande den 13 (mars) att jag kunde boka utkörning och påminnelse idag att boka. Så en kommer på tisdag och en på onsdag (mars). Det brukar ta längre tid att skicka ett vanligt brev inom Sverige och jag hade berett mig på leveransdatum någon gång i april med tanke på omständigheterna. Särskilt som de måste skeppas från Tyskland via Danmark - tror inte de skickas med båt. Undrar om zooplus mfl desperat försöker få ut så mycket som möjligt innan gränserna stängs helt.
Jag läste att godstransporter kommer att gå som vanligt.
 
Äldsta dottern ledig från skolan idag (som varje onsdag) och slipper fritids eftersom yngsta dottern ändå är hemma och snorar lite. Ska se om vi kan få till en picknick sen om det flyter på på jobbet.

Har hela klassen lediga onsdagar, eller är det något specialupplägg för dottern? Blev nyfiken, för jag har aldrig stött på det upplägget förut!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 275
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 107
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp