Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inser att skolan i allmänhet inte har tänkt så mycket när det gäller nedstängningen.
Post, Leveranser, Kontroller i skolan (tänk om det till exempel blir en läcka eller liknande...) Städare, Att vi som ska låsa dörrarna kl 18:00 i kväll överhuvudtaget vet hur man gör (vi har absolut ingen aning...), mat som blir dålig i kylen, att medarbetare faktiskt har tillgång till internet hemma (Jag kommer inte kunna arbeta med jobbdatorn om jag inte får mer mobildata pga inget wifi hemma till exempel) med mera.
Det är som vanligt när mitt jobb ska göra något.

De bestämmer, jag tänker, och jag fixar så att det de bestämmer sig för flyter på utan problem :banghead:
Jag borde få mer lön. Mycket mer lön.
Vi har precis samma problem. Alla har inte oändligt med internet (wifi) hemma men vi ska sitta online i videosamtal 11h per vecka (endast inräknat mina 4 av 10 kurser).

En elev frågade hur skolan tycker att hen ska lösa det och läraren bara "köp mer internet". Jaha, men om man inte har pengar till mer internet då? Ja men så klart, skaffa mer pengar! :banghead:
Sjukt dåligt för er båda!
Jag har erfarenhet numera av att både vara lärare på gymnasium som stänger ner och som förälder till elev på gymnasium som stänger ner, båda skolorna har gått ut med att om man inte har tillgång till dator och internet så ska man höra av sig till skolan så löser de det. Spännande nog båda friskolor. ;)
På jobbet är vi lärare varmt välkomna att jobba på skolan om vi vill, eller jobba hemifrån om det passar oss bättre. På dotterns skola är ambitionen att eleverna ska arbeta hemifrån men om det inte fungerar av någon anledning så kan de få arbeta i skolans lokaler, på samma sätt när det gäller lunch. De som behöver lunch ska höra av sig till skolan så löser de det. Alltså inte samma dag man behöver lunch utan för perioden fram till påsklovet nu i första hand. :D
 
Alltså... Nu ska vi (fyra Pers i en enhet) jobba. Ingen annan behöver åka in.
Vi åker in för att lägga post i postfack och sen sitta och rulla tummarna i 8 timmar. :banghead:
Alltså ska vi utsättas för kollektivtrafik, för lite post.

Allt är oklart och vi får olika direktiv från chef, rektor och en kollega som varit med i Kris gruppen.

Är så vansinnigt förbannad. Har god lust att åka hem till min chef, knacka på dörren och typ Hallåååå? Nu får ni skärpa er och säga vad som gäller.
 
Då har bönderna varit i stan! En snabbis in på Granngården för att köpa häst- och kaninmat, sen snabbt till återvinningen, sen snabbt in på Intersport och köpa skor och jacka till äldsta dottern och sen snabbt in på Ica för att köpa munkar till fikat vi tänkt ha sen. Hatar att gå i affärer så jag är alltid klar väldigt snabbt :p Gött att vara hemma igen! Jobba lite mera sen fika och sen jobba klart resten innan det är dags för middag.
 
Varit t.o.r. till stugan idag för att kolla läget bara. Där låg snön kvar på skuggsidan och isen ganska tjock på sjön.
Vovvarna blev tokglada över snön så nu är nästan all snö bort-rejsad :D

Och intill stugaväggen detta :love:
 

Bifogade filer

  • 20200318 i stugan.jpg
    20200318 i stugan.jpg
    741,1 KB · Visningar: 12
Gjorde en snabbhandling eftersom jag råkade använda all återstående mjölk till en vitkålsstuvning.

Ingen jäst idag heller. Var in på lilla Coop och kollade, efter ett tips, men det var slut där med. Fanns några ynkliga sötdegskuber i en låda bara.

De affärer jag frågat tror att de kanske eventuellt möjligen kan få in i mitten av veckan. Kanske.
 
Efter en hel dags mailande fram och tillbaka mellan mig och chefen angående hur vi ska jobba, hur de tänkt, hur vi ska lösa saker, om vi ska jobba etc, blev jag till slut tillräckligt förbannad på oklarheten och krävde, kort och koncist och utan något knussel, att vi skulle få ett mail med klara besked på hur vi ska jobba. :rage: Samt att ALLA inblandade som det angår ska få det mailet. :mad: Att det ska komma från chefen och ingen annan.
Chefen blir säkert lite besvärad, men jag bryr mig 100% euro dollar inte.

Nu är det så mycket "oj oj jag trodde och jag tänkte och jag antog att ni förstod/att ni hade pratat sinsemellan och löst det och det och det" att jag har god lust att säga några väldigt sanna men ganska otrevliga ord till min chef och hela skolans ledning. Men jag skiter nog i det 😇
 
Gjorde en snabbhandling eftersom jag råkade använda all återstående mjölk till en vitkålsstuvning.

Ingen jäst idag heller. Var in på lilla Coop och kollade, efter ett tips, men det var slut där med. Fanns några ynkliga sötdegskuber i en låda bara.

De affärer jag frågat tror att de kanske eventuellt möjligen kan få in i mitten av veckan. Kanske.
Funkar torrjäst?
Jag ska handla imorgon och kan isåfall kolla om det finns och skicka till dig.
 
Köpte för 3 veckor sen en hund som visade sig vara sjuk vid köpet.
Så igår var jag i kontakt med Hallå Konsument som sa att jag har rätt att häva köpet eller begära tillbaka ersättning. Vi väljer det sistnämnda, då vi har samma merjobb oavsett om hon stannar eller ej.. Skrev därför till hundorganisationen att jag kräver tillbaka pengarna veterinären då försäkringen givetvis inte täcker en redan befintlig sjukdom. Hundorganisationen slår sig helt fria med en massa dåliga bortförklaringar, så idag har jag varit i kontakt med både veterinären och försäkringsbolaget för att samla in deras utlåtande.

Jag kommer inte ge mig, speciellt då veterinären starkt misstänker giardia. Alltså samma anledning som från början gjort mig skeptiskt till utländska organisationer men då jag vet flera som plockat in hundar så valde jag också att göra det :banghead::banghead:
Misstänker giardia?? Bara att ta ett skit prov o skicka till SLU eller prova ett snabbtest (inte like tillförlitligt) sen ge axilur eller jag flredrar flagyl för att få bukt med det asap. Glöm inte att ALLT i hemmet ska saneras inkl hunden
 
Misstänker giardia?? Bara att ta ett skit prov o skicka till SLU eller prova ett snabbtest (inte like tillförlitligt) sen ge axilur eller jag flredrar flagyl för att få bukt med det asap. Glöm inte att ALLT i hemmet ska saneras inkl hunden


Ja, vi fick all info igår av veterinären+ läst på SVAs sida efter samtal med First Vet i måndagskväll.
Avföringsprov beräknas bli klart nästa vecka, fram till dess rekommenderades vi att ständigt plocka upp efter henne samt förbereda för att det med största sannolikhet bekräftar giardia. Men fram till dess ska vi avvakta, dock tänka på den ev smittrisken.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 307
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 107
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp