Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska gå och unna mig en lite extra lång varm dusch tror jag. Jag är fortfarande blöt i håret och lite nedkyld efter dagens promenad hem från jobbet. 35 minuters promenad i hällregn när man är hungrig och trött rekommenderas icke, men jag möttes i alla fall av den bästa sortens comfort food när jag kom hem: sambon hade gjort svenska köttbullar med sås och lingon för första gången i sitt liv :love:
 
Vi har delat ut en hel massa luncher och frukostar till barnen som inte far ga till Skolan pa 4 veckor. Barn och foraldrar var sa glada och appreciative :)

Alla som maste vara hemma for att deras jobb har stangt (restauranter, barer, etc) och for att ta hand om sma barn som inte gar i skolan eller har barnpassning nu kommer att fa "unemployment benefits" och fa sin normala bas lon.
 
Nämen har vi problem med internet? Jojo trots att vi har gått över till mobilt för det skulle minsann vara fritt från störningar. Telia kan driva mig till vansinne, först får man klicka i sin position, "nej inga störningar i ditt område" så man går vidare med felsökning, oj hoppsan det var visst en störning i ditt område, beräknas vara klart till den 15 mars. Eh jaha men det är den 17 idag, borde det inte vara fixat då? Åh vill du chatta med vår kundtjänst? Mm visst jag kan väl göra det... Nej vi ser inga fel härifrån, men gå in på routern så ska vi se hur det ser ut, oj har ni så dålig uppkoppling att du inte kommer in där? Jättemärkligt det har vi aldrig varit med om, kan du ringa i morgon före 17 för de har större möjligheter att kolla. Visst självklart, jag älskar verkligen att prata med telias supportavdelning, och de älskar mig, jag misstänker att några fortfarande drömmer mardrömmar om mig.
Minns med viss skadeglädje när jag hade tagit bild på ledningen som nästan hängde i backen eftersom ett träd hade ramlat över det och killen bara "nej det finns inga fel på ledningen, det måste vara i ert hus" och jag kunde skicka bilden, helt plötsligt hittade han fel på ledningen. :idea:
 
Jahopp. Lite speciell dag med corona-panik. Jag är inte avis på min chef som fick meddela extrapersonal att de om 2 veckor är typ arbetslösa. Min chef är så galet snäll så hen mer eller mindre känner nog sig personligt skyldig. Jag försökte intala hen att detta är ju heeeeelt utanför hens möjlighet att kontrollera.
Många av vår extrapersonal/timanställda jobbar i övrigt som frilansare eller inom konst/kultur/mode. Dessa blir då dubbelt arbetslösa då allt kraschar för dom. Riktigt tragiskt!
 
När folk frågar. Hur är läget och man ba:
”den men det är lite på bristningsgränsen faktiskt. Det kan gå lite hur som helst nu, ingen vet”.
Har typ tappat det pga för lågt socialt umgänge. Jag som sa till @tanten att jag skulle utan problem kunna bo i skogen. Vettefan alltså... är nu i halv-karantän och håller på att tappa greppet 😅🎻⚰️
 
Så många frågor på detta...

661FD6AC-EFCB-4E62-A39B-95BE6AE8F00C.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 248
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 107
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp