Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Karantän-buddy.

7C8B3950-B615-4E73-B8E1-F743F6C1441B.jpeg
 
Hur vet man om en psykolog är bra? Går därifrån och känner att vi inte hade så mycket kemi... Och hundra tusen tankar.
Känns lite som att hen inte förstått, men ändå lite. Känner mig mer förvirrad och vilsen än innan.
första besöket? om inte så är den nog ingen bra komnikation mellan er.
 
Hur vet man om en psykolog är bra? Går därifrån och känner att vi inte hade så mycket kemi... Och hundra tusen tankar.
Känns lite som att hen inte förstått, men ändå lite. Känner mig mer förvirrad och vilsen än innan.

Man ska absolut "klicka" med den man går i terapi hos, jag fungerade väldigt bra med sköterskan jag gick hos (hon var vidareutbildad inom psyk). Kanske ge det en gång till? Om det är en seriös behandlare fattar hen att du måste känna att ni klickar.
 
Fryser fortfarande efter hundpromenaden. Trots halsduk och mössa fick jag huvudvärk av blåsten men hundarna tyckte det var skitkul, i synnerhet när vi spårade lite vildsvin och gick där de har sina legor. Jag sjöng och pratade hög så om det fanns några skulle de hinna flytta sig och inte bli överraskade av oss så jag såg inga, men tur jag inte tappade någon hund för de var verkligen taggade! 🐗🐗🐗
 
Man ska absolut "klicka" med den man går i terapi hos, jag fungerade väldigt bra med sköterskan jag gick hos (hon var vidareutbildad inom psyk). Kanske ge det en gång till? Om det är en seriös behandlare fattar hen att du måste känna att ni klickar.
snarare att jag behöver oftast två eller tre besök för att fullt kunna avgöra hur lite jag tycker om min psykolog. men respekterar dem ofta för de har ofta rätt,
Tack :) har tänkt mycket på vägen hem. Jag tror hen nog var okej ändå, jag vågade berätta ganska mycket som jag har svårt att prata om osv. Hen fick mig att skratta lite. Känns mer och mer rätt att jag bokade ny tid med hen, så jag ger hen ett försök till.

Bra att höra hur andra tänker osv när det är första gången och man blir allmänt förvirrad :up:

Är mest förvirrad över att hen trodde att jag även är deprimerad. Är/känner mig inte deppig men inser ju att hen vet sånt mycket bättre än mig.
 
Som ett brev på posten kom sms om att min andra kontakt ställde in intervjun, jag förstår att de sliter ihjäl sig som det är nu och det är vettigt att säga ifrån sig men det ställer till det!
Ingen som arbetar som lärare som vill ställa upp på en intervju om kollegialt lärande? :idea: I värsta fall får vi lösa det med att intervjua någon kurskamrat eller seminarieledare.
Är det nödvändigt att man arbetar med det i klassrummet?
Annars kan jag ev ställa upp
 
Nya direktiv från jobbet och jag får jobba hemma helt och hållet från och med torsdag. Bra timing känner jag, för att se något positivt med eländet.

Fick även mail från Longines Global Championship Tour. Som volontär där har jag faktiskt funderat på hur de ska göra med tävlingar i Shanghai, Miami och New Mexico. Tävlingen ska ombokas tydligen.
 
Känner mig ganska skakig. Skulle ta ner min gjutjärnsgryta från längst upp. Tog ett rejält tag med båda händerna eftersom den är tung. Missade sista steget på pallen och for rakt ner med ryggen mot golvet med grytan i famnen. Tack och lov fick jag tag på en av skåpdörrarna utan att släppa grytan och trilla ner med skallen och grytan över mig. :crazy:
 
Hur vet man om en psykolog är bra? Går därifrån och känner att vi inte hade så mycket kemi... Och hundra tusen tankar.
Känns lite som att hen inte förstått, men ändå lite. Känner mig mer förvirrad och vilsen än innan.

Nej så tycker jag inte det ska kännas.
För mig kändes det som en lättad och att jag ville prata mer. Även att när jag berättade hur jag tänker i vissa situationer att hen ställde en fråga tillbaka som gjorde att jag fick svar på en massa saker!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 243
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 107
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp