Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
654 kr kostade det att reparera krängningshämmaren på bilen; 319 kr kostade en ombesiktning som tog ca 5 min allt som allt.....:crazy: Jag kunde inte låta bli att kommentera priset - med ett leende såklart för det var ju inte den anställdes fel. Men det känns ju onekligen galet O_o
 
Från och med imorgon kör vi distansundervisning, vilket också betyder 1,5h längre sovmorgon för mig :up:

Jag är lugn över det, är van vid att arbeta på distans och trivs bäst hemma där det är tyst och lugnt omkring mig (oftast). Var knapps i skolan under halva högstadiet men gjorde allt skolarbete hemma. Vi hade även mycket eget ansvar på min skola, så jag vet hur jag fungerar när det kommer till distansundervisning och självstudier. Just nu känner jag mig mycket förberedd, men det återstår att se vad som händer :)
 
Ja här blev det också klart att dottern kommer att få distansundervisning och jag ska sätta mig i möte strax för att kolla om jag ska jobba på distans också. Lite oklart än så länge, men jag pluggar åtminstone på distans. :D
 
Hovslagaren dök inte upp i tid. Efter 20 min tänkte jag ringa och kolla läget. Inser att jag inte har hans nummer på nya tel. :banghead:
Kom inte på vad han hette, ny Hovis. Googlade runt och hittade. Men inget nr. Kom på att hans tjej driver en ridskola. Googlar upp hennes nr och får sen hovis nr. Han trodde vi bokat en h senare.
Men det var väl inte helt fel att sitta i halmen hos den här godingen. 😍
Eller jo - för Vovvi var det nog den värsta dagen i hennes liv. 😂

A3817FB0-DA09-4F0F-9938-9FC05915A4DB.png
 
Min chef ringde nu och var mycket mer sympatisk. Hen satt tydligen dåligt till igår och det var därför hen var kort i tonen.

Sa att jag kommer på torsdag, har en långt jävla pass vilket jag knappt orkar ens när jag mår bra. Ska bli skönt att förhoppningsvis tänka på något annat.

Möte med begravningsbyrån imorgon.
 
Lite glad att jag ändå förväntas jobba nu när allt sker på distans, jag var lite rädd att de skulle säga att de inte behövde min hjälp längre men istället får jag jobba fler timmar. :D Jag har även löst inspelning av telefonintervju på torsdag, nu hoppas jag bara att det inte blir mer stök med den läraren. :nailbiting:
 
Blev en ridtur ihop med yngsta dottern som planerat. Ungen var såå nöjd över att få rida "stor" häst :D Vi har två islandshästar och en minishettis så för henne som oftast rider shettisen blir islandshästarna stora haha.

Hade fått mejl från chefen om läget gällande Corona osv och det påverkar inte oss något i nuläget. Hela bolaget jobbar hemifrån vanligtvis också. Det är om produktionen får problem, men dom verkar ha koll på läget så hoppas det fortsätter gå bra för alla.
 
Som ett brev på posten kom sms om att min andra kontakt ställde in intervjun, jag förstår att de sliter ihjäl sig som det är nu och det är vettigt att säga ifrån sig men det ställer till det!
Ingen som arbetar som lärare som vill ställa upp på en intervju om kollegialt lärande? :idea: I värsta fall får vi lösa det med att intervjua någon kurskamrat eller seminarieledare.
 
Varför (trodde man aldrig man skulle skriva) kan inte andra postbolag vara som PostNord? Idag stod det två paket utanför min dörr - att man kan beställa lämning vid ytterdörren även om man inte är hemma är fantastiskt - med mat och sand. Nästa kommer imorgon. Inshallah
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 203
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 107
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp