Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyckte jag var frisk igår och rände runt. Det var nog inte riktigt läge än. Mår verkligen skit idag. När sambon kom hem runt kl 16 hade jag bara orkat ha ut vovvi och mata henne. Jag åt då kebabpizza till frukost. Orkade halva och åt nu resterna och ska däcka.
Åh, jag som trodde jag var frisk och skulle kunna njuta av varmare och ljusare väder etc.
Fördel med att bo i skogen nu i Corona-tider. Inga folkmassor direkt..
 
Hahaha! Tavernan i grannbyn erbjuder nu tappöl som del av sin nya take-away meny! :laugh::laugh::up::up:

1584565411863.png
 
När jag gick i förskoleklass gick vi 8.20-14.00 varje dag, dock hade vi alltid "fri lek" efter lunchen. Inring var väl typ 11.50. Så timmarna med skola blev samma, men för att inte störa elever som fortfarande hade skola så fick vi ha fri lek några timmar medan de fortfarande hade lektion. Det kanske var något liknande för din dotter? :)

Nix, i ettan var det skola hela tiden. I nollan minns jag inte riktigt men tror att det var skola hela tiden även då :)
 
Jag har just varit ute och rensat ogras pa gruset dar vi har "RV parkering" och konstaterade att; parontradet ar nu fullt med blommor, de flesta trad har ett gront skimmer av nya sma blad och att jag, som vanligt :cautious: ar valdigt sen med att plantera mina rabatter. 🙄
 
Jag stog precis i badrummet för att ta ut linserna, precis som vanligt med andra ord. Brukar dock ha stängt dörren, men lämnade det öppet idag. Jag tänkte väl något om att det går så snabbt så att det är onödigt att stänga.
Helt plötsligt kommer ena katten in i badrummet bakom mig, vilket inte heller är något konstigt. De brukar turas om att hoppa upp på toalettstolen och iakta mig när jag tar ut linserna. Men idag räckte det inte att titta, katten skulle minsann hjälpa till!
Så... katten hoppar helt enkelt rakt upp på handfatet och sätter ena tassen i linsfodralet. Snyggt jobbat där, liksom! :rofl:
Hej katthår överallt inklusive på linserna!! Nu är i alla fall allt avsköljt, tror och hoppas jag. Katterna fäller just nu, så det var ju inte lite hår heller. Är det några som sprider konfetti i lägenheten just nu är det minsann katterna :cautious:


Inte nog med det... öppnade balkongdörren för att vädra några sekunder och stängde sen dörren. Missade helt att ena katten (samma som ovan nämnda) smet ut och således blev utelåst. Hörde någon jama och vet ju att den andra katten ligger i sängen jämte mig, så jag ropade den andra kattens namn. Hon kommer alltid på inkall, men inte denna gången. Tänkte att det var konstigt, eftersom det dessutom lät utifrån. Men tänkte ändå att det säkert inte var något, hörde ett till "mjau" och gick och öppnade, som en kanonkula flyger hon in i värmen igen.
Nåja, det finns en anledning till att jag har linser :angel: :D
 
Bara vanligt "fried rice", men med blomkals "ris".
Lite sesame olja i pannan, en finhackad lok, ett par vitloks klyftor, tva (stora) agg dar jag bara tog vitan och ett helt agg, lite bacon i mycket sma bitar, en "Lousiana kryddad korv" i sma bitar, ett par finhackade morotter, ett par dl majs korn, (jag anvande farsk), ett par dl artor. Tva/tre matskedar Tamari (gluten free) soya och en finhackad knippa graslok.

Jag har LANGTAT efter "fried rice" sedan jag borjade rakna kallorier igen. Smaken var mycket bra och jag lar gora det fler ganger.

Mandelsmor och brysselkal kommer jag definitivt att prova gora! Och kanske cashew smor ocksa :d

Jag kollade pa "min" narmaste matbutik (Safeway) och de hade inte en rulle toapapper ... Jag kollade Wallmart, som inte heller hade nagot papper. Nu nar jag kom hem kollade jag med Amazon, som ocksa har slut ... Sa nu har jag kopt en Japansk toasits som har inbyggd bide :up: (det lar dra ner pa hur mycket papper jag anvander:D) och medan Maken monterar den i morgon ska jag leta vidare. :p
 
Bara vanligt "fried rice", men med blomkals "ris".
Lite sesame olja i pannan, en finhackad lok, ett par vitloks klyftor, tva (stora) agg dar jag bara tog vitan och ett helt agg, lite bacon i mycket sma bitar, en "Lousiana kryddad korv" i sma bitar, ett par finhackade morotter, ett par dl majs korn, (jag anvande farsk), ett par dl artor. Tva/tre matskedar Tamari (gluten free) soya och en finhackad knippa graslok.

Jag har LANGTAT efter "fried rice" sedan jag borjade rakna kallorier igen. Smaken var mycket bra och jag lar gora det fler ganger.

Mandelsmor och brysselkal kommer jag definitivt att prova gora! Och kanske cashew smor ocksa :d

Jag kollade pa "min" narmaste matbutik (Safeway) och de hade inte en rulle toapapper ... Jag kollade Wallmart, som inte heller hade nagot papper. Nu nar jag kom hem kollade jag med Amazon, som ocksa har slut ... Sa nu har jag kopt en Japansk toasits som har inbyggd bide :up: (det lar dra ner pa hur mycket papper jag anvander:D) och medan Maken monterar den i morgon ska jag leta vidare. :p
De toaletterna är svindyra här i Sverige när jag kollade tidigare, typ 100 000 kr? Vad fick du ge för din? Det fick bli en för 3500 åt mig istället, utan tvättfunktion om jag inte hänger långt ner och spolar samtidigt, känns inte så fräscht dock. :laugh:
 
De toaletterna är svindyra här i Sverige när jag kollade tidigare, typ 100 000 kr? Vad fick du ge för din? Det fick bli en för 3500 åt mig istället, utan tvättfunktion om jag inte hänger långt ner och spolar samtidigt, känns inte så fräscht dock. :laugh:

Det ar en sits ... med bade bide, varme i sits och varmvatten, och en extra dush :p Jag betalade straxt under $400. US dollar sa mer som den du kopte till dig. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 334
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 107
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp