Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fnissar åt detta flera ggr om dagen 😂 Hade tre små klisterlappar till på etuiet som nu ramlat av. En hänger i än:rofl:
505AA83F-432F-4E3F-85D5-B1017D0FD4DA.jpeg
 
Maken tog en föräldradag idag och är hemma med yngsta dottern, dagis har stängningsdag. Han skickade äldsta dottern till skolan med bussen. Strax innan kl 9 ringer dom och säger att han får hämta henne "hon är förkyld"... Hon var inte förkyld innan hon åkte till skolan i alla fall :cautious: Näsan rinner på oss alla när det blåser ute och man kommer in. Inte lätt i dessa tider att göra rätt....
 
Läser ett till arbete. Vi ska alltid lämna in allting i Times New Roman. Alltid. Utan undantag. Deras är just nu i Arial och det blir jätteskumt med radavståndet osv :rofl: Lätt att ordna men det blev helt galet att försöka läsa.
 
Det är exakt det jag menar! Man kan välja att ta fram sin befattningsbeskrivning, gå igenom den med chef/ledning eller så kan man skriva sjuttielva inlägg om hur dåligt aaaallt är.
Jag vet inte vilket alternativ som kanske löser problemet bäst?
Fast är du seriös? Eller vill du bara provocera?
Eller så kanske du är @Hoarfrost's chef? Hur som helst så verkar du 100% euro dollar missat poängen med allt hon skrivit.
Vänd på det.

Är det bra att chefen ger oklara direktiv? Att rektorn (chefens chef) inte talar med chefen och säger åt hen att ge klarare direktiv?
Är det bra för medarbetarna att beslut tas, utan att meddela berörda personer?
Är det bra att låta medarbetarna ta egna beslut, utefter vad de tror är bäst, och sen klaga på att de gjort fel utan konstruktiv kritik?
Är det bra av eleverna att börja skrika och skälla på @Hoarfrost för att de måste stå i kö för att få hjälp?
Är det bra att kemikaliehanteringen (för bland annat hälsofarliga kemikalier) på skolan är under all kritik?

Svaret på alla frågor ovan borde du själv kunna lista ut. Men om inte: NEJ. Det ska inte vara så på en arbetsplats. Det är ingen bra arbetsmiljö. Oavsett corona-tider eller inte. Aldrig!
 
Ok, lite halvgoda nyheter ändå, eller iaf inte så jobbiga som befarat. Min pappa som opererades för prostatacancer för ett år sen typ, fick för några veckor sen veta att PSA-värdet stigit och att han kommer behöva strålas. Sedan skulle han få återkoppling med detaljer idag, och det har historiskt sett visat sig vara en jävligt kass dag, min moster fick sin bröstcancerdiagnos den här dagen för två år sen osv. Så anat oråd som fan. Men de skjuter på det ytterligare, blir nya prover om två månader och sedan blir det väl kanske strålning. Värdena är inte så höga, och ändå skönt att kunna vänta ut det lite till med tanke på corona osv.

Men än är inte dagen slut, hinner säkert hända något dåligt också!
 
Det är exakt det jag menar! Man kan välja att ta fram sin befattningsbeskrivning, gå igenom den med chef/ledning eller så kan man skriva sjuttielva inlägg om hur dåligt aaaallt är.
Jag vet inte vilket alternativ som kanske löser problemet bäst?
Jag har ingen befattningsbeskrivning, det är delvis det som är problemet. Jag gör vad jag kan för att lösa alla sjuttielva problem vi har. Jag löser flera olika onödiga problem varje dag.
Mitt jobb är inte i närheten av att vara en fungerande arbetsplats.
Jag "gnäller" lite här, dels för att pysa ur mig den enorma frustrationen, dels för att här finns fantastiska människor att bolla med som dessutom har mycket mer arbetslivserfarenhet och kan föreslå vad man kan göra åt en icke fungerande arbetsplats. Genom alla dessa fantastiska bukefalister lär jag mig att inte acceptera saker som är fel, som jag tidigare gjort.
Tycker du att jag gnäller, så tyck det. Men jag tänker inte sluta skriva här eftersom det ger mig enormt mycket.
 
Vi har äntligen rett ut all förvirring, och jag vet vad jag förväntas arbeta med nu en tid framöver :)
Jag har noll problem att hitta grejer att arbeta med hemma, och en gång i veckan åker jag in till jobbet där jag fått tydliga (nästan, så bra det går när ingen har erfarenhet kring sånt här) direktiv på vad som förväntas av mig. Till och med en liten ursäkt från chefen över hur det blev och att hen lät irriterad i går :up:

Vi stannar på jobbet så länge det behövs för att uträtta de arbetsuppgifter vi har på plats, sedan kan vi åka hem.
Fick ok på att springa eller gå in till jobbet de dagar som är mina. Jag vill helst inte åka kollektivt nu, det är 8-9 km till jobbet och det är en bra sträcka för löpning, men ganska långt att gå - så jag lär väl försöka springa/gå tillbaka hem. Vill inte cykla pga läskigt att cykla inne i stan :nailbiting: Sen behöver min cykel nya bromsar också innan jag försöker ge mig in där det finns mycket folk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 340
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 107
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Jämställt förhållande
  • Ford S-max

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp