Jag fattar inte ens ståndpunkten. Vad är grejen? Kött smakar ju dessutom typ ingenting? Kan din sambo aldrig äta en soppa eller typ paj utan kött i? Jag tänker att han förmodligen äter vegetariskt ibland utan att han ens reflekterat över det. Så konstigt att totalvägra all vegetarisk mat dessutom, som om det skulle ha fler gemensamma nämnare än att de inte innehåller just kött. Jag fattat ju om man säger "men jag gillar inte röda linser så mycket" men hur kan man dissa ALL vegetarisk mat? Jag har faktiskt aldrig hört talas om att det skulle finnas några som var så anti vegetariskt förrän jag såg alla svaren i tråden här. Gud vad trist med såna människor som ska vägra "bara för att", förstår att ni blir frustrerade! Mycket mat från andra kök är ju vegetarisk så vägrar man alla vegetariska rätter känns det som att man ratar ganska mycket mat...
@Emiro Ja det var jättegott verkligen! Jag vet dock inte hur det uttalas, jag säger Tjacktjoka typ
, men jag insåg nu att det nog är ett ganska orimligt uttal!
Imorgon gör vi vegetarisk pad thai här hemma, återkommer med bild och recept då
Ni som tänker att man inte skulle bli mätt på vegetarisk mat - man använder ju mycket ägg, ost, nötter och baljväxter i vegetarisk kost och det tycker jag mättar hur bra som helst.