Om du inte är etiskt okej med det så säger jag ät inte. Allt får bitter eftersmak om en går emot sina egna värderingar, i min erfarenhet.Min uppfattning kommer nog mest från facebookgrupper (dock inte riktat mot mig då). Sen IRL ibland blandkostare (som är negativa till veganer) som försöker hitta fel jag gör.
Jo jag har problem med det, annars hade jag väl inte ens skrivit nåt här? Jag vet inte ens om jag skulle få i mig den. Ibland kan jag dock tänka att det vore skönt att äta typ 98 % veganskt men med lite laktovegetariska undantag. Dels på restaurang, jag har ibland fått säga nej till att följa med för att stället inte fixar nåt veganskt (inte alltid jag kan styra restaurangval om det är ett sällskap som redan bestämt och frågar om jag vill med). Dels vore det ibland enklare att bjuda på laktovegetariskt, av flera skäl (jag befinner mig ju i en omgivning där jag inte ens känner nån vegetarian och många jagar).
Jag känner annars igen mig i din situation. Att det hade varit skönt att inte vara den som sticker ut alltid med sina matval.