Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Mat från grannrestaurangen. Ser inte så färgglatt ut men sjukt gott. De satsar så mycket på veganskt 😍
20220723_182304.webp
Jag brukar tycka potatis är så tråkigt men har en potatisperiod nu 😅

Grönsakssoppa på egenodlat idag, landet bjöd på små broccolibuketter, mangold, minilökar, salladslök, små morötter som behövde gallras bort och dill inkl kronorna, samt några blad från rotsellerin för att få lite buljongsmak. Använde tom egenproducerat örtsalt. Olja och grädde är dock inköpt, där går min gräns minst sagt... Knäcke till. Hade nog varit trevligt med någon potatis till men det hade jag ingen.
tempImage4Yshg5.webp

Sallad, flera olika sorter med kryddor som tex persilja mm med en senapsvinegrette och ett pocherat ägg. Helt lagom idag!!! Drog även i granatäpple och gurka… Senapen är en specialare som verkligen ger mycket smak!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
3
· Visningar
449
Senast: Tofs
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 540
Senast: Exile
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 148
Senast: ameo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 561
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur