Försöker bestämma mig om jag ska äta resterna av pizzan från igår eller spara den tills imorgon och laga nå mat idag när det är någorlunda svalt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bönbiffar (+ sallad + yoghurtsås/tzatziki)Försöker någon slags skafferirensning. Vad går att göra med bönor (utan större ansträngning eller elektriska maskiner) som fungerar till ungsrostade rotfrukter?
Har du något bra recept? Har aldrig hittat något jag tycker fungerarBönbiffar (+ sallad + yoghurtsås/tzatziki)
Nej var typ tio år sen jag gav upp den ambitionen. men visst lät det bra?Har du något bra recept? Har aldrig hittat något jag tycker fungerar
Rosta dem i stekpanna kryddat med valfria kryddor?Försöker någon slags skafferirensning. Vad går att göra med bönor (utan större ansträngning eller elektriska maskiner) som fungerar till ungsrostade rotfrukter?
Rosta bönorna i ugnen först! Här kommer mitt recept på bönbiffar/bönburgare:Har du något bra recept? Har aldrig hittat något jag tycker fungerar
https://undertian.com/recept/veganska-billiga-kottbullar-med-loksas/ jag tyckte de här var väldigt goda, förvisso mixer men om du mosar bönorna och hackar eller lämnar solroskärnorna hela får du ju lite mer texturerade små biffar.Har du något bra recept? Har aldrig hittat något jag tycker fungerar
Bönröra av något slag, bönor, pressad vitlök och/eller finhackad lök, hackade tomater om du har, salt peppar, andra goda kryddor eller örter. Vätska tex olja eller vatten för att få en bra röra. Mosa ihop med gaffel.Försöker någon slags skafferirensning. Vad går att göra med bönor (utan större ansträngning eller elektriska maskiner) som fungerar till ungsrostade rotfrukter?
Ja röror kan ju bli hur goda som helst, särskilt om de har lite rökig smakBönröra av något slag, bönor, pressad vitlök och/eller finhackad lök, hackade tomater om du har, salt peppar, andra goda kryddor eller örter. Vätska tex olja eller vatten för att få en bra röra. Mosa ihop med gaffel.
Nu var det längesen jag åt den men vill minnas att den var god, åtminstone i klass med de färdiga köttlasagnerna som finns i frysen bredvid.Någon som testat den färdiga lasagnen från Quorn? Inte vegansk, men iallafall köttfri. Frågan är om den är god?
Falafel kanske?Är det någon som kan tipsa om vegetariska halvfabrikat som är gjorda av råvaror som inte är ultraprocessade? Jag skulle tex vilja ha några goda bollar i frysen att snabbt kunna köra i ugnen och få ett snacks till en hungrig mage men allt innehåller ju modifierad stärkelse, socker av något processat slag eller liknande. Måste vara glutenfritt tyvärr.
Vegolistan var ju lite rolig, bockat i att det ska vara glutenfritt men får upp allting ändå… Kan inte heller bocka ur glutenfritt och sedan i det igen… internet i dess esse!Falafel kanske?
Vegolistan går att sortera på glutenfritt, kanske kan vara något: https://www.valjvego.se/alla-produkter/vegokott?gf=1
Hittade exempelvis detta: https://www.citygross.se/matvaror/f...atta-pizzabollar-fryst-glutenfri-eko-p2097442