Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

@Nahar Tips igen, hoppas det andra har givet något!

Mitt tips är att kolla recept på årstiderna de har en kasse med glutenfri och vegansk mat där man kan se recept de haft och ibland för kommande vecka. Kika in och se om du hittar lite inspiration!

https://www.arstiderna.com/hitta-matkasse/glutenfria-vegan
Gillas! Precis så lätta (alltså i tyngdbemärkelsen inte prestationsbemärkelsen) recept som jag är sugen på såhär i sommartider!

Inte hunnit få hem nya baljväxterna än men ser fram emot det :D
 
Jag tycker dom är så goda! Mitt go to-pålägg sedan några år tillbaka, har alltid ett paket i frysen 😁
Supergoda på rostad levain med smör.
Men absolut är det en mild röksmak om man jämför med andra rökta produkter.
Kan man öppna förpackningen och frysa in överblivna alltså? Jag har aldrig testat dessa för har för mig att hållbarheten öppnad var så kort (och så är jag lite skeptisk till quorn men vill testa).
Är det någon som testat Stackys förresten? Såg att Therese Lindgren gjorde reklam för det och att även hennes sambo Anders, som är köttätare, gillade det 😬 Det är alltså något veganskt protein som inte försöker efterlikna kött och är gjort på svenska råvaror.
Inte testat men jag har sett några videor och måste säga att Anders omdöme inte känns pålitligt 😅. De testar nåt som inte verkar gott alls och som Therese inte gillar och Anders säger alltid "jag tycker det var gott" 😅.
 
Minns när jag var barn och det var i princip enda färsen som fanns (och mina föräldrar var inte direkt vän med linser och bönor). Quorn jämt. Och tyckte det hade nån konstig bismak.
Färsen, burgarna m.m. är konstigt smaksatt för att smaka "mer" som kött. Deras veganska filéer, bitar, pålägg tycker jag är mycket bättre. Det är sig självt, snarare än en imitation. Och är milsvida bättre än många andra ersättningsprodukter vad gäller hälsosamt innehåll. Älska Quorn:D
 
Kan man öppna förpackningen och frysa in överblivna alltså? Jag har aldrig testat dessa för har för mig att hållbarheten öppnad var så kort (och så är jag lite skeptisk till quorn men vill testa).

Inte testat men jag har sett några videor och måste säga att Anders omdöme inte känns pålitligt 😅. De testar nåt som inte verkar gott alls och som Therese inte gillar och Anders säger alltid "jag tycker det var gott" 😅.
Jag brukar köpa fler förpackningar och frysa in en oöppnad, tar fram och låter tina i kylen men har faktiskt tinat i micro någon gång också och lagt tillbaka det jag inte äter i kylen, utan problem.
Skulle absolut gå att öppna förpackningen och sen lägga hälften i frysen direkt också.
Har för övrigt ofta en förpackning i kylen en dryg vecka eller så och de har inte blivit dåliga. Vet inte ens hur länge/kort dom håller då jag inte går efter det utan mer ser och doftar det okej så är det ofta ingen fara!

Haha, ja Anders omdömde kanske inte är det bästa. Blev ändå sugen på att testa produkten (Stackys) alltså då jag tyckte priset var överkomligt!
 
Färsen, burgarna m.m. är konstigt smaksatt för att smaka "mer" som kött. Deras veganska filéer, bitar, pålägg tycker jag är mycket bättre. Det är sig självt, snarare än en imitation. Och är milsvida bättre än många andra ersättningsprodukter vad gäller hälsosamt innehåll. Älska Quorn:D
Det var ju väldigt längesen jag åt quorn så smaken kan ju ha förbättrats. Ska testa pålägget!
 
Äsch, blev sugen på att testa quornprodukter nu men verkar vara dåligt utbud av det i butikerna här. Mest ovo-vegetariskt. Blev sugen på att testa dessa:
Screenshot_20220628-142518_Chrome.jpg
Nån som testat?
 
Är dom goda att äta utan att steka i typ en sallad också?
Minns att jag gillade att äta de vanliga i sallad med pesto, men letar veganskt att äta på samma sätt..
Har inte testat att inte steka dem. Tror att det står på att de ska hettas upp. Men jag tror du kan steka upp dem och sen kyla dem utan problem vad gäller smaken :)
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 437
Senast: Exile
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 512
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 880
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 298
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp