Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Åh, intressant!
Visste inte att sådan mix fanns. Tänkte tvätta och greja själv. Men kan ju vara värt att testa sådan mix först och se om jag gillar det.
Bra tips om kryddorna. 👍
Mix är kanske lite missvisande ord egentligen. Vetegluten är det ju, isolerat så att du slipper tvätta. Så mjölet är ju mixen, tekniskt sett 😅
 
Har ni några matprojekt i sommar?

Jag är så sugen på att testa göra egen seitan. Men osäker på om det är värt mödan.. Någon som testat hemmagjord? Är det gott?

Vill även testa göra egna injera. Tycker det är så himla gott med de där sura disktrasorna (😅), men har inte råd att gå på restaurang var och varannan dag. Så vill testa göra egna.
Jag har gjort seitan några gånger, med rent veteglutenmjöl, tyckte allt blev rätt gott, absolut bäst blev "chickwheat" (finns recept på youtube). Annars är hemgjord tofu väldigt gott!
 
Sjukt trött på min matlagning just nu, vill ha mat snabbt! Konstant hungrig liksom. Har väckt sättet att steka ägg i olivolja igen, det blir nästan som ”shallow fry” och med flingsalt enormt gott! Så ägg, quinoa och sallad är typ min middagsmat senaste veckan.…. ”Varierar mig” me att använda citron ibland och äppelcidervinäger ibland på quinoan…:angel:
 
Testade dessa då dom inte hade pärsons vegoskivor på affären utanför jobbet.
Men dom smakar ju knappt nåt?!
20220623_150729.jpg
 
Ätit lite frukt då och då för att ta mig igenom dagen, nu framåt kvällen tänkte jag att jag behövde något stadigare så blev en ganska lätt linsgryta med lite bröd, men det kändes som om jag ätit fullt julbord eller något. Känns ju som att jag var hos pappas familj på mycket varmare breddgrader, så även passande med linsgryta av nostalgiska anledningar, även om den inte är i närheten av vad farmor gjorde en gång i tiden :heart
 
Testade dessa då dom inte hade pärsons vegoskivor på affären utanför jobbet.
Men dom smakar ju knappt nåt?!
Visa bifogad fil 93581
Jag tycker dom är så goda! Mitt go to-pålägg sedan några år tillbaka, har alltid ett paket i frysen 😁
Supergoda på rostad levain med smör.
Men absolut är det en mild röksmak om man jämför med andra rökta produkter.

Är det någon som testat Stackys förresten? Såg att Therese Lindgren gjorde reklam för det och att även hennes sambo Anders, som är köttätare, gillade det 😬 Det är alltså något veganskt protein som inte försöker efterlikna kött och är gjort på svenska råvaror.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 437
Senast: Exile
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 512
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 880
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 298
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp