Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Jag fyller på här annars! Kålpudding står i ugnen efter recept från Jävligt gott, med Anammas formbara. Egen lingonsylt men insåg nu att det inte finns någon smörgåsgurka i kylen. Bara saltgurka och det är inte riktigt samma sak!

Är denna tråd avslutad och finns det en ny? :)

Har gått över och skriver i den andra mattråden även om det är veg😅

Skulle precis skriva att de flesta (inklusive jag) verkar skriva i Tittar in i ditt kök-tråden istället. 🙂 Tycker det är fint att vego blir en del av helt vanlig vardaglig (eller festlig) mat, samtidigt tycker jag att det är kul att det finns en vegotråd och ännu roligare om den vore mer aktiv. 😄

Skulle precis skriva att de flesta (inklusive jag) verkar skriva i Tittar in i ditt kök-tråden istället. 🙂 Tycker det är fint att vego blir en del av helt vanlig vardaglig (eller festlig) mat, samtidigt tycker jag att det är kul att det finns en vegotråd och ännu roligare om den vore mer aktiv. 😄
Ja, alltså kan förstå behovet av en separat tråd för de som verkligen inte vill läsa om animaliska produkter eller inte äter det och därför letar inspiration här.. Men ofta hamnar denna tråd så långt bak att jag inte orkar leta, men framförallt är jag allätare som idag; vegansk linsgryta till lunch och korvstråganoff med ris till middag :)

Tar denna tråd då för lite rapport om senaste veckornas mat. :D

Nån av de riktigt ruskiga dagarna var jag sugen på en höstig gryta så gjorde något inspirerat av detta recept: https://www.coop.se/recept/vegetarisk-hostgryta/

Och fy så äckligt det blev. :rofl::rofl: Alltså vi åt det till middag men varken jag eller sambon klarade av att ta med det som lunchlåda, minns inte ens när/om det hänt tidigare.

Däremot har jag senaste dagarna gjort underbar fräsch och god fattoush! 🥰 Alltid älskat denna rätt men aldrig gjort själv pga palla fritera bröd osv? Men nu, efter att ha sneglat på dem länge på Ica, så köpte jag dessa:
1000015169.webp

och de var ju helt fantastiska och perfekta till rätten! (För att inte tala om som de är med hummus som dipp :d )

Hade en del färsk mynta kvar efter det och googlade lite vad jag skulle använda det till. Blev middag med utgångspunkt i detta recept (fast med anammas formbar färs): https://folkofolk.se/vin/recept/kryddiga-lammfarsbiffar-med-afrikansk-touch

Supergott! Älskar couscous generellt men gurkmejan och löken gjorde den verkligen amazing! 🤩

Tar denna tråd då för lite rapport om senaste veckornas mat. :D

Nån av de riktigt ruskiga dagarna var jag sugen på en höstig gryta så gjorde något inspirerat av detta recept: https://www.coop.se/recept/vegetarisk-hostgryta/

Och fy så äckligt det blev. :rofl::rofl: Alltså vi åt det till middag men varken jag eller sambon klarade av att ta med det som lunchlåda, minns inte ens när/om det hänt tidigare.

Däremot har jag senaste dagarna gjort underbar fräsch och god fattoush! 🥰 Alltid älskat denna rätt men aldrig gjort själv pga palla fritera bröd osv? Men nu, efter att ha sneglat på dem länge på Ica, så köpte jag dessa:
Visa bifogad fil 158072
och de var ju helt fantastiska och perfekta till rätten! (För att inte tala om som de är med hummus som dipp :d )

Hade en del färsk mynta kvar efter det och googlade lite vad jag skulle använda det till. Blev middag med utgångspunkt i detta recept (fast med anammas formbar färs): https://folkofolk.se/vin/recept/kryddiga-lammfarsbiffar-med-afrikansk-touch

Supergott! Älskar couscous generellt men gurkmejan och löken gjorde den verkligen amazing! 🤩
1000015172.webp
Fick tydligen bara bifoga en bild per inlägg. Glömde att jag stekte en massa grönkål till också. Ser dock inte alls lika gott ut som det var. 😅

Tillägg: hade massa mer färsk mynta plus färsk bladpersilja på sen vilket verkligen gjorde skillnad. Däremot tyckte jag inte mandlarna bidrog med något, då älskar jag ändå generellt att använda nötter och frön i maten. 🤷‍♀️

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
3
· Visningar
435
Senast: Tofs
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 538
Senast: Exile
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 114
Senast: ameo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 561
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• MyDog 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023