Haha, ja!Kladdkaka
Nästan så jag måste sprätta en ny kikärtsburk.. kikärterna höll sig bra i frysen skrev du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, ja!Kladdkaka
Nästan så jag måste sprätta en ny kikärtsburk.. kikärterna höll sig bra i frysen skrev du?
Det finns frysta kikärtor att köpa numera. Så hålla ok lär de göra.Kladdkaka
Visa bifogad fil 148438
Tortillabröd med grönsaker, yoghurtsås, melon och airfryade kikärter.
Helt frälst. Det är så gott!
Utsidan blir krispig, alternativt lite seg, beroende på hur länge man körDet ser verkligen jättegott ut! Skulle gärna vilja lära mig att äta kikärter! Hur blir konsistensen när de är rostade? Jag har tyvärr väldigt svårt för den mjöliga konsistensen som många bönor och ärter har men det vore så himla praktiskt att utöka protein-repertoaren lite med exempelvis kikärter.
Tipsar om lupiner och olika ärtor! Tex Nordisk råvara har olika lupinsorter samt en stor gråärt som är helt annorlunda i konstistensen. Lupiner kan bli beska, men jag dubbelkokar alltid lupiner förutom extremt lång blötläggning. Stor gråärt kan utan problem användas som kikärtor om man vill, blir ca samma storlek tex.Det ser verkligen jättegott ut! Skulle gärna vilja lära mig att äta kikärter! Hur blir konsistensen när de är rostade? Jag har tyvärr väldigt svårt för den mjöliga konsistensen som många bönor och ärter har men det vore så himla praktiskt att utöka protein-repertoaren lite med exempelvis kikärter.
Åh, hur gör du röran?Visa bifogad fil 148748
Ugnsbakad sötpotatis med fetaost-röra. Toppad med rödlök och persilja.
1 förpackning fetaostÅh, hur gör du röran?
Skulle ju vara perfekt, äter som standard en halv pizza.Demi-pizza & demi-salade - brilliant idé för såna som mig som aldrig nånsin mäktar med en hel pizza. Hittade detta på en fantastisk pizzeria i en liten by i Rhone-området. Tänk om svenska pizzerior kunde ta efter - men å andra sidan kanske man inte vill ha en halv tallrik med pizza-sallad Visa bifogad fil 148805
Åh, ramen!Lagade ramen soppa enligt detta recept och det blev super! Tänk på att äggen helst ska göras dagen innan om man vill ha det som tillbehör. Och att kanske ta lite screenshots, för det är bökigt att följa om man bläddrar bland fler sidor. Och ja @Wingates jag ska såklart bjuda på detta någon dag
https://www.justonecookbook.com/vegetarian-ramen/
Och chilisåsen kan nog heta annorlunda i Sverige, jag tror att Toban Djan (chili bean sauce) är samma.
Är taggad på att testa dettaLagade ramen soppa enligt detta recept och det blev super! Tänk på att äggen helst ska göras dagen innan om man vill ha det som tillbehör. Och att kanske ta lite screenshots, för det är bökigt att följa om man bläddrar bland fler sidor. Och ja @Wingates jag ska såklart bjuda på detta någon dag
https://www.justonecookbook.com/vegetarian-ramen/
Och chilisåsen kan nog heta annorlunda i Sverige, jag tror att Toban Djan (chili bean sauce) är samma.
Hade även misostekt tofu till för extra protein och smak
Det skulle ta 40min, är nog uppe i snart två timmar för riset tar TUSEN ÅR att bli klart i min ugn. Har provsmakat och är inte riktigt imponerad av kryddningen. Gör jag det igen ska jag nog ha i två buljongtärningar också.Ikväll provar jag min första one pot-middag! Eller, oven bake. Höftade lite granna utifrån ett recept jag såg på IG.
1 stor lök, finhackad
1 zucchini, riven
Lite strimlad vitkål
1 förpackning svarta bönor
2dl ris
500g krossad tomat, typ lika mycket vatten
Fajita-krydda
Salt och peppar
Skjuts in i ugnen.
Hm har alltid kokat mitt ris innan jag har haft in kassler gratängen i ugnen. Aldrig tänkt på att man kan köra in det so det är. Kanske tur man inte har provat osten hade nog hunnit blivit bränd.Det skulle ta 40min, är nog uppe i snart två timmar för riset tar TUSEN ÅR att bli klart i min ugn. Har provsmakat och är inte riktigt imponerad av kryddningen. Gör jag det igen ska jag nog ha i två buljongtärningar också.
Hade det under folie så det var lugnt Annars kanske du kan ha osten senare?Hm har alltid kokat mitt ris innan jag har haft in kassler gratängen i ugnen. Aldrig tänkt på att man kan köra in det so det är. Kanske tur man inte har provat osten hade nog hunnit blivit bränd.