Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Är det någon som kan tipsa om vegetariska halvfabrikat som är gjorda av råvaror som inte är ultraprocessade? Jag skulle tex vilja ha några goda bollar i frysen att snabbt kunna köra i ugnen och få ett snacks till en hungrig mage men allt innehåller ju modifierad stärkelse, socker av något processat slag eller liknande. Måste vara glutenfritt tyvärr.

44032209-CB13-4782-93E3-DC4D9D012FA3.png

De här gillar jag. Tror de är glutenfria men inte helt hundra.
 
Provade ett recept från en person på Instagram som gör vegansk mat, dock blev det en lakto-vegetarisk variant:

Lins-burrito:

1 gul lök
1 burk linser (kokade egna, kokade för länge, så mitt recept innehåller röda linser-mojs)
1 tsk tomatpuré
Krydda med kummin, paprika, salt, chili flakes och kanel.
Stek ett par minuter

Salsa
1 paprika
200g majs
1 tsk vinäger eller citronjuice
1 chili (jag använde chili-flakes)
Persilja (hon säger färsk, jag använder fryst)
Salt och peppar

Sås
80g vegansk cream cheese eller yoghurt (jag använde philadephiaost)
1 tsk hot sauce, maple surup (jag använde sirap), vinäger (och här inser jag att jag missade att ha i det när jag gjorde min sås, haha!)
Lite vatten för att tunna ut.

5 av 5 toasters! DOCK, pro-tip; när du ska ha i lite mer olja för det blir lite torrt när du steker kryddor och lök, se till att det är just olja och inte saft. Nu fungerade sötman förvånansvärt bra med hettan efter att ha hällt av så mycket som möjligt, men alla kanske inte vill ha just den smakprofilen:o:D
 
Ytterst enkel sallad till lunch men så gott!
Görs med fördel direkt I djup tallrik.

Isbergssallad, gurka, grön paprika, körsbärstomater, avokado, svarta oliver, rostade solrosfrön, ananas, tärnad goudaost och vitlöksdressing.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 437
Senast: Exile
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 512
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 884
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 298
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp