Tofuwrap med sås och mango!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser lite oimponerande ut för 300 spän.
Du skojar?!
Beror på varför du är vegetarian?Jag funderar på att äta ost . Hade en vän här och ost är kvar, har dessutom varit sugen på det ganska länge (och osttråden här gjorde det inte bättre ). Alternativet är ju liksom att slänga? Haha vet inte om jag vill att ni ska skriva ÄT eller GÖR DET INTE
Förstår inte dilemmat är den!Jag funderar på att äta ost . Hade en vän här och ost är kvar, har dessutom varit sugen på det ganska länge (och osttråden här gjorde det inte bättre ). Alternativet är ju liksom att slänga? Haha vet inte om jag vill att ni ska skriva ÄT eller GÖR DET INTE
Vegan av etiska skäl och miljö/klimat skäl. Eller ätit 100 % växtbaserat i typ 7-8 år (?) men har icke veganska skidor, tänker skaffa hund osv så är nog körd som vegan...Beror på varför du är vegetarian?
Nu tycker jag du tänker väldigt svartvitt. Du är inte "körd" som vegan. Du gör övervägda etiska beslut utifrån dina värderingar. Du kan värdera vissa saker som "veganer" värderar utan att för den delen göra fel när du inte köper "hela paketet".Vegan av etiska skäl och miljö/klimat skäl. Eller ätit 100 % växtbaserat i typ 7-8 år (?) men har icke veganska skidor, tänker skaffa hund osv så är nog körd som vegan...
Jaha men är du vegan kan du väl köpa lite lyxiga veganska ostar vid tillfälle? Finns ju faktiskt riktigt goda nu för tiden.Vegan av etiska skäl och miljö/klimat skäl. Eller ätit 100 % växtbaserat i typ 7-8 år (?) men har icke veganska skidor, tänker skaffa hund osv så är nog körd som vegan...
Menade såklart ”ät den”, försökte inte uppmana dig att bli en ost.Förstår inte dilemmat är den!
Nu tycker jag du tänker väldigt svartvitt. Du är inte "körd" som vegan. Du gör övervägda etiska beslut utifrån dina värderingar. Du kan värdera vissa saker som "veganer" värderar utan att för den delen göra fel när du inte köper "hela paketet".
Jo, köper nån vegansk ost ibland men de är ju inte wow direkt och näringsmässigt värdelösa (förutom cashewost då). Innan jag blev vegan åt jag länge helt veganskt förutom ost ibland. Nu var det ju mest slänga eller äta.Jaha men är du vegan kan du väl köpa lite lyxiga veganska ostar vid tillfälle? Finns ju faktiskt riktigt goda nu för tiden.
Jag vet att folk stör sig på att man kallar sig vegan om man inte lever perfekt veganskt, så tänker att får väl säga att jag äter växtbaserat då.Nu tycker jag du tänker väldigt svartvitt. Du är inte "körd" som vegan. Du gör övervägda etiska beslut utifrån dina värderingar. Du kan värdera vissa saker som "veganer" värderar utan att för den delen göra fel när du inte köper "hela paketet".
Nja, jo skulle såklart kunna ringa nån och fråga om de vill ha en liten bit ost. Vet inte om jag gillar smaken nu, älskade ost förr och är lite nyfiken på hur jag skulle uppleva det nu. Inte så sugen på magkrångel dock . Tänkte att ost är väl laktosfritt? Det är väl den tåligheten man vänjer sig av med? Och jag brukar *peppar peppar* ha världens stabilaste mage.Har du möjlighet att ge osten till någon där den kommer till nytta? Annars om enda alternativet är att slänga så ät den om du inte har något emot att själv få näring från en djurprodukt och du gillar smaken. Men var beredd på att magen kan krångla lite om du inte ätit mejerier på länge
Hudarna under är mohair i.Tillägg: Blev också nyfiken på varför skidor inte är veganska!
Jag tycker det finns några som är wow Men tycker det är helt upp till dig i övrigtJo, köper nån vegansk ost ibland men de är ju inte wow direkt och näringsmässigt värdelösa (förutom cashewost då). Innan jag blev vegan åt jag länge helt veganskt förutom ost ibland. Nu var det ju mest slänga eller äta.
Vilka? Jag köper ibland om jag blir sugen på t.ex. ostig gratäng och det blir ju gott men inte att äta som den är. Cashewosten som fanns förut var fantastisk dock.Jag tycker det finns några som är wow Men tycker det är helt upp till dig i övrigt
Jag brukar säga att jag äter veganskt om det är relevant, ingen som stört sig hittills på att jag har en burk honung hemma eller att jag har katt och häst eller läderskor. Men det beror kanske på vilka människor en har runt sig. Men det är kanske skillnaden mellan "jag är vegan" och "finns det något veganskt?" som gör det.Jag vet att folk stör sig på att man kallar sig vegan om man inte lever perfekt veganskt, så tänker att får väl säga att jag äter växtbaserat då.
Nja, jo skulle såklart kunna ringa nån och fråga om de vill ha en liten bit ost. Vet inte om jag gillar smaken nu, älskade ost förr och är lite nyfiken på hur jag skulle uppleva det nu. Inte så sugen på magkrångel dock . Tänkte att ost är väl laktosfritt? Det är väl den tåligheten man vänjer sig av med? Och jag brukar *peppar peppar* ha världens stabilaste mage.
Hudarna under är mohair i.
Min uppfattning kommer nog mest från facebookgrupper (dock inte riktat mot mig då). Sen IRL ibland blandkostare (som är negativa till veganer) som försöker hitta fel jag gör.Jag brukar säga att jag äter veganskt om det är relevant, ingen som stört sig hittills på att jag har en burk honung hemma eller att jag har katt och häst eller läderskor. Men det beror kanske på vilka människor en har runt sig. Men det är kanske skillnaden mellan "jag är vegan" och "finns det något veganskt?" som gör det.
Jo jag har problem med det, annars hade jag väl inte ens skrivit nåt här? Jag vet inte ens om jag skulle få i mig den. Ibland kan jag dock tänka att det vore skönt att äta typ 98 % veganskt men med lite laktovegetariska undantag. Dels på restaurang, jag har ibland fått säga nej till att följa med för att stället inte fixar nåt veganskt (inte alltid jag kan styra restaurangval om det är ett sällskap som redan bestämt och frågar om jag vill med). Dels vore det ibland enklare att bjuda på laktovegetariskt, av flera skäl (jag befinner mig ju i en omgivning där jag inte ens känner nån vegetarian och många jagar).Jag reagerar på ost (och mycket annat icke-veganskt) om det inte är pyttesmå mängder. Men så är min mage känslig också. Men det verkar som att du vill äta osten och egentligen inte har några problem med det varken etiskt eller smakmässigt?