Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Var i en grannby i annat ärende men hade kollat innan på coop.se och där ändras ju utbudet efter vilken butik man väljer, om man handlar online. Hade sett att de hade alspånsrökt bärta, nåt rökt quornpålägg och quorn lyxfiléer (tror jag de hette). Var så pepp på att få med mig tre nya produkter hem och testa. Men inget fanns. Står fel på nätet. Jag frågade en tjej och höll upp mobilen och visade, hon "vad är det för nåt? Är det kött?" 😅

På hemvägen passerade jag ytterligare en by och de har tempeh trots pytteliten butik så gick in där för att leta efter nåt att testa, men ingen lycka där heller. Där finns dessutom ett populärt bageri, och hade fått tips på instagram igår om vegansk mandelcroissant. De hade en mandelcroissant, som innehöll mjölk och ägg. Lite less nu :arghh:

(nu fick ni veta vad jag INTE äter idag)
 
Mina fancy luncher hela semestern :D
20220806_131302.jpg
 
Tack för de vegananpassade kräftskivetipsen! Det blev till sist en quinoasallad med rucola, rostade kikärtor och tomater med lite extra spice, solrosfröer + lite annat smått och gott. Samt en mycket uppskattad Gino med jordgubbar, banan och kiwi och den veganska chokladen. Och en vegansk vanilj + en o-vegansk citronglass till. :up:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 437
Senast: Exile
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 512
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 880
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 298
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp