Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Mmmm denna var ljuvlig och väldigt lättlagad! Krämig jordnötscurry med tofu (vegansk)

https://www.bosh.tv/recipes/peanut-butter-tofu-curry

D870A19D-B16D-4C94-B1B4-EA79C26C6C8E.png
 
Fick detta av en kollega :love:
Så jag behöver tips sen! Det är grejer i botten med så jag återkommer när jag är hemma och har packat upp 😄
Visa bifogad fil 98425
Vilken härlig gåva!
Till grönkålen kan jag tipsa om Under tians grönkålspasta. Man behöver inte använda valnötter, den blir jättegod med rostade pumpakärnor (rostningen är dock viktig) och lite citron och chili brukar vi tillsätta i receptet.

Eller fried rice med finhackad grönkål, lite rödlök, soltorkade tomater och stekt ägg med chili (recept typ så här https://www.ica.se/recept/fried-rice-med-stekt-agg-723320/ men öka mängden sesamolja, soja, kryddor osv).
 
Vilken härlig gåva!
Till grönkålen kan jag tipsa om Under tians grönkålspasta. Man behöver inte använda valnötter, den blir jättegod med rostade pumpakärnor (rostningen är dock viktig) och lite citron och chili brukar vi tillsätta i receptet.

Eller fried rice med finhackad grönkål, lite rödlök, soltorkade tomater och stekt ägg med chili (recept typ så här https://www.ica.se/recept/fried-rice-med-stekt-agg-723320/ men öka mängden sesamolja, soja, kryddor osv).

Jaa, jag blev jätteglad 😍 hon rabblade upp vad allt var, men mitt minne är kaos, haha.

Tusen tack! Det enda jag kunde komma på var grönkålschips :D
 
Jaa, jag blev jätteglad 😍 hon rabblade upp vad allt var, men mitt minne är kaos, haha.

Tusen tack! Det enda jag kunde komma på var grönkålschips :D
Grönkålschips är gott att strö på maten, tex en kycklinggryta eller så blir lite extra med det strött ovanpå. Samma med en soppa, knaprigheten gör något extra!
 
Linsbiffar ikväll, zucchini, ägg, linser, frågan är ska man ha i lite skrädmjöl för att få lite extra nötig smak eller ej? Kan man ha ett curryris till? Tänker om man kryddar med färsk ingefära i biffarna, och kokar riset i en currysås med kokos?
 
Det är en squash (tror jag?) men borde ju gå göra biffar på den med, ska ta och googla lite :)
Squash och zucchini är samma sak oftast. Vintersquash är pumpor, sommarsquash är zucchini. Melon tillhör också squash gruppen liksom gurka. Kärt barn har många namn osv :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 437
Senast: Exile
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 512
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 879
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 298
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp