Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Tråkigt (fast samtidigt också lite bra?) att dina omständigheter tvingar dig att leva nyttigare.
Vet inte om det är så mycket nyttigare. Resulterar mest i att jag äter mer skräp-liknande mat hemma som inte riktigt tillfredställer ändå, istället för att bara ta den där burgaren/pizzan en gång för alla:meh:

Edit: Å andra sidan blev det knappast "en gång för alla" när jag bodde i stan så:p
 
Vet inte om det är så mycket nyttigare. Resulterar mest i att jag äter mer skräp-liknande mat hemma som inte riktigt tillfredställer ändå, istället för att bara ta den där burgaren/pizzan en gång för alla:meh:

Edit: Å andra sidan blev det knappast "en gång för alla" när jag bodde i stan så:p
Haha tänkte svara exakt det du skrev i din edit.
 
Kornris vs. havreris (enligt önskemål från @monster1 )

De är ganska olika. Kornet känns som matigare och mer "att tugga" när man äter det. Inte lika små marginaler mellan färdigkokt och överkokt, och tål bättre att ligga i sås. (tror absolut det kan passa bättre för den som tycker havren känns grötig). Havren kan vara bättre till rätter där man inte har något såsigt tillbehör, troligen pga. mer fett i sig själv.

Kornet är kort-runt till formen medan havren är lång-smal. Smakmässigt är det en smaksak (;)), jag gillar båda. (sorry, helt kass på att beskriva smakskillnad) Kan tillägga att det också är rätt olikt klassiska korngryn.
Jag behöver fortfarande tänka på att de är olika att koka då jag behöver lägga fokus på att kornet inte ska bli underkokt men på att havren inte ska bli överkokt. I mitt skafferi där stapelvarorna varit havreris och korngryn så kommer kornriset att ta marknadsandelar från båda, men utan att helt tränga ut någon av dem. För mig är det också ett plus för variationen när jag äter havregrynsgröt till frukost.

Omdömet (från mig som helt partiskt vill att fler ska köpa så produkten får vara kvar) är rekommenderas. :up:
 
20220825_163637.jpg
 
Tomatsoppa med linser och ugnsrostat vitlöksbröd 😋

Hittade gårdagens bröd på bageriet för ett löjligt lågt pris, unnade oss en rejäl klick smör till vitlöksbrödet, och totalpriset blev cirka 20 kr för fyra portioner.

Det blev dessutom perfekt och jättegott, sådär så man skrapar kanterna med brödet för att fånga upp sista droppen 😄
 

Bifogade filer

  • DSC_3042.JPG
    DSC_3042.JPG
    254,5 KB · Visningar: 18

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 437
Senast: Exile
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 512
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 879
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 298
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp